Sabtu, 8 November 2008

ini pemimpin kita hari esok



Dari wajah dan cerita yang di kongsikan : inilah pemimpin yg akan meminpin kita pada masa akan datang. Mereka diantara orang2 yg akan mencatur itu dan ini - dan kita menerima itu dan ini dari mereka.

Kita berharap sangat : inilah pemimpin akan meletakkan NIAT diatas segala. Negara ini seharus di takbir oleh mereka dengan keinginan yg jelas.tanggungjawab dan seterusnya bersedia memberi tanpa mempersoalkan itu dan ini...

Cukup rasanya kita merasa ' jenuh ' berhadapan dengan cerita RETORIK yg semakin tidak nampak hujungnya.Yang pentingnya - AKU MENANG - KAU KALAH....

Kem Kepimpinan - untuk anak2 ini mengisi keperluan untuk menjadi seorang pemimpin yg ' cantik '....

Moral untuk aku : ini ruang dan media untuk aku dan kita zahirkan....

12 ulasan:

Tirana berkata...

Salam Jinggo..

Teruskan perjuangan untuk mendidik bakal pemimpin kita...

P/S Jangan lupa amik award di blog saya...

azza_irah berkata...

cikgu..
terima kasih atas ingtan...
insyaallah cb jaga dan sedang jaga..
mg2 tak ada hati2 yg terabai n terluka..

JINGGO berkata...

puan tirana - terima kasih kerana sokongan.rasanya saya akan macam ni untuk hari2 seterusnya. ini media saya.semuga dipermudahkan segala urusan.

JINGGO berkata...

cgu azza : semuga tidak ada yg terabai dan terluka.begitulah seterusnya...terima kasih kerana sokongan...

azza_irah berkata...

sama2 jua kerana tetap mengunjugi dan bertanya kabar sy..

mountdweller berkata...

Salam sdr. jinggo,

Kekadang tu saya rasa cemburu dengan apa yang sdr. buat.. berbakti!

saya sendiri sekarang ini sudah jarang terlibat dengan aktiviti begini, kalau ada pun sekali sekali dijemput untuk beri ceramah aja kat IPT depan orang yang dah pandai.

Kesenorokan menjalankan tanggung jawab rasanya sudah berkurang. Mungkin tua atau suasana.

azlanlin berkata...

Salam bro.

Banyak cara dan media sebagai katalis untuk melahirkan generasi pemimpin akan datang. Bergantung pada kita untuk menerokai dalam menyediakan ruang itu.

Tahniah bro..

p/s : mcm tak sabar untuk kita 'mengeteh'...heheh.. Masanya akan tiba jua... insyallah.!

JINGGO berkata...

tuan mount - cemburu dgn kerja saya...terima kasih.sebenarnya.bakat dan minat dan bercantum ditambah lagi - bila saya jadikan ( bisnes + kerjaya ) = dicampur semua2 tu.saya kena ada keupayaan luar biasa.sebagai trainer kena pastikan sasaran tepat.sebagai orang berniaga ( kecil2lan ) kena pastikan ada orang yg nak ' beli ' - skill menjual kerana belajar......sebab tu saya kerap sangat dijemput oleh IPT atas tajuk : SKILL MENJUAL DIRI...tajuk macam lawak , tapi bukan senang nak suruh orang ' beli ' kita '.....;lagi satu ini DAKWAH saya kut..insyallah.

JINGGO berkata...

cgu azlan - dalam sehari dua ni banyak sangat saya berhadapan dengan cerita2 konflik kehidupan - semuanya saya simpulkan hidup ini macam main boomerang. kita memberi dan kita menerima.

Media yg ada pada kita - lunasi sebaik mungkin tanpa persoalan itu dan ini....dunia ini adil untuk mengadili kita....tak gitu.bila nak ke UPSI....

JINGGO berkata...

cgu azza : macam selalunya.terima kasih.....

Mak Su berkata...

semoga cantik-cantik warna yg bakal dicoretkan

JINGGO berkata...

mak su - itulah harapan kita.semuga cantik WARNA yg kita corakkan - tapi kena juga ingat.cantik pada kita tak semestinya cantik pada org lain....

Eco Kid Adventure on Facebook