Ahad, 12 April 2009

berkhidmat untuk dunia...

KEM KESEDARAN ALAM SEKITAR
tasik kenyir
perserta : pelatih Maktab Perguruan Terengganu
Saya dan kami (Jabatan Alam Sekitar ) akan menerus apa yang patut kami terus
Selasa - Ahad - saya akan meninggalkan ruang ini untuk komitmen seterusnya
dan ini mungkin sebahagian dari keinginan yang tidak pernah ' putus - putus ' - ini media terbaik untuk meneruskan komitmen : pelatih2 bakal seterus duduk di sekolah untuk meneruskan komitmen kami Jabatan Alam Sekitar + EcoKid.
PERSOALAN.
setelah bertahun Program ini dilancar dan dilaksanakan- saya dan kami tidak melihat perubahan yang besar kalau diukur dari perlaksanaan
Pendidikan Alam Sekitar Merentasi Kurikulum.
KENAPA
mungkin cgu2 yang dihantar latihan tidak berminat
mungkin cgu2 yang dihantar - akhirnya terikat dengan rutin pentadbiran guru besar
mungin cgu2 yang dihantar @ dan mungkin sistem menyatakan
INI SUBJEK YANG TIDAK AKAN KENA MENGENA DENGAN PEPERIKSAAN -
KITA ABAIKAN
alam sekitar.
pendidikan alam sekitar.
komitmen yang tidak akan saya tinggalkan disebalik semua
kemungkinan tersebut.

19 ulasan:

Tirana berkata...

Alam sekitar patut dan perlu dipelihara...dah banyak sangat kerosakan yang kita, manusia lakukan..bila lagi nak sedar? Sekurang2nya bila ada program sebagini, insyaAllah menyedarkan kita dan seterusnya memberi pendedahan pada anak-anak kita tentang kepentingan memelihara alam sekitar..

arryani berkata...

Tasik kenyir?

Salah satu tempat yg sudah tercatat dlm diary saya utk saya jejakkan kaki thn ni... Dlm perancangan selain cameroon...

Berkhidmat untuk dunia?
Akan cuba lakukan sebaik mungkin kerana, kita dan alam itu tidak dapat dipisahkan...

catz_mafia berkata...

Cikgu Jinggo,
Tugas menjaga alam sekitar adalah tanggungjawab kita sebagai manusia. Bumi lebih dari sebuah kediaman. Di sini kita tinggal, menikmati hidup, menikmati rezeki dari sumbernya. Kalau tiada bumi - di mana lagi kita nak tinggal?

ONE ZABA berkata...

dengar macam arryani nak naik gunung je tu... welcome arryani.

sistem berasaskan peperiksaan. mutu sesebuah sekolah tu diukur berdasarkan pencapaian kualiti dan kuantiti dalam peperiksaan. maka aspek lain tampak tidak dititikberatkan. subjek yg menyentuh bab kerohanian juga amat sedikit dan singkat waktu p&pnya.hasilnya... seperti apa yang kita lihat dan dengar tiap hari.

- jinggo - berkata...

puan tirana

program ini - macam juga program lain - tempoh masa latihan ok - sebab kita mengepong ' minat ' - tapi bagaimana dengan diluar...

kita harap akan lahir banyak lagi Karam2 Singh diluar....

- jinggo - berkata...

puan aryani

ke comeron - jangan lupa cgu one - ke tasik kenyir - saya akan datang dulu...nanti kita kongsikan.

hari ini - saya akan kongsikan apa yg sepatutnya

- jinggo - berkata...

cgu catzana

kita tidak mewarisi bumi ini dari nenek - tapi kita hanya meminjam dari anak cucu kita...

kita kena pulangkan..
bagaimana.

- jinggo - berkata...

cgu one

jangan lupa - salam perkenalan untuk aryani
roti canai banjir.

alam sekitar dan peperiksaan - kita hanya menjalankan tugas demi tugas.....
semuga bumi kita tidak dipilih untuk alam ini membalas dendamnya.....

Mak Su berkata...

jnggo, selamat berkhidmat untuk dunia, i know you can do it :)

all the best to you friend :)

kakyong berkata...

Murninya usaha jinggo...tahniah dan selamat berkhidmat ye..sememangnya dunia perlu dijaga untuk generasi akan datang..kalau la saya ada kesempatan sama dengan jinggo pasti saya tak akan lepaskan peluang jugak!

addyaholix berkata...

moga usaha semulia itu mampu hasilkan sesuatu yang hebat. dan saya selalu yakin yang itu bukan sia-sia. moga Dia lihat yang itu. kamu masih dalam hutan?

su berkata...

Sronok kalau dpt bersama2 murid menikmati keindahan alam sekitar..

jane berkata...

lamanya cikgu jinggo x balik2 lagi!!

- jinggo - berkata...

mak su..

saya dah pergi
saya dah pun balik...
terima kasih

- jinggo - berkata...

kak yong

terima kasih kerana sokongan - kita sama tapi tak serupa..
berkhidmat.

- jinggo - berkata...

kak yong

terima kasih kerana sokongan - kita sama tapi tak serupa..
berkhidmat.

- jinggo - berkata...

addy

terima kasih sokongan kamu......

- jinggo - berkata...

terima kasih cgu su
lama kita tidak berurusan

- jinggo - berkata...

cgu jane

saya dah pergi
saya dah pun balik...

Eco Kid Adventure on Facebook