Ahad, 14 Mac 2010

nak berubah - mulanya dimana.




3 hari 2 malam
bersama sekumpulan
BARISAN ORANG2 YANG DIBERI
AMANAH MENYEMPURNAKAN
MATLAMAT SEKOLAH
satu cerita yang cukup menarik
dijadikan perhatian bersama.
SEORANG PELAJAR
MEMPERTIKAI
kenapa kita mesti begini dan begini
TIDAKKAH HIDUP
HARUS BEGINI SAHAJA.
itu yang diajar
SAYA DIAJAR BEGINI.
dan saya yakin
saya betul.
JAWAPAN JINGGO
beginilah.
hidup ini tidak datang dari satu modul sahaja
disini.hari ini kita rasa betul
pada prinsip dan apa yang kita percaya betul.
ADAKAH KEBETULAKAN KITA
ITU BETUL PADA ORANG LAIN.
keinginan untuk melihat proses ini
adalah satu kerahmatan pada diri sendiri.
KEINGINAN
untuk melihat modul2 lain dalam
hidup adalah satu lagi penambahbaikkan
dalam hidup.
TAPI BAGAIMANA
KALAU KITA TERUS MENERUS
DENGAN PANDANGAN.
INI PANDANGAN SAYA
SAYA BETUL
KAMU SALAH.

4 ulasan:

Rohani M.U berkata...

Salam.
Kalau nak maju, takleh lah kata saya betul, awak salah atau awak betul, saya salah. Hormati pandangan dan prinsip orang lain. Baru aman dunia.
Sekadar pendapat yang tak berapa boleh nak ikut.....Wassalam.

Abd Razak berkata...

Salam...

Manusia punya berbeza pendapat, namun jika kita sering tidak mahu mengambil pendapat orang lain maka hilanglah hormat orang kepada kita.

Saya ada award utk saudara silalah ambilnya di blog saya

ONE ZABA berkata...

persekitaran membentuk diri seseorang itu.

Elynna Suhaily berkata...

bila tengok gambar gambar ni, teringat lagi Westlife tu. rindunya :D

Eco Kid Adventure on Facebook