Sabtu, 30 Ogos 2008

cerita malam merdeka

Hari yang di nanti - dimana mana banyak banner menyenai perkara di atas. aku - bangga kerana menjadi sebahagian daripada PBT yang aku telah lama bekerja ( teringat kawan2 lama di EEC dulu - murali , azam.en rohani.en jamal ) dan hari ini aku kembali.dengan komitmen baru.idea baru...
3.2.1 - mula.aku kirakan bebanan sudah hampir selesai.begitulah lebih kurang - tapi cerita sehari sebelum cukup menakutkan untuk di jadikan ' pengajaran '.aku kenal cara kerja aku ( orang tangan kiri ) , Lah ( tangan kiri ) - aku kirakan dah buat sehabis baik dari hari mula buat lawatan pertama.tapi sehari sebelum membuatkan jantung hampir gugur.Yatie ( pegawai alam sekitar ) minta tukar soalan - dan beberapa hal ( yang aku terlepas pandang ) - daripada terkantoi di hari perlaksanaan aku bersama crew ( ain dan lah ) ke pj untuk buat persiapan terakhir.jumaat.nasib tidak bersama kami.muzium ( soalan dan jawapan dalam muzium ) tutup.lap top ain pada lah - tidak berfungsi.banner belum pasang....aduh.jam berlalu.5.00 ptg.masuk hutan lagi.nozie call - en harun tambah buku program lagi !!!!.soalan belum masuk sampul.buku program belum di kemaskini.jawapan belum siap.malam di kem.ain + wani terima kasih kerana banyak membantu.Lah meeting di GPMS ( aku mula risau dan rimas - pengurusan diri dan masa sudah menjadi pertikaian aku ) - 11.00 malam.siap.tanya ain Lah di mana.masih di GPMS.aku mula berfikir bukan2 ( sebab clue utama pada Lah )- ok.5.00 pagi janji bangun...dan entah berapa ratus kali SMS masuk dan keluar dari phone ain ( orang muda - tidak tahu meletakkan kepentingan ) - 3 pagi....ADUHAI LAH + AIN.ESOK PJ AKAN MENYAKSIKAN KITA - KITA HARUS BERSEDIA FIZIKAL DAN MENTAL UNTUK ESOK.yang aku tahu begitulah.HANDPHONE + SMS = BUDAK SEKARANG......



Pagi.6.00 pagi dah sampai - ok Lah dah sampai ( tahniah dengan komitmen ).setelah itu dan ini.1000 penyertaan - aku mula tanya Lah itu dan ini ( dah siap belum - jawapanya belum tapi nasib baik pandai cover dan ain pun sama : bertukar soalan ). akhirnya semuanya selesai.kita mampu mengendalikan program yang besar dengan ( kesilapan yang kita aja tahu - ingat Lah salah bagi pelekat semasa di Menara - penanda jalan tak pasang - penanda di alihkan ). Akhirnya terima kasih....EXCO ALAM SEKITAR SELANGOR join acara penutup - opppps.lagi satu masih pasal ain.
sebab nak cover itu dan ini ( tapi semua ok kan ) ain terlanggar kereta orang ( maaf ain abang buat tak kisah - biar ain bertanggujawab dan setidak tidak berpengalaman buat repot dan kena siasat - pukul 5.00 baru selesai )......
apa2 pun terimakasih pada semua, tidak lupa pada semua kawan kawan yang membantu.kita boleh berbangga hanya kita 3 orang + wani ( tidak lupa su ) : mengendalikan 1000 orang...malam ini tentunya nyenyak tidur. tapi impak dari program ini - kita gegarkan UNIVERSITI MALAYA dengan program yang sama.....untuk anak2 muda.hanya ada perkataan untuk naik ke atas: komitmen + kosisten

Tiada ulasan:

Eco Kid Adventure on Facebook