Khamis, 11 Mac 2010

jangan sampai tak berpakaian.....

WANITA kebiasaannya akan menghabiskan
masa hampir setahun
daripada kehidupan mereka untuk membuat keputusan dalam memilih pakaian.
Kajian mendapati
memilih pakaian untuk bekerja,
keluar makan malam,
berjalan-jalan,
bersenam dan sebagainya
wanita akan membabitkan masa sehingga 287 hari untuk
berada di hadapan almari pakaian mereka.
Masa paling banyak dihabiskan ialah ketika memilih pakaian untuk menghadiri majlis sosial pada malam Sabtu atau minggu dan juga memilih pakaian bercuti.
Pakar mendapati secara purata
wanita akan menghabiskan sebanyak
16 minit setiap hari biasa untuk
membuat keputusan memilih pakaian dan 14 minit ketika hari pagi Sabtu atau Ahad.
CERITA JINGGO
perempuan dan pakaian
lelaki dan batang pancing
( bukan semua )
MUNGKIN
macam tu agaknya.
kita banyak habiskan banyak masa disitu.
perempuan tak suka lelaki yang sibuk dengan btg pancing
lelaki tak suka perempuan habiskan masa dicermin.
kerana sudah seakan menjadi fitrah kita barangkali
kita bersangka baik sahaja diakhirnya.
yang pastinya dihujungnya.
memilih pakaian jangan sampai
nampak ' tidak ' berpakaian
memilih batang kail jangan sampai
hari2 makan sardin tin.
Pengeluar pakaian Matalan menjalankan kajian ke atas 2,491 wanita
dan memilih wanita berumur dari 16 hingga 60 tahun sebagai sampel kajian.

18 ulasan:

makdara terdiva berkata...

setuju sgt2..

sbb sy selalu tiap2 pagi jd penin nak pakai baju ape pegi keje..nak iron baju pon 1 hal..paling x suke..

maiyah berkata...

hehe betul lah tu.. wanita kan harus kelihatan cntik

kakyong berkata...

Susah juga jadi org pompuan ni ye...asyik nak kena nmpk cantik je...hehe

'ainrahimin berkata...

eh...rasa mcm pernah bace entry pasal ni before...

- jinggo - berkata...

terdiva..
tentu macam tu kot
apa2 pun semuanya ok pada saya = cuma satu aja
lelaki tak suka kut
lambat.............

- jinggo - berkata...

puan maiyah
saya yakin pada hukum fitrahnya sudah begitu
kerana itu : bila berurusan dengan lelaki kena bijak atur masa....betul tak

- jinggo - berkata...

kak yong
susah juga jadi lelaki
asyik nak pilih yang cantik aja.....

- jinggo - berkata...

ain
dikeluarkan semula N3 ni - sebab esok ada ceramah berkaitan dengan penampilan.........

Alimaz-Kembara Terasing berkata...

saya tak suka memilih...saya pakai yang mana saya suka asalkan menutup aurat....hheehehheh bab nak pakai pi kerja plak...saya dah sedia untuk rotate so tak payah penin2 nak pikiaq nak pakai hat mana....buang masa ,...

ONE ZABA berkata...

sekarang ni dah tukar kut...

baik lelaki mahupun perempuan sama saja di hadapannya...komputer. sampai lupa tukar pakaian.

zai berkata...

Ermm..perempuan dan kecantikan mmg dah tak boleh dipisahkan lagi..sbb nafsu perempuan ni banyak berbanding lelaki..nak itula, nak inila..jadi bila bab berpakaian macam tu jugala...sblm pakai dah terbayang macammana kalau dah pakai baju yg dipilih tu nanti..jangan sampai terdedah disana-sini sudahla..no point juga kan ??

zue berkata...

salam jinggo,
tiap2 bulan mmg ada aje baju baru..baju lama2 dah x tahu nak letak mana.
nak dibuang syg nak dibagi org..takut org x nak.

- jinggo - berkata...

alimaz
itu yang menariknya jadi lelaki kan....
simple aja
tapi ada yang tak macam tu....
mengalahkan pompuan.

- jinggo - berkata...

cgu one
depan PC semua kita sama kut.....he.....
tak pakai baju pun orang tak tahu

- jinggo - berkata...

kak zai
ceritanya mudah
jangan sampai nampak macam tak berpakaian
berpakaian jangan sampai mengundang fitnah....

- jinggo - berkata...

zue
kumpul dermakan kat Yayasan Salam -mesti diorang nak punya...he

zaijb berkata...

yg bestnye sy tak perlu pening kepala utk memikirkan pakaian utk pergi bekeje...

but kalau nak keluar berjalan terpaksa fikir dr awal nak pakai baju ape... ishh kekadang last minute pun boleh berubah lagi hehe...

ONE ZABA berkata...

zaijb...

kalau nak keluar berjalan pakai la seragam kerja jugak. senang.

Eco Kid Adventure on Facebook