Isnin, 17 November 2008

ALAMI ALAM KU







Rasa ini pertemuan terakhir kami ( cgu mat + cgu hashimi - dari Kementerian Pendidikan Putra Jaya ) , puteri + raja aminah ( pegawai pendidikan Jbt Alam Sekitar ) , Mr Garry ( constant ) dan JINGGO ( constant )- untuk Penerbitan Buku Manual Program Pendidikan Alam Sekitar untuk Panduan Guru - Guru di bawah Kendalian Jabatan Alam Sekitar.

Semuga apa yg akan sampai ke tangan cgu2 ( azza , tera , yop brahim , azlan , sharifah , su , miss jue , onezaba ...dan lain2nya.) nanti akan mampu dimanafaatkan sebaiknya : dan yang pastinya cgu2 ( dan bukan cgu ) harus tahu : ini sumbangan kita dan saya pastinya...

11 ulasan:

azza_irah berkata...

salam cikgu...
nampak kesungguhan dan komitmen cikgu..syabas..
sy dan kami...nantikan utk 'alami' sndiri 'alamku'...

Brahimnyior berkata...

Bro Jinggo. Kami pelaksana, segala yang turun dari KPM itu adalah amanah, kendatipun kekadang bercanggah dengan pendirian guru.

Tanggungjawab perlu dilaksanakan. Saya harap perubahan yang BVro Jinggo bawa ini ada manfaat untuk warga KPM nanti.

p/s: Tapi biasalah, bertambah lagi lah beban sedia ada, sabo je lah...

JINGGO berkata...

he - cgu azza : kemana cuti:saya masih dalam ' perjuangan ' - saya akan ke bangi untuk ESQ training dan seterusnya ke Politeknik dan.....Terangganu.tengok penyu ( menangis ) siapa yg tahu...he....he.....terima kasih..

JINGGO berkata...

Yop brahim - ni yang teman nak dengor ni ( tang bab tambah beban tu ) - susah nak ditafsirkan.tapi itulah ceritanya...harap2 dengan kekuatan dan komitmen yg ada teman nak pastikan cgu2 ( di maktab dulu )seronok melayan dan melaksana buku ni....sebab dah bertahun rasanya cerita yg sama...cgu akan bertambah beban kerja !!!! dan kami asyik dok fikir ( apa lagi ) yg nak di bebankan...sori yop....ini amanah kan....

erisya nor berkata...

Jinggo, pada pengamatan erisya, jinggo seorang pendidik...bukan pengajar. Susah nak cari guru yang ingin mendidik!

JINGGO berkata...

erisya - saya baca 2 kali.dan faham.itulah selalunya saya perkenalkan diri...dan saya setuju : susah nak cari seorang guru dalam masa yang sama pendidik...tapi dalam blog ni( dari cerita2 yg ditulis saya pasti komitmen kalian )semua meletakkan jiwa untuk kerjaya ni....

Bila dipersoalkan tentang mendidik - kita semua adalah pendidik berdasarkan kapasiti dan ruang yang diberikan kepada kita...

erisya nor berkata...

Jinggo, tak boleh dinafikan ada guru yang hanya ingin mengajar (rasanya jinggo dan rakan2 TIDAK termasuk dalam golongan ini)....namun bagi erisya itu tidak menghairankan. Apa yang menghairankan erisya adalah kenapa ada ibu bapa yang melepaskan 100% tanggungjawab mendidik kepada guru! Bukankah anak itu suatu amanah? Bukankah anak boleh membantu di akhirat kelak? Jika kita memahami peranan kita masing2...insyaAllah lebih mudahlah usaha kita untuk melahirkan anak Islam yang berjasa pada agama dan negara.

mountdweller berkata...

Salam sdr.

Syabas dan teruskan dengan jihat cara saudara.

azlin hashim berkata...

Buku Manual Program Pendidikan Alam Sekitar.. Hurmm

Mak Su berkata...

dah selesai dah programnyer?

~mardihah~ berkata...

ni leh jadikan encik jinggo sebagai lelaki alam sekitar...hehehe

:)

raikan cinta!

Eco Kid Adventure on Facebook