Sabtu, 29 Mei 2010

mari bergossip

gossip dan kita
gossip bukan hanya dilakukan oleh orang perempuan
lelaki juga hidupnya penuh dengan unsur2 gossip
DIANTARA TOPIK
masalah kewangan bos
masalah rumahtangga bos
A yang mengampu untuk bisnes
dato B kahwin lagi
gossip dikaitkan dengan perkara2
negetif mengenai orang lain
INGIN BERBUAL MENGENAI
ORANG LAIN OK
TAPI HADKAN KEPADA
PERKARA2 POSITIF
sekarang uji diri sendiri samada kita
cenderung kepada aktiviti gossip @ tidak
adakah saya suka menyebarkan khabar angin
mengenai orang lain.
adakah saya sentiasa bercakap mengenai
ciri2 baik yang ada pada orang lain
adakah saya suka mendengar skandal
adakah saya menilai orang lain berdasarkan fakta.
adakah saya menggalakkan orang lain supaya
mencerita khabar angin kepada saya
adakah saya sendiri memulakan perbuallan dengan
JANGAN BERITAHU ORANG LAIN
adakah saya individu yang mampu
menyimpan rahsia
adakah saya rasa bersalah berbual mengenai
orang lain.
DARI JINGGO
ini satu lagi
cerita dipersekitaran kita.

Tiada ulasan:

Eco Kid Adventure on Facebook