Selasa, 2 Jun 2009

selesai satu lagi cerita....



kita kongsikan begini
BERSAMA SEKUMPULAN PELAJAR DARI
SMK RAHMAN PUTRA
ada satu lagi cerita yang mahu kita kongsikan.
BAGAIMANA RASANYA MENJADI ORANG TIDAK PENTING DALAM ORGANISASI.
ceritanya begini.
kadang2 kita mungkin merasa hubungan antara kita dan kita sekadar terjalin begitu dan begini sahaja. Dalam banyak kajian semakin mengiakan -
perhubungan sosial ada seninya.
kesilapan dan ketidakmahuan kita belajar dan tahu dimana seninya menjadi kadang2 kita tidak faham - kenapa kadang2 aku merasakan seakan tidak penting dalam organisasi ini.
PROGRAM ' PEMBINAAN PASUKAN '
diasak dengan permainan demi permainan - agar dihujung semuanya tahu kita ada famili yang besar.
DAN SEMALAM
simulasi @ ala2 survivor.
SESEORANG HARUS DIBUANG DALAM KUMPULAN
dan orang itu harus tahu kenapa dia harus dibuang.
BAGAIMANA PERASAAN MENJADI ORANG YANG TERBUANG.
kadang2 yang seni yang tersembunyi dan kadang2 kita lupa.
DARI JINGGO
tahulah - bagaimana sukarnya kajian membuat keputusan setelah berada dalam satu pasukan - KEPIMPINAN DIKAITKAN DENGAN KEPUTUSAN
akhirnya terima kasih untuk semua

15 ulasan:

ku tak sempurna berkata...

saya tak suka rasa terbuang, dibuang dan membuang...
.
.
.
.
.
.
..
.
seronoknya tengok mereka berlumpur :D

- jinggo - berkata...

kutaksempurna...

saya takut dibuang
untuk itu tak mahu buang orang...

kerana sakit menjadi orang yg dibuang.....

2_one berkata...

sy xsanggup dibuang krn itu perkara pedih utk kita terima..kdg2 kita terlalu beranggapan diri ini lebih layak..tp bila terbuang barulah kita sedar dan menyingkap kembali siapa diri kita.sejauh mana kepentingan dan peranan yg ad pada kita..setiap yg berlaku pasti ada sebab n akibatnya baik dari positif atau negatif

- jinggo - berkata...

2 ONE

saya pernah kena buang
mungkin sebab komitmen barangkali.....
sakit
menjadi orang yg dibuang
untuk itu....
untuk tidak dibuang
kita jangan membuang....

ONE ZABA berkata...

ini cerita homestay di cameron.

ini no telefon tuan punya homestay yg saya booking untuk jinggo pada 8-10 jun nanti. 017-5530806 (cikgu rafles). nanti jinggo tunggu kat agro bank dan call cikgu tu. cikgu tu akan jemput jinggo nanti.

kita tak ada jodoh nak berjumpa...saya bercuti waktu itu.

~Insan Biasa~ berkata...

kena buang dgn kita tahu apa sebab dibuang adalah lebih baik dari kena buang tanpa kita diberitahu kenapa kita dibuang....kan...?

kena buang tahu sebab memang sakit
kena buang x tahu sebab lagi sakit


tanyalah pada sesiapapun...takde orang yang mahu kena buang...xde orang yg mahu kena abai....

~Insan Biasa~ berkata...

ckgu jinggo....macam mana pulaknya orang yang terasa macam dirinya di buang? walhalnya xde sapa2 buang dia pun...?

uNiqUe oRgaNisM berkata...

saLAm...jinggo..asyraf ni...

bg sye mmg perit bile rse dbuang..
jd bg dri sy...sy akn wat pe sje agr sy x dbuang dan xnk mmbuang ap2 yg blh mmbuangkan sy.... =]

- jinggo - berkata...

cgu one..

saya akan ke gunung lagi
setelah jenuh duduk kat bawah kut...

terima kasih kerana bantuan.

- jinggo - berkata...

cgu anis

betul...
kena buang setelah kita tahu sebab - memang sakit.
untuk mengelak sakit...
jangan ada ruang untuk orang buang kita.....

- jinggo - berkata...

dan lagi cgu anis

terasa diri kena buang..
penyakit yg datang dari apa yg kita fikirkan...tak semestinya betul

- jinggo - berkata...

asraf

kerana fitrahnya kita semua mahu dianggap penting....

untuk itu hati2 agar kita bukan dikalangan orang2 yg mahu dibuang....

a d i n a berkata...

salam dari smk bkt rahman putra! (:

- jinggo - berkata...

hai adina.

mesti masuk nak ambil gambar
TERUSKAN....

a d i n a berkata...

huhu. tau3 je yup.
but, dlm mse yg same, nk visits blog abg jinggo jgk. ^.^

intresting! (:

Eco Kid Adventure on Facebook