Rabu, 25 November 2009

banyak yang kita diajar


kami belajar lagi.
TERLALU MENARIK PENGALAMAN YANG
MAHU DIKONGSIKAN.
percayalah
bahawa kejayaan kita dalam hidup sebahagian besar dipengaruhi oleh
sistem ' acuan ' awal.
kita tidak akan berjaya
kalau sekadar.
MENGIKUT FITRAH SEMATA.
kita perlu di bentuk.
TAPI BAGAIMANA
kalau ada orang yang tidak berpeluang dibentuk.
maka jadilah mereka
anak2 yang tahu apa yg sekadar mereka tahu.
anak yang belajar sekadar apa yg mereka diajar.
anak akan terasuh sekadar apa yg mereka diasuh
TAPI TANGGUNGJAWAB SIAPA YANG MENGISI SEMUA
RUANG YANG KOSONG INI.
berpeluang bersama anak2 yang seakan di' abai ' kan.
cukup untuk membuatkan kita sesama harus berfikir.
MEREKA JUGA BERHAK MENIKMATI
APA YANG KITA NIKMATI
walaupun tidak berpeluang.

10 ulasan:

zaijb berkata...

salam,

anak2 ini sungguh bertuah melalui cara ini, byk pengalaman yg mereka timba... tak sama ape yg mereka baca selama ini...

membaca dan pengalaman perlu lahh seiringan....

Mak Su berkata...

saya percaya kepada kepimpinan melalui teladan, sebab orang belajar guna sekelian pancaindera yang ada, esp mata.

ONE ZABA berkata...

dalam banyak-banyak yang diajar.... bakar lemang tak pandai lagi ni. lusa nak raya ni!!!!

Abd Razak berkata...

Salam...

Ruang kosong itu jika dibiarkan maka yang akan masuk di situ ialah musuh nyata kita syaitan.

Kunang-Kunang berkata...

Salam saudara Jinggo.

Budak-budak bernasib baik dapat hadir program-program membina macam ni.

- jinggo - berkata...

zaijb
pengalaman
dan ilmu
kedua2 mesti dtg seiring.
betul......
dan mereka dah lalui
dan jinggo dah lalui

- jinggo - berkata...

yes mak su
budak menjalani proses melalui apa yg mereka nampak
dan tasfsirkan.

- jinggo - berkata...

cgu one
saya pulak..
dalam2 banyak2 tu..
nak tgk minyak hitam kat kereta pun masih kebengkel...

- jinggo - berkata...

en razak
dan maaf kalau mahu saya katakan....
anak2 yg bersama saya.
sudah dimasukkan dengan ilmu tu - syaitan mungkin.
bergaduh sesama sendiri
mencuri..
melawan..
nak keluarkan - bukan mudah.

- jinggo - berkata...

dan kak hanim
nasib baik juga jumpa uncle jinggo kut....

Eco Kid Adventure on Facebook