Jumaat, 13 Ogos 2010

tak posa.....

ana dah mula cuti puasa
macamana nak buat.
TIDAK BANYAK YANG ABI
BOLEH BANTU.
sekadar itu dan ini aja.
APA YANG PENTING
melihat pada perubahan emosi.
yang kadang2 terlalu kritis.
ZAMAN REMAJA INI ADALAH
ZAMAN YANG PALING KRITIKAL
sebab itulah dikatakan
R
risiko
E
emosi
M
manja
A
angan2
J
juvana
A
agresif.
kerana itu.
kepada jinggo dan kawan2 yang lain
melihat perkembangan anak2 dikala usia begini.
ada sesuatu yang lain yang kita kena tahu.

12 ulasan:

blueCITY® berkata...

salam,

selamat mendidik anak2 semoga menjadi anak2 yg soleh dan solehah, amin

maaf kalau ada salah silap
semoga puasa kita tahun ini diterima Allah swt. amin

- jinggo - berkata...

bandarbiru
terima kasih kerana perhatian...
amat terharu..hu hu..

makdara TERDIVA berkata...

semakin anak2 membesar..semakin byk cabarannye..zaman remajalah yg paling kritikal sekali..sebab kita semua dah rase dulu..dan kitalah mak/bapak yg kena ambil lebih perhatian..

ni mesti 1st time si kakak x dpt puasa penuh kan?? ..give me five la :)

selamat berpuasa utk jinggo

Mak Su berkata...

selamat mengambil tahu, kenalilah

- jinggo - berkata...

makdara..
mai tolong nasihat kat kakak sikit....kesian dia....
amat kesian...

- jinggo - berkata...

maksu
kena ambil tahu la ni....ha....

Pn Kartini berkata...

Salam:)
Selamat Menyambut Bulan ramadhan yaa:):)

Pernah juga mendengar keluhan rakan
"anak perempuan bila dah besar..susah..semua kena jaga....silap sikit rajuk.."
...bila mendengar tu..ada sedikit gentar di jiwa...Pe2..hanya doa padaNya moga terbentuk anak yang soleh dan solehah:):)

maiyah berkata...

slm ramadhan.. mmg fenin kalo tgk anak dah mmbesar, risau pun ada

Rashid berkata...

salam

iya jinggo.. renungan anak-anak perlu difahami. Ia perlu didekati ..

- jinggo - berkata...

cgutini
susah merasa kesanya.
merajuk
jiwang2..
demand...
hadapi satu persatu....ha....

- jinggo - berkata...

puan maiyah
takut dengan perubahan persekitaran....

- jinggo - berkata...

cgurasyid
terima kasih
kerana perhatian..
kerana buat kem diambang remaja ni....

Eco Kid Adventure on Facebook