Khamis, 14 Ogos 2008

banyak cerita hari ini.

Bermula dengan pagi.janji dengan lah ( aktiviti muda dari GPMS ).pukul 9.tunggu sejam.tak muncul.sabar.dekat pukul 11 baru muncul...ok.cerita yang mungkin sama.kesimpulanya orang yang hebat , tahu PENGURUS DIRI...terutamanya PENGURUSAN MASA.kejayaan dalam hidup di dasarkan kepada komitmen yang kosisten....yang lain2 no komen.

Bersama lah - bincang program seterusnya..di sekitar MBPJ.bincang bincang susun atur perlaksanaan program.pertemuan berakhir ke BILIK GERAKAN GPMS ( di kuala lumpur ) - terkejut sekejap.tapi ok.disinilah lahirnya ramai orang hebat. yang lain2 no komen.....

Terus ke FRIM.bersama rakan2 dari Jabatan Alam Sekitar melawat kawasan.janji 230.menunggu lagi...tapi seronok dapat jumpa dua kawan yang menjadikan pengalaman KAMI dahulu sebagai kerjaya.THOMOS menjadi taukeh syarikat perlancungan yang membawa tok tok arab masuk ke hutan.....ROSLAN - timbalan pengarah di Jbt Reakrasi di PutraJaya - Run aku call engkau - ada projek nanti - aku tergesa2 ini..yang aku tahu di sana tu.lubuk untuk aku memberi sumbangan.........terutamanya dalam bidang pemuliharaan alam.

Seterusnya : penat.kesimpulan hari ini - 2 cerita.satu orang hebat dalam pembikinan ( LAH ) , kedua - dua rakan yang sama2 datang dari bawah.kejayaan tidak mungkin datang kalau sekadar ada keinginan sahaja.komitmen yang kosisten harus di sertakan. letakkan kepentingan untuk lakukan sesuatu berasaskan perkataan MESTI.....AKU MESTI BUAT ( aku akan buat ).Keluar dari zon selesa.......pertama : uruskan masa yang terbaik. jangan lewat.lewat.lewat.........dan orang yang menanti - orang yang hebat pasti tahu mengawal emosi.jangan marah ( tapi boleh terdetik di hati - orang hebat tidak mungkin terlewat....)

Tiada ulasan:

Eco Kid Adventure on Facebook