Selasa, 2 Mac 2010

pembanggunan diri

sesekali apa kata macam ni
FIKIRKAN
pembanggunan diri dulu
SEBELUM
sumbangan diri
RAIKAN DIRI SENDIRI
pergi tempat yang best2
makan sedap2
dilayan yang best2.
RAIKAN DIRI
hari ini.
TENGAH MAKAN SEDAP2
di Rumah Universiti UM
berjumpa 2 gurubesar
yang menyambung study.
UNTUK JADI
lebih besar.
kami berborak.
DARI GASTRIK HINGGALAH
kepada perkataan ni
SESEKALI APA SALAHNYA
kita raikan diri sendiri.
cgu terima kasih
tips ambil madu diawal pagi
dan minum air suam.

16 ulasan:

LotsOfLove-Pearls berkata...

sesekali makan sedap2 beramai-ramai sangatlah membahagiakan..

ONE ZABA berkata...

sambut hari jadi sendiri jugak...

- jinggo - berkata...

LoL
makan makan ramai tu bukan meraikan diri sendiri lagi....ha...ha

blueCITY® berkata...

oooooo makan2 tak ajak kita ya?

lallalalal

- jinggo - berkata...

cgu one
rasanya praktikalnya
semua sendiri.

- jinggo - berkata...

blue
nama pun raikan diri sendiri....
ha.

roha berkata...

Salam.
Pernah terbaca dalam satu buku yang ditulis lebih kurang begini " NIKMATILAH HARIMU DAN BERSUNGGUH-SUNGGUHLAH, CARILAH SESUATU YANG DAPAT MENCERAHKAN PENDERITAAN SEBELUM PENDERITAAN ITU DATANG MENYERANGMU". Semestinya, raikan diri sendiri tu penting untuk terus tampil dengan jiwa yang riang. Raikan diri sendiri dengan mengatur rutin makan minum yang sihat, berolahraga serta menjauhi kebiasaan buruk yang merugikan. Sekadar pendapat saja.

zai berkata...

Raikan diri sendiri apabila kita berjaya mengubah sesuatu sikap buruk yang telah lama cuba dibuang dan berjaya juga akhirnya..

Satu pesanan buat Jinggo...health is wealth..jadi jaga kesihatan sebaiknya ..kalau dah jatuh sakit..walau wang berjuta..tak ada gunanya..ingat tu...

zan-xray berkata...

menarik juga tu..
raikan diri sendiri... berbelanja untuk layanan istimewa.

maiyah berkata...

lebih baik raikan diri sendiri

Ruby berkata...

Salam cgu...

sesekali menghargai diri sendiri ...
kadang-kadang kita lupa dengan kebajikan diri sendiri apabila sibuk membantu yang lain...

- jinggo - berkata...

cgu roha
terima kasih
saya teringat perkataan ni
sebelum nak memberi sumbangan diri
fikirkan pembanggunan diri..

- jinggo - berkata...

kak zai
terima kasih - meraikan diri sendiri tidak sekadar kesihatan kut - kesihatan emosi barangkali...

- jinggo - berkata...

zan
lepas ni nak cari hotel mahe2.
makan sedap.
......................

- jinggo - berkata...

cgu ruby
selalunya macam tu kan....kita lupa diri sendiri..

arryani berkata...

Ye la...

saya sokong...

sesekali, layan diri sndiri cam tuan puteri msti best kan...

Eco Kid Adventure on Facebook