Rabu, 27 Ogos 2008

mesti baca !!!!


Berita yang semuanya orang nak tahu - setelah jenuh kita ' berperang ' akhirnya ketentuan Tuhan telah di serlahkan.Anwar Ibrahim menang lagi untuk seterusnya...ramai kawan2 tanya what next.kita masyarakat kecil di bumi ini - terlalu rimas dengan politik & polimik yang semakin tidak berpenghujung...aku mula berfikir jauh.dan jauh.satu ke satu buku buku yang pernah aku baca menjadi tafsiran.semuanya ada keinginan untuk ber KUASA.ada orang hendakkan KUASA untuk berKUASA - ada orang hendakkan KUASA untuk bersosial. Manusia anwar ini - DI MANA . secara peribadi aku memang sudah lama meletakkan anwar sebagai idola - perjuangan dan kegetiran menjadi aku semakin tahu bahawa untuk naik ke atas - kita harus ada skill untuk berhadapan dengan risiko dan konflik.itu sahaja yang boleh aku katakan.yang lain - lain...( undikan rahsia ).aku mula memikirkan jauh orang - orang yang akan menjadi mangsa cerita orang yang mahukan KUASA..pada aku , orang orang MELAYU harus keluar dari kelompong - itu berani aku katakan. keinginan untuk menjadi orang yang berjaya ( dalam semua sudut ) harus di jadikan agenda besar - kita sibuk sibuk dengan percaturan yang mungkin tidak kesudah...tapi kita semakin jauh meletakkan ada anak2 kecil ( remaja ) yang menjadi cerita KITA sebahagian dari kepercayaan yang membentuk kefahaman mereka. UMNO begini.PAS begini.KEADILAN begini.kita semakin jauh meletakkan kepentingan mereka generasi yang seterusnya akan mengambil apa yang kita tinggalkan.untuk Dato Seri Anwar Ibrahim tahniah !!!! semuga Allah memberkati perjuangan Dato Seri.teringat semasa kelas Karektor Building ( PLKN ) - orang yang memberi SUMBANGAN terbahagi kepada dua kelompok ( MEMBERI + MENGAMBIL ) - orang yang MENGAMBIL akan bercakap soal apa aku akan dapat......orang yang MEMBERI - memberi tanpa mempertikai apa di hujungnya.teringat buku YOU CAN WIN...hidup ini umpama main boomerang - kita memberi dan menerima.

Tiada ulasan:

Eco Kid Adventure on Facebook