Isnin, 20 April 2009

selamat ulang tahun......

Lama saya kat sini.Hampir 10 tahun usia perjuangan ini - dah tentunya apa berlaku hari ini - semalam - bukan sekadar berlaku - ada cerita yang mungkin tidak pernah dikongsikan dengan sesiapa....
dalam tempuh perjuangan ini mungkin ada yang tidak pernah tahu.
dimana semuanya bermula
dan yang paling penting kekuatan apa yang mahu dikongsikan.
SAYA MULAKAN DISINI.
anggaplah ini sebagai satu perkongsian akademik - sebab untuk berada dalam satu tempoh jangkamasa yang hampir 10 tahun dalam industri latihan ini -
mungkin tidak semudah yang kita fikirkan.
SAYA MEMBAYAR DENGAN HARGA YANG
AMAT2 MAHAL UNTUK KEINGINAN INI.
kuasa yang saya kutip dari buku yang tidak pernah saya abaikan....u can win
saya amat percaya pada potensi seseorang
saya amat percaya pada kuasa imiginasi yang dominan
saya amat percaya kepada satu sistem komunikasi hadapan yang berkesan.
saya amat percaya kepada pendekatan asertif dalam komunikasi
saya amat percaya kepada ' what u give u get back '
saya amat percaya kepada kuasa komitmen
saya amat percaya masa seharusnya diurus macam Nyawa....
dan akhirnya
saya amat percaya - kita adalah apa yg kita fikirkan.
DAN SAYA PERCAYA - NIKMAT INI ADALAH UJIAN KEPADA SAYA.
akhirnya - terima kasih kepada kawan yang pernah membantu -
memang kadang2 kita bersilang fahaman bila kita berurusan -
majikan dan pekerja tentu ada ketidaksempurnaan dimana2.
cgu zaaba , ustaz arwadi.kacang.kubis.sani.lan.ikram.imran.pedot.budin.labu.wan.mario.mus.epi.
huda.ain.rahmah.fizah.kumat.kutam.engku azli.
TERIMA KASIH KERANA BANTUAN
saya membuat tafsiran lain tentang pengurusan -
kerana saya amat percaya kepada apa yang saya percaya.

34 ulasan:

catz_mafia berkata...

Cikgu Jinggo,
Selamat Ulang Tahun ke 10. Semoga terus sukses.. InsyaAllah..

- jinggo - berkata...

cgu cat zana...

saya suka sangat2.
amat2 suka.........
tapi sedih mengenang orang2 dikirikanan yang pernah bersama........
inilah harganya barangkali.

Miss Jaz berkata...

awak...sy tak jadi yg pertama...camner nie???he..he..slamat ulang tahun ke 10 buat eco-kid...semoga awak terus berjaya dlm bidang ini...dan sy nak tengok awak akan berjaya buktikan pada 'org tu' yg awak sgt terkenal dlm bidang ni..semoga Allah sentiasa bersama awak....sy doakan kejayaan awak...

Miss Jaz berkata...

awak...he..he...

Miss Jaz berkata...

jgn la awak sedih..sy kan ada...he..he...

Tirana berkata...

Happy Anniversary!!! Tahniah pada Jinggo.. Allah akan memberi setimpal dengan apa yang kita usahakan...segala perit jerih kita akan terbayar bukan sekadar dengan material tapi dengan kepuasan emosi..Itulah kuasa tarikan...selagi kita berfikiran positif maka positiflah hasilnya walaupun kita terpaksa melalui pelbagai kepayahan dan keperitan namun dihujungnya ada kepuasan..

Semoga Jingga akan terus bersemangat meneruskan apa yang ada sekarang...

- jinggo - berkata...

cgu jazz

orang tu adalah ' ayah ' saya...
orang tidak pernah restu perjuangan saya dulu....
biasalah orang kampung.
padanya jadi cgu itu yg terbaik.
hari ini pun.
cgu juga.....
cgu hutan........

- jinggo - berkata...

cgu jazz

semakin lain macam aja...
mana ada sedih.....

- jinggo - berkata...

puan tirana.

kuasa tarikan
saya sedang membaca buku tu......
apa yg berlaku ada hasil dari apa yg saya NAK....
dan skill sikit2
kuasa Allah selebihnya...
seterusnya.
nak buka Pusat Khidmat Masyarakat -nak bantu orang2 yg susah nak bangun......

Miss Jaz berkata...

lain macam apa nya??? sy biasa jer cikgu jinggo...

Miss Jaz berkata...

maaflah yer....

