Isnin, 3 Mei 2010

kita kawan

Kenapa kita disini
berkawan
kita ada motif yang berbeza
dari kacamata Shiv Kera dalam sebuah buku - u can win.
persahabatan boleh di kelompokkan begini.
SAHABAT WAKTU GEMBIRA
kita adalah sahabat selagi persahabatan itu
menghiburkan dan untuk bersukaria.
SAHABAT UNTUK KESENANGAN
persahabatan yg dijalinkan untuk mendapat pertolongan.
dan akan berakhir apabila orang tersebut tidak berguna lagi
SAHABAT SEBENAR
landasannya adalah
saling hormat menghormati.
FIKIRKAN
Kesejahteraan
mengundang sahabat
kesusahan memperlihatkan
diri mereka sebenar
DARI JINGGO
saya percaya - proses untuk berjaya dimana2 pun -
tidak mampu kita lakukan seorang.
kita perlukan seorang.dalam apa bentuk kejayaan.
sebut siapa sahaja yang telah berjaya-
disebelahnya mesti ada seseorang
KAWAN
dari sebuah buku lain
kita tidak perlu ramai kawan
yang penting
kawan yang mampu menjadi
HARI INI LEBIH BAIK
DARI SEMALAM

6 ulasan:

Dearie Pearls berkata...

erk..

curangnyer mereka..
huhu...

kalau mcm dlm pict tue, maybe friendship boleh habeeees..

*bro mood yg baik.
cheers!

Rohani M.U berkata...

Salam.
Kawan.........
dulu kau kata
kita kawan.....
tapi kenapa dan mengapa?
tika ketawa....ada disisi
tika duka.....kau cabut lari
itukah namanya kawan?

p/s : bersajak la pulak.suka-suka aje.....

Ruby berkata...

Saya nak jadi sahabat yang boleh dimanfaatkan bila2 masa, waktu senang waktu susah... begitu juga sahabat2 yang ada disekeliling saya.. terima kasih atas kasih sayang kalian... terima kasih cgu..

Unknown berkata...

LoL
itu kekasih terang ku...
biar curang depan2
betul tak....

Unknown berkata...

roha
itu lah apa yg kita zahirkan
saya..
memang tak ramai kawan..kerana saya memilih org yg boleh menjadikan saya lebih baik dari semalam..

kita kawan kan

Unknown berkata...

ruby
yang pasti
kita kawan - saya tahu berdasarkan beberapa faktor yang telah dilalui....

he...kita kawan

Eco Kid Adventure on Facebook