Isnin, 25 Ogos 2008

TAHNIAH - MALAYSIA BOLEH




Membilang hari sekarang.isnin.selasa.rabu.khamis.jumaat.SABTU.cabaran sebenar – sejauh penglibatan aku dalam bidang latihan inilah cabaran terbesar. Teima kasih rakan – rakan dari dari Unit Jabatan Alam Sekitar MBPJ – yati , nozie ,enyusuf.semua sudah siap…
Dalam pada itu tahniah sekali lagi. MALAYSIA BOLEH – kita juara GANGSTAZ.aku bukan fanatik sangat dalam dunia hiburan , tapi malam tadi aku terpaku melihat sebahagian anak anak MALAYSIA memperagakan diri – yang pasti itulah hadiah kepada orang orang yang KOMITED.dan SERIUS untuk menang.tahniah ONE NATION EMCEE….5 bintang.
Rose – gang PUTERI UMNO call – en Harun tak pergi PERMATANG PAUH ke…sebelum tu EN SHAIFUL ( S.U KEADILAN HULU SELANGOR ) call….macamana pul , boleh menang ke.cerita Rose.dia sudah separuh jalan dari Rawang ke Gopeng – patah balik ke KL.takut nak pergi melihat ORANG MELAYU LANYAK ORANG MELAYU. Katanya Bahagian hantar satu bas – tapi 6 orang aja pergi. Secara peribadi –aku sendiri tidak berminat untuk menyertai. Sedangkan dah seminggu aku tidak membaca suratkhabar.Apatah lagi TV.malu tengok MELAYU LANYAK ORANG MELAYU.Aku berdiri atas kapasiti orang MELAYU yang cintakan keharmonian yang kita kecapi selama ini. – tidak berminat dengan cerita RETORIK………tinggal tak sampai 24 jam lagi. Undi anda akan menentukan warna Negara kita. Kita sedih – pada kemerdekaan yang ke 51 tahun ini kita berperang kerana MATLAMAT yang tidak kerauan…dan lebih sedih kita kita semakin jauh.dan jauh.dan jauh….sampai ke hari ini langsung tak rasa ‘ mood ‘ hari kemerdekaan.aku imbau tahun lepas 2007.aku sebahagian daripada HARI KEMERDEKAAN tersebut.Bersama rakan rakan JURULATIH & PELATIH PLKN aku berada di persada dunia – bendera besar di bawa oleh pelatih kami….dan 31.Ogos.2007 jugalah merupakan hari terakhir aku bergelar JURULATIH PROGRAM LATIHAN KHIDMAT NEGARA.sehabis sahaja perbarisan hari tu – aku bangga.amat bangga meninggalkan sumbangan yang diterima dan yang diberi.
Dan hari ini – sesekali mendengar POCO POCO.CHIKEN DANCE – aku sebahagian daripada program besar Negara.dan lagi sabtu ini , aku akan menjadi sebahagian daripada MBPJ.tahniah untuk aku , terima kasih ain, lah , wani , su kerana membantu...tahniah untuk ONE NATION EMCEE.kesimpulan KOMITMEN + KOSISTEM + TINDAKAN = HASIL…..

Tiada ulasan:

Eco Kid Adventure on Facebook