Ahad, 25 April 2010

3 hari yang menyulitkan

TIDAK BANYAK
yang boleh diubah
pada satu situasi yang kita
seakan tersepit.
satu persatu cerita penting
datang dalam satu masa.
jumaat yang tak biasa macam biasa
hariri masuk hospital
jumaat pagi Program Kitar Semula Rcom di Kuala Kubu.
jumaat petang perjumpaan dengan
Timbahan Perdana Menteri untuk NGO2 setempat.
jumaat petang
KEM KEPIMPINAN SK HICOM
sedangkan biasanya
pagi ke NSK beli barang mentah untuk kem
pagi jemput semua fasilitator ke kem
petang kem seperti nya
BAGAIMANA MENHADAPI
HARI2 YANG BEGINI.
keputusannya.
jumaat.
uruskan hariri diawal jumaat
ambil fasilitator
pergi NSK
kem seperti biasa
ABAIKAN
Program Kitar Semula Rcom
Perjumpaan dengan TPM
kerana apa.
MANA YANG MAHU DIDAHULUKAN.
hasilnya
cukup mendamaikan
Kem sukses tepat kesasaran
HARIRI
dah keluar hospital
( gambar diatas gambar terbaru )
MORAL UNTUK KITA.
kadang2 ada kala ketikanya kita macam
mahu diasak dengan satu persatu
cerita yang kita mahukan.
senaraikan kepentingan
dan bergerak dan bertindak
diatas kepentingan yang dipilih.

9 ulasan:

Tirana berkata...

Alhamdulillah..Hariri dah keluar dari hospital..tentu lega hati mak dan ayah dia..


Kadang2 setiap permasalahan macam tak ada jalan keluar tapi jika kita bersabar dan bertenang, insyaAllah Allah akan permudahkan segala urusan.

MaizaC'Joe berkata...

Salam Jinggo

Alhamdulillah... dah sihat ya.. kadang tue pening nak pilih mana satu.. dua2 penting... cari jalan keluar.. ehmm.. buntu mulanya.. tapi Allah itu maha mengetahui.. di permudahkan jalan... Akhirnya.. semua selesai..

- jinggo - berkata...

puan tirana
ada pengalaman lain saya ni....
bagaimana mahu berurusan dengan mak hariri...ha...

kena ambil no nurse...
dia pun pelik.ha.....

menariknya : setiap satu yg dtg ada cerita untuk kita belajar.

- jinggo - berkata...

maiza
gitulah
hari jumaat semua tu
macamana tu - bertimbang satu persatu...aduhai.

tapi kita berpeluang untuk memilihkan.

a kl citizen berkata...

alhamdulillah
Allah menunjuk cara dan memudahkan

semoga Hariri sentiasa ceria

- jinggo - berkata...

cgu normah
itu yg diharapkan
itu yg dizahirkan...

bersyukur kerana akhirnya dipermudakanNya

Zuraini bt Kamarudin berkata...

syukur alhamdulillah riri dah kembali kerumah...
apapun priority tentulah pada anak2..jinggo kan selalu menyatakan begitu..jd tak susah nk buat pilihan....

Ruby berkata...

salam cgu...

alhamdulillah segala urusan sudah selesai ...

semoga segala urusan lain selepas ini dipermudahkan mengikut kehendakNya...

pengalaman mengajar kita erti hidup yang lebih bererti dan menghargai apa yang kita miliki...

tengah membuat pilihan untuk kehidupan yang lebih baik..

roha berkata...

Salam.
Alhamdulilah. Segalanya berjalan bagai direncanakan Allah swt. Kita sebagai manusia yang lemah harus bertindak mengikut kepentingan dan kesesuaian. Pun begitu, ada kalanya kita tersepit antara agenda yang datang tanpa diundang yang mana semuanya dirasakan penting dan perlu disegerakan. Segalanya menuntut kebijaksanaan dan kesabaran serta persefahaman. Semua itu rencana Allah swt dan yang pasti segala yang berlaku ada hikmahnya. Percayalah!

p/s : sekadar pendapat yang tak berapa boleh diikut.

Wassalam.

Eco Kid Adventure on Facebook