- jinggo - berkata...

cgu jazz...

tak ada apa2..
sekadar lain macam aja...

Miss Jaz berkata...

maksud sy yg pertama tu,jd tukang komen lerrr..jgn slah faham ekk

- jinggo - berkata...

cgu jazz...

ok.saya faham - memang amat faham -sengaja buat macam tak faham.....
he.....

sonata anak kancil berkata...

selamat ulang tahun - kategori lama dah tu - tapi masih terus mengembeling tenaga demi untuk anak bangsa. Tahniah!

~Insan Biasa~ berkata...

Tahniah cgu...semoga masa2 akan datang lebih menyerlah..

addyaholix berkata...

selamat ulangtahun ke 10.
moga ecokid terus melangkah ke hadapan. terus sukses!

usaha kamu besar tuan. dan hasilnya saya yakin lebih besar.

- jinggo - berkata...

cgu sonata

terima kasih
bila kita nak berurusan....
tentunya semakin lama - saya semakin lancar bercakap topik ni.....

- jinggo - berkata...

cgu anis

terima kasih
kerana sokongan..
kerana aku ada kerana kau ada..

- jinggo - berkata...

addy

terima kasih
bila kita nak pekena teh tarik.......

Ibnurashidi berkata...

Salam,

Apa khabar En Jinggo? Moga sihat ya..lama tak ke sini.

Saya sudah berpindah rumah sebenarnya. Ini linknya:

http://www.faridrashidi.com

arryani berkata...

Harga yg perlu dibayar...Tak mengapa. Pasti dapat nilai yg setimpal.

Selamat jugak dari saya walaupun bukan org pertama yg menghantar ucapan tahniah.Ngeee.

Semoga menjadi org yg hebat dan luar biasa hebat..Teruskan apa yg telah dimulakan..

- jinggo - berkata...

saudara ibnu

terima kasih kerana kita berurusan...
nanti saya jengok..
bila nak balik M'sia...
macam2 ada sekarang.
yang dulu tak ada sekarang dah ada balik....

- jinggo - berkata...

terima kasih puan aryani..

semuga ada yang baik untuk kita kongsikan - sebab apa yg berlaku adalah bukan cerita yg bukan sekadar kita mahu.......

mountdweller berkata...

Salam saudara Jinggo.

Tahniah dan saya iringi dengan doa agar saudara akan berada di tahap gemilang di masa akan datang.

Kita percaya akan menuai hasil dari apa yang kita semai. Allah tidak akan mensia-siakan usaha yang iklas dan tawakkal yang didambakan.

sakurasa 2 berkata...

"WHAT U GIVE U GET BACK"

Lelaki yang sempurna adalah
lelaki yang disempurnakan oleh Allah agama dan akalnya,
apabila dia ingin membuat sesuatu keputusan,
dia sentiasa meminta pandangan daripada orang-orang
yang mempunyai pandangan menyebabkan dia sentiasa
membuat keputusan yang tepat...

Taniah
Selamat ulang tahun
'ECO KID AADVENTURE'

Semoga terus meraih kejayaan demi kejayaan.....


salam dari sakura

Izzati berkata...

happy anniversary....may God bless u..(izzati Ipgm sultn mizan)

- jinggo - berkata...

tuan mount..

saya percaya - kita merancang untuk berada disini...
kita merancang...
tentunya berbekalkan strategi...
dan itu dan ini.

sebagaimana dikatakan..
ini nikmat yg diberi..
semuga saya tidak hilang kewarasan...

- jinggo - berkata...

sakura

terima kasih kerana sokongan
sebagaimana dikatakan..
saya membayar dengan kos yg tinggi....
nak sertai saya...
sanggupkah membayar !!!!

persoalan yang membuatkan ramai yg jatuh tersunggur dibawah....

- jinggo - berkata...

izzati

semuga kita dirahmatiNya.
dan semuga zati menjadi seorang pendidik yang terbaik..

dan ingat yg hidup ini umpama kita bermain boomerang....
kita adalah apa yg kita percaya dan fikirkan....

ujie berkata...

salam jinggo..x de ape nak komen cuma nak ucapkan selamat ulang tahun....:-)

Mak Su berkata...

selamat berjaya :)

- jinggo - berkata...

mak su + uji

terima kasih
kerana AKU ada kerana KAU ADA disini

hurrie berkata...

Selamat menyambut ulang tahun ke-10
:)

Bila nk ke hutan? Saya masuk uia bulan May :D

Eco Kid Adventure on Facebook