Rabu, 24 Mac 2010

jangan banyak pilihan....

apa akan berlaku kalau kita
TERLALU BANYAK PILIHAN
dalam apa hal sekali pun
KITA AKAN MEMILIH
kita akan menilai
dari semua sudut.
SEMUANYA MEMERLUKAN MASA
bagaimana kalau tak ada masa
KITA MEMBUAT
PILIHAN BERDASARKAN PENGALAMAN.
sehari di pekan buku.
CERITANYA SAMA
bagaimana untuk membuat pilihan
PENGALAMAN
mencari buku yang terbaik.
CERITANYA SAMA
dalam membuat pilihan2 lain.
apa penghakiman kita.
mulanya tentunya
berdasarkan apa yang kita nampak.
kesempurnaan sebuah buku @ pilihan terletak dimana
tentunya tarikan pertama ada pada
PANDANGAN PERTAMA.
setelah muka berkeinginan untuk membuka
kualiti mula diukur.
- jangan jadikan kulit buku sebagai penghakiman -
PENGALAMAN MULA MENJADI PENGHAKIMAN
penghakiman memerlukan masa
seterusnya kita mula membuka.
BAGUSNYA SEBUAH PILIHAN
bila kita terus menjadikan isi pilihan
sebagai satu lagi panduarah
BAGAIMANA KALAU SALAH BUAT PILIHAN
BAGAIMANA KALAU
TERLALU BANYAK PILIHAN
akhirnya mari kita fikirkan bersama
dari sudut apa sekalipun.
KITA MENCARI YANG TERBAIK
dari pilihan yang ada.


6 ulasan:

Tirana berkata...

Saya belum sampai lagi ke PWTC. Plan hari Ahad ni nak pergi sebab nak jumpa seseorang di sana..hehehe..Buku? Setakat ini dalam minda saya tak ada buku yang nak dibeli kecuali sebuah buku keluaran PTS yang ditulis oleh penulis indonesia itu. Dengar khabarnya ramai yang beli buku itu. Harap-harap saya tak tersalah pilih buku nanti..hehehe

- jinggo - berkata...

Puan
saya cadangkan puan ke e-media .
kat tingkat bawah.ada banyak buku indo yang terbaik....
saya beli banyak buku di situ.....
mudah.
pengalaman menjadi penghakiman.ha...

ONE ZABA berkata...

kita tunggu pulak kut kut ada pilihan raya di Perlis....

maiyah berkata...

xdpt le nk gi pesta buku nih

- jinggo - berkata...

cguone
rasanya tak kut..
perlis tu dah lah panas....
nanti makin panas

- jinggo - berkata...

puan maiyah...
rugi kalau tak pergi....

Eco Kid Adventure on Facebook