Jumaat, 1 Mei 2009

cerita kejap tadi


PERINGATAN UNTUK SEMUA.
kita seronok menikmati Hutan dan kereduhannya.
bukan sekadar kita nak reduh - kereta pun sebolehnya kita tidak mahu kepanasan.
LETAK KERETA BAWAH POKOK
persekitaran kita tidak menentu
untuk itu
PERINGATAN UNTUK SEMUA
jangan suka2 nak reduhkan kereta.
kalau macam ni...
SEORANG BUDAK LELAKI
entah pinjam kereta bapak - tak bagi tahu
entah sahaja nak tayang dengan awek - aku ada kereta.
AKHIRNYA
kita berkongsi dan belajar dari semua keadaan
HATI NAK PINJAM KERETA PADA ANAK2 SEKADAR NAK TAYANG PADA AWEK
NAK REDUPKAN KERETA BAWAH POKOK.

18 ulasan:

catz_mafia berkata...

Cikgu Jinggo,
Macam-mana keadaan budak tu?

ujie berkata...

salam uztat jinggo...
kete sapa la tu he...begitu la ank2 muda...:)

mountdweller berkata...

Salam sdr. Jinggo

Sebelum lakukan sesuatu fahamilah tabiat alam.

sakurasa 2 berkata...

cikgu jinggo
harap pemandunya selamat

ONE ZABA berkata...

kalau kat sini..jgn letak kereta di tepi bukit. nanti kena timbus.

jane berkata...

salam cikgu...
wah...rumah kulit baru, lah!!!

Tirana berkata...

kereta rosak boleh diganti..beli kereta baru..hehehe..tapi kalau nyawa melayang...tentu menangis tak berlagu orang-orang yang tersayang yang ditinggalkan.

P/S..Wahhhhhh..jinggo pun dah tukar kulit blog... Macam selalu..colourful..menyengat mata memandang..hehehe..

arryani berkata...

Kesian kat abah dia jek..Malang tak berbau Nak buat mcmana. Bukan boleh jngka benda ni nk berlaku. Kalo dia tau, confirm dia tak paking situ. Malah pergi situ pun tidak...

p/s mula2 tgk gmbr tkejut jugak. Ingat menimpa tuan umah tadi...?Gambar tu pulak punyalah lmbtnye loading...wat suspen jek...haih...

Izzati berkata...

owh..ank muda lah katakan..pikat aweks dgn keta.mesti dpt aweks materialistik..pikat aweks dgn akhlak mesti dpt aweks yg berakhlak..btul tak jinggo? bdk2 lah katakan..

fuhh!!power!! ehe..warna oren kulit blog dia...jinggo ni mesti ske warna oren.dlm gmbr yg posing tu pun pkai bju oren,kulit blog pun oren..=)

- jinggo - berkata...

cgu zana

budak2 tu - jenuh kami sekodengan -tak jumpa.
akhir.
9 malam
baru keluar.....tah apa dia orang buat dalam hutan tu - kita fikirkan sendiri.

- jinggo - berkata...

ujie

kalau lah itu kereta kita macamana.....
adik ambik kunci dan pergi jalan2.....
dapat berita !!!
apa kita nak buat.

- jinggo - berkata...

tuan.

fahami tabiat alam..
kita tak diajar topik tu
kita lalui dengan pengalaman...
terima kasih.....

- jinggo - berkata...

sakura

pemandunya...
sedang bercengkerama dalam hutan......cis !

- jinggo - berkata...

ha..cgu one.

moral untuk semua.
naik gunung.
jangan suka2 - nak bagi kereta kita menikmati pemandangan bukit...

- jinggo - berkata...

cgu jane

lebih ceria
azam baru kut...

- jinggo - berkata...

puan tirana

rumah baru - warna garang !
saya mengambarkan AURA saya sekarang...
nak pujuk hati gamaknya.....

- jinggo - berkata...

aryani.

kereta tuan rumah - berjemur tengah panas...
biar.
he....fahami hukum alam.

- jinggo - berkata...

izzati.

setelah membaca dan menuntut ilmu aura warna ni..
saya semakin tahu warna apa nak pilih pada ketika ini.
hari ini - itulah warnanya.

Eco Kid Adventure on Facebook