Khamis, 2 April 2009

persediaan besok....

kamu dan kamu yang melihat semua caturan yang berlaku.

ini yang mampu ditinggalkan - sebagai persedian untuk esok
kita ada PM baru - kerana aturan kehidupan sudah mengaturkan begitu
seriuh mana kita dengan penafsiran kita -
kemampuan kita untuk menolak hukum Allah diluar batasan kita.
yang pasti - esok kita ada PM baru -
yang akan menjadi nakhoda kita dalam memartabatkan
Ketuanan Melayu agar tak hilang didunia
Kembali menjadi Al Quran dan Sunnah sebagai asas rujukan.
DIDASARKAN KEPADA FAKTA AKADEMIK -
SEMUA DITULISKAN BEGINI
kepimpinan adalah satu seni untuk mempengaruhi pengikut
kearah kecapaian sesuatu matlamat
dan beberapa buat buku lain menulis begini.
kepimpinan adalah kemampuan seorang untuk
berkeinginan untuk menjadi pemimpin
berkeinginan untuk menunaikan tanggungjawab & amanah
berkeinginan untuk memberi khidmat
berkeinginan untuk mengambil risiko
dalam beberapa buah buku lain
kemahiran kepimpinan dikaitkan dengan
kemahiran untuk berkomunikasi secara hadapan dengan baik
kemahiran membuat keputusan
kemahiran menyelesaikan konflik
kemahiran pengucapan umum
dalam sebuah buku lain juga menyatakan
zahirnya seorang pemimpinan seharusnya ada
kesihatan ( penampilan yg baik )
komunikasi yang berkesan
etika dan akhlak yang sesuai dengan keperluan
ilmu
jiwa - kefahaman agama yang dipraktiskan.
nota ceramah kem kepimpinan eco kid
Kita dan saya - ada ruang dan peluang untuk menyatakan YA kerana selagi kita menyatakan TIDAK selagi itulah kita terus terusan terperangkap dalam cerita demi cerita yang dihujung tidak banyak membantu kita -
kalau didasarkan kepada keperluan hari ini.
ini adalah pandangan peribadi yang harus dilihat dan ditafsir dari sudut akademik.

kita nilai pertemuan ini - atas dasar apa - kalau tidak ada apa2.

16 ulasan:

sakurasa 2 berkata...

Cikgu Jinggo

"persediaan besok...."
besok sakura ada 2 kenduri
2 teman sepejabat menjadi raja sehari....

- jinggo - berkata...

sakura.

esok saya ada ceramah - tajuk yg sama : agar apa yg saya kongsikan -menjadi satu kenyataan pada dunia yg zahir......

Shifu67 berkata...

esok kawe cuti lagi.... berkelah atas katil lagi... hehehe

- jinggo - berkata...

shifu

seronok dapat tgk siaran langsung -saya kembali ke hutan
perjuangan harus diterukan...

izzah berkata...

selamat bekerja dan berceramah...

- jinggo - berkata...

cgu izzah

terima kasih.
nanti saya jengok sekolah cgu.
kat mana....

™سريسوفي berkata...

Salam cikgu,

saya adalah SETUJU dengan entri ini.

Hakikat yang berlaku adalah REALITI yang harus diterima. Apabila Tuhan katakan JADI, maka JADILAH.

Manusia merancang, DIA juga merancang. Apapun perancangan DIA adalah yang terbaik walau hati ENGGAN menerimanya.

Surah Al-Baqarah Ayat 216 :

“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.”



Yakini ini:
Pesanannya untuk undangan 100 orang. Siapa tahu yg datang 110 orang. Saya berikan lebih, untuk 110 orang.


**saya bukan selayaknya bicara tentang ini, peringatan buat diri saya dan yang alpa.

erisya nor berkata...

salaams tuan J,

hmmm dah lama tak ke mari.....errr sudah tukar ka? wah...perubahan yang menarik...semoga ianya adalah bayangan keceriaan di hati ;)

p/s: suka dengar lagu tuh...mengasyikkan.

ari berkata...

Mereka berkata tommorow never die...

Aku berkata may be we die.. siapa tahu..

Apapun hadapi hari esok dengan senyuman...Andai kata esok masih ada..
Apa yang terjadi biar terjadi...
Kalau TERlalu memikirkan kebarangkalian yg PASTInya TIDAK PASTI lagi...Kan membikin sakit kepala aja..

Huh...

- jinggo - berkata...

sri..

kerana diluar kemampuan kita untuk menyatakan TIDAK....
hari ini kita terima siapa yg akan menjadi NAKHODA kepada kita..

pastinya fakta2 akademik tidak sekadar habis dimeja pengajian....

- jinggo - berkata...

puan erisya.

selama kembali
tanya juga pada sakura...
kemana hilangnya erisya....

semuga hari ini kita lebih baik...

- jinggo - berkata...

cgu ari

esok tidak pernah mati.
kerana kita adalah apa yg kita fkirkan..
fikirkan bagaimana untuk menyesuaikan diri dengan ' ketidaktentuan ' yang datang dari macam2 penafsiran....

Marzalina berkata...

cikgu..harap hari ini akan lebih baik dr semalam..dari esok akan lebih baik lagi dr hari ni..

Tirana berkata...

Amboi comel pulak CT ni bila pakai tudung. Kalau kekal pakai macam tu kan ke bagus..hehehe

sakurasa 2 berkata...

Cikgu Jinggo

"persediaan besok....
hidup Esok pasti ada...
tetapi esok belum pasti untuk kita.....

"Kegagalan dalam kemuliaan
adalah lebih baik daripada kejayaan dalam kehinaan...
Walaupun ada sedikit kegagalan tetapi perlu diingat bahawa setiap kejadian itu tentu ada hikmahnya....
memerlukan pengorbananan. Pengorbanan memerlukan perjuangan...
Dalam perjuangan memerlukan ketabahan....
Ketabahan memerlukan keyakinan...
Keyakinan pula menentukan kejayaan...
Kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan....
Jadi gantungkan azam dan semangatmu setinggi bintang di langit dan rendahkan hatimu serendah mutiara di lautan....

Salam dari sakura

- jinggo - berkata...

intan..

hari2 seharusnya itu keinginan kita

Eco Kid Adventure on Facebook