Khamis, 8 April 2010

aku lah jinggo

setelah membaca berulang kali akhirnya mari kita
kenal siapa jinggo
KEKUATAN
dilahirkan sebagai seorang pemimpin
memiliki banyak tarikan terhadap jantina berbeza
memiliki kebijaksaan
mempunyai analisa yang kuat
individu berilmu
sangat teliti
sangat kreatif dan peka
KELEMAHAN
mementingkan diri sendiri
tidak mudah menerima kritikan
sukar menerima idea orang lain
kebiasaannya adalah boss
pekerja sendiri adalah pilihan
PERKARA YANG PERLU DIPELAJARI
OLEH JINGGO
belajar menerima idea orang lain
berfikiran terbuka
LAGI2
emosional.suka merahsia.pendendam.
perlu didesak untuk mencapai sesuatu matlamat
suka bercakap.bagus dalam percakapan
penyokong kamu akan datang dan pergi
berdikari.
berlaku perpisahan sementara
dalam keluarga
boleh menjadi orang tengah
bagus dalam perhubungan awam
suka buat kerja dengan cepat
hidup banyak halangan
tidak sabar
sentiasa tidak ada dirumah
DAN LAGI DAN LAGI
akhirnya
KERJAYA YANG DIPILIH
pendidik.
JADILAH DIRI SENDIRI.
sapa dibawah ni
cgu ct mariam
SMK Saujana Utama
kenapa dengan dia.
seorang guru
seorang isteri
seorang ibu
seorang guru dsiplin
mungkin seorang jurulatih
bolasepak sekolah
seorang guru Kadet sekolah
dan mungkin juga
seorang yang macam2 disekolah
KENAPA MACAM TU
itu kaitan besar dengan potensi dan kerjaya
SEJAUH MANA PENTING
memang penting untuk memberi satu
hasil yang praktikal untuk dizahirkan
KITA MESTI KENAL SIAPA KITA
kita mesti tahu kekuatan dan kelemahan kita
DAN PENTING
kerjaya pilihan seharusnya
tepat.
DARI SEBUAH BUKA MENYATAKAN
give yourseft
know yourseft
be yourseft

8 ulasan:

zai berkata...

Hmm..dari kenyataan diatas rasa2nya semakin mengenali jinggo...

Ya..i always be myself dan sentiasa berusaha utk melakukan yg terbaik dan menjadi terbaik dimata semua orang...walaupun masih tak sempurna.tak mengapalah at least i've tried..huhuhu

blueCITY® berkata...

salam,

belaku perpisahan sementara?
so sekarang dah okay?
tahniah!!!

ingatkan cikgu mariam tuh gf cikgu,
lalala

- jinggo - berkata...

kakzai
menjadi diri sendiri adalah dalam yg paling sukar...
sebab kita Melayu yg terlalu nak jaga persekitaran

- jinggo - berkata...

blue
saya pernah berpisah dengan makayah dalam tempoh yg lama...
sekarang dah bertaut kembali..
atas alasan
mencari diri...
perpisahan satu lagi...

rasanya saya nak jadi diri sendiri kut.

atie berkata...

Salam saudara jinggo...

sokong jadilah diri sendiri....

ONE ZABA berkata...

aku lah one....

- jinggo - berkata...

atie
susah nak jadi diri sendiri
apa yg penting
kejayaan : mesti dimulaikan dengan kenaldiri....

- jinggo - berkata...

terimakasih cguone
bila nak pekena roti canai lagi

Eco Kid Adventure on Facebook