Khamis, 16 Oktober 2008

ini yang saya tinggalkan....


ini yang di tinggalkan ( jumaat hingga ahad ) - saya kembali ke ' kem ' - dengan cerita yang sama , kekuatan yang sama , motivasi yang sama - di takdirkan ada sebilangan ' generasi hari esok ' yang akan bersama saya.Ini kesempatan. Ini peluang dan media yang terbaik untuk melihat hari2 seterusnya di tempat yang betul.


ISNIN PELANCARAN MINGGU ALAM SEKITAR MALAYSIA ( PERINGKAT KEBANGSAAN 2008 ) + PEMBUKAAN SEMULA PAYA INDAH WETLANDS @ KEMPEN KESEDARAN ALAM SEKITAR ( dan aku - bangga dapat jemputan....)

11 ulasan:

azza_irah berkata...

moga segala usaha diberkati..
berbaktilah selagi berpeluang..

JINGGO berkata...

terima kasih....akhirnya penat.berbakti selagi berpeluang.....

azza_irah berkata...

rebut peluang sementara kesempatan masih ada..
kerana tidak selamanya kita menjadi insan terpilih..

JINGGO berkata...

insan terpilih - dalamnya madsud.saya ni orang hutan cgu - bahasa2 yg berkias serahkan pada yop brahim...he...he....ok.hari ini kita terpilih....

azza_irah berkata...

yop berahim tak nampak arini..dia dipilih ke mana2 kut..hehe

sy juga bersama 'org utan' bertahun dh..arif bila tahan n cekalnya dia dihutan berbakti utk anak bangsa n masyarakat..tapi sekeras mana ia tetap punya sekeping hati yg lembut...

insan yg diuji dengan segala ujian juga insan terpilih..kerana Tuhan maha mengetahui siapa yg layak utk menerima ujianNya..

JINGGO berkata...

yang terakhir tu saya faham
( selalu dengar ) - gitulah hidup cgu : macam cerita katak - setiap apa yg datang harus dilihat dari sudut yg positf. pujangga ada berkata...untuk itu
LA TAHZAN.jangan bersedih...

azza_irah berkata...

bersedih satu perasaan yg tidak boleh dielak..itu fitrah setiap manusia yg py hati. cm bersedih jgn diratap..bersidih dan bersedia utk perbaiki diri..patut dipandang secara positif..kan..?

Tirana berkata...

Jinggo...masyarakat madani...saya pun macam pernah dengar..rasanya dalam 10 tahun yang lalu..sekarang apa jadi dengan masyarakat madani agaknya ye...hehehe

PENDEKAR berkata...

harimau mati tinggalkan belanng, jinggo.........tinggalkan jasa.


;-)

Sharifah Hassan berkata...

salam,

Kita adalah guru, pendidik, manusia yang bertanggungjawab membina manusia menjadi insan.

Kita meninggalkan impak yang dalam dalam jiwa anak-anak generasi masa hadapan tetapi yang dikatakan masa hadapan adalah hari ini kerana hari ini akan menjadi semalam...

Kalau kita gagal memahami peranan kita dan apa tanggungjawab kita, maka kita telah rugi dan kita bukan lagi yang terpilih.Maka anak-anak itu akan berakhir menjadi manusia yang kita lihat dimana-mana sekarang. Kita tidak suka tapi masih memandang tanpa berbuat apa-apa.


Jadilah pendidik yang mendidik seperti itik mengajar anaknya berenang bukan seperti ketam mengajar anaknya berjalan.

dan seronok bila kita dikenali sebagai cikgu yang ajar tapi macam tak mengajar...carilah formulanya!

Sharifah Hassan berkata...

Alhamdulillah wetland dibuka semula. Apartment yang ntah bila siap tu bolehlah dijadikan port percutian saya!( sebelah je dan selalu melihat burung bertebaran)...senjanya mengagumkan, subuh pula sehening sepi mengulit mimpi! (memang sasterawan...wakakah)

Eco Kid Adventure on Facebook