Khamis, 30 April 2009

kita kongsikan bersama

Sila ambil sebatang jarum, pegang di jari kanan anda. Cari benang cuba masukkan benang kedalam lubang jarum tersebut.Boleh. ? .
Sekarang keluarkan benang dari lubang jarum tersebut. Masukan kembali benang kedalam lubang jarum tersebut. Sekarang cuba perhatikan nafas anda. Apakah sewaktu anda memasukan benang kedalam lubang jarum tersebut nafas anda menjadi perlahan atau anda menahan nafas anda sebentar tanpa anda sedari.? .
Saya percaya anda akan menahan nafas atau setidaknya anda bernafas dengan sangat perlahan dan lembut sekali sewaktu anda memasukan benang kedalam lubang jarum tersebut.
semakin anda memperlahankan nafas anda anda semakin mudah berkosentrasi memasukan benang kedalam lubang jarum tersebut.Nafas mempunyai hubungan yang sangat erat dengan aktiviti minda. Semakin perlahan nafas anda semakin perlahanlah gelombang otak anda. Maka semakin mudah anda mencapai gelombang alpha
.Alpha merupakan sebuah keadaan gelombang minda yang sangat tenang.
Dari Jinggo
Tidak keterlaluan kalau mahu di kongsikan saya mendominasi Teori Penggunaan Minda Dibawah Sedar ini - kerana saya amat2 yakin kita dibekalkan dengan sesuatu yang mungkin
KITA TAK TAHU
KITA TIDAK MAHU TAHU
bagaimana kita menjadi berdasarkan apa yang MAHU JADI - persoalan yang membezakan kita ada kita - bila kita
TIDAK DOMINAN KAN
TIDAK PERCAYA
semakin kerap teori ini diperkatakan : dan kalau dilihat pada kejayaan ramai orang2 yang mendahului kita adalah KEINGINAN untuk berjaya - selain MENAMPAKkan kejayaan tersebut secara jelas.
untuk itu apa lagi
KITA DOMINASIKAN KEINGINAN KITA DALAM BENTUK VISUAL DAN IMIGINASI - dalam Gelombang Alpha
akhirnya
padi yang kita tanam padilah yg kita akan tuai...
sebarang persoalan saya akan jawab dalam komen

12 ulasan:

Marzalina berkata...

kerana KITA adalah apa yg KITA fikirkan..

kita yg akan menjadikan diri kita apa dan siapa di masa hadapan..saya selalu ingat kata2 cikgu jinggo ni.

- jinggo - berkata...

intan

memang macam tu.
orang dekat Batu Caves tu cucuk sana cucuk sini - tak sakit ke...
tak.
sebab - diaorang percaya.
begitu juga dengan kita : tuhan bagi kita satu anugerah yg kita tidurkan selama ini.

jadi apa lagi.
masukkan keinginan apa sahaja...
dominan kan
ada TENAGA yg akan mengalir bersama - ada skill lain yg akan mengiringi kita.......

Izzati berkata...

sy nk berkongsi.minda dibawah sedar terbukti berkesan..sy bercakp atas dasar pngalaman..sy penah ingin capai suatu target..tiap2 ari sy akn ckp pd dri sy,sy nk capai target itu..sy tulis besar2 kat dinding..dan sy bgun diawal pagi n sujud..minda kita btul2 dibwh..dn tenang sgt..ktika itu sy gmbarkan target itu,sehingga tergmbar dalam fikiran kita..lg baik lg jika kita hrpkan pertolonganNYA.selarikan dgn agama...at last sy dpt capi target tu..byk kali sy guna cara ni mmg berkesan...

- jinggo - berkata...

izzati

hebatnya manusia ni...
itu terbukti secara akademiknya.
kita boleh gunakan dengan beberapa pendekatan.
bercakap - akan mengujudkan KUASA TARIKAN.
berimiginasi...
bila - dikala gelombang otak paling tenang...

masa nak tidur.....
masukkan dan NAMPAK kan keinginan kita - akhirnya dihujungnya....
kita akan tahu nikmat anugerah ini

ONE ZABA berkata...

kita sering berada di bawah sedar kalau dalam teramat marah, teramat seronok, teramat sedih.
kalau nak raya pun selalu gitu gak. shoping sakan sampai lupa bajet yang ciput je.

- jinggo - berkata...

cgu one...

saya pun selalu dibawah sedar..
kalau tengah pekena
roti canai + kambing....
hari2..........

gurau2

cubalah pada anak2 + anak murid - sebab jatuh bangun anak2 kita bergantung kepada apa yg diorang install.........

sakurasa 2 berkata...

Cik gu Jinggo
jemput ke blog sakura
ada tag untuk cikgu Jinggo tq

- jinggo - berkata...

sakura

terima kasih
kerana ingatan
saya akan segera kesana...
nanti saya uruskan....

Mak Su berkata...

ooohh.... ai see

catz_mafia berkata...

Cikgu Jinggo,
Menariklah cerita pasal gelombang alpha ni.. Kalau dipraktikkan betul2.. tentu hidup ni jadi lebih menarik.

- jinggo - berkata...

aik

mak su....

- jinggo - berkata...

cgu zana

bukan sekadar menarik
amat menarik
nanti kita kongsikan lagi

Eco Kid Adventure on Facebook