Khamis, 27 Mei 2010

pengalaman VS kenangan.

menurut pakar
mutiara yang mahal itu kononnya berasal dari
seputir pasir yang memasuki tiram yang terbuka.
pasir yang masuk ini menimbulkan rasa sakit yang luar biasa
untuk mengurangkan rasa sakit itu
tiram membaluti pasir tersebut dengan
AIR LIURNYA
secara berterusan selama beberapa2 tahun.
pasir yang disalut dengan air liur itu kelamaan akan
bertukar menjadi mutiara yang cantik dan mahal.
DAN KITA ADA BEZANYA
DENGAN KITA.
ujian menjadikan kita kuat.
PERCAYALAH
kegagalan dikatakan kemenangan yang ditunda.
kita dibekalkan dua cerita
bila gagal.
PENGALAMAN
KENANGAN.
pengalaman bermakna
kita akan cari penambahbaikkan.
mulakan cerita baru.
kenangan bermakna.
kita berhenti dari terus mencuba.

8 ulasan:

~Insan Biasa~ berkata...

kenangan....

2_one berkata...

pengalaman itu yg mmbuat kn seseorg itu matang..dan kenangan n pengalaman yg lps ibarat warna2 yg mnghiasi pelangi kite...ad warana gelap cerah n pudar...bila digabung mnjd indah..

- jinggo - berkata...

wak anis
jangan jadikan semua yg berlalu itu kenangan...ada juga pengalaman kan..

- jinggo - berkata...

2one
menariknya pandangan..
amat prakrtikal...diadunkan keduanya menjadikan kita lebih baik dari yg lain

Pn Kartini berkata...

Salam..:)
Kenangan itu sesuatu yg statik utk kita mengimbau kembali segala pahit dan manisnya..dan di situ bermula satu pengalaman yang menggerakkan kita utk terus perbaiki ke arah yg terbaik..:):)

ONE ZABA berkata...

kat atas ni kalau mohon apa apa kalau takat air liur je...kirim salam je la. tanah seguni pun tak dapat.

- jinggo - berkata...

cgu tini
tadi berfikir sendiri..
kemana hilangnya cgu tini dari mengomen blog jinggo

buka2 dah ada...ha
kuasa tarikan tu.

pada saya ada yang kita kena kuburkan ada yg tidak pada setiap yg berlaku diwaktu lalu...

- jinggo - berkata...

cgu one
he...
nak mohon apa lagi...
he...

Eco Kid Adventure on Facebook