Ahad, 7 Mac 2010

kita lihat dari sudut ilmunya

Harian Sinar : Hari ini

YB. Datuk Bushro, Datuk Megat Firdouz, Sdra. Raof, Cgu Jinggo,
Tun Maharezza, Yahaya Lahman dan lain2
saya amat suka untuk berkongsi
terutamanya dengan rakan2
YANG MUNGKIN TIDAK PERCAYA
kuasa angan2.
kuasa impian
SATU BUKU
U CAN WIN
menyatakan begini.
manusia yang tidak bermatlamat
umpama orang main bola tidak ada tiang gol
matlamat tidak akan jadi apa
KALAU TIDAK DI TULIS
DAN DIPAMERKAN
semua tidak akan menjadi apa.
KALAU KITA TIDAK ' BAYANGKAN '...
teknik penggunaan Minda DiBawah Sedar
secara dominan.
KITA ADALAH APA YG KITA FIKIRKAN
dari jinggo
SAYA SUDAH MEMBAYANGKAN
saya ada melanjutkan pelajaran dimana
saya berjawatan apa dalam tempoh tertentu
kem dan bisnes bagaimana dalam tempoh tertentu
berapa gaji saya dalam tempoh tertentu
kereta apa yang saya gunakan.
DAN KISAH FAMILI SAYA
sudah dibayangkan dalam tempoh tertentu
DAN APA YANG BERLAKU HARI INI
sudah dibayangkan.
duduk dan bekerja dengan orang2 politik.
KITA TULIS.
KITA PAMERKAN
KITA BAYANGKAN.
kepada rakan2.
kuasa angan2 adalah anugerah yang kita tidurkan.
pastikan gunakan pada masa yang betul
cara yang betul

11 ulasan:

zai berkata...

hmm..kuasa minda membayangkan sesuatu yang hebat sedang berlaku dalam hidup jinggo...semakin dekat dengan impian dah tu...macam lagu Ella..Standing In the Eyes of the World..

zaijb berkata...

angan2 tue pening... sbg motivasi pada diri sendiri...
dan saat yg paling mengembirakan jika ia tercapai hasil dr kerja keras yg kita lakukan....

roha berkata...

Salam.
Cayo! Ke mercu jaya!

- jinggo - berkata...

kak zai
kalau di kem lagu salah satu lagu nak naikkan semangat peserta....

- jinggo - berkata...

zai
semua ada harga
nak benda besar kenalh bayar..
sanggup ke nak membayar !

- jinggo - berkata...

cgu roha
terima kasih kerana sokongan

zaijb berkata...

cgu jinggo....
terima kasih, saya faham... ayat yg penuh bermakna...
tetapi kita sebagai insan kenalah saling memahami... jika sorang jee yg kena faham itu tidak adil... perlulah ada rasa tanggungjawab bersama....

ONE ZABA berkata...

zaijb...jinggo...

ni tengah berbincang masa depan korang ke tu!!!!!

serasi dah aku rasa korang ni...

- jinggo - berkata...

zaijb
kali ini saya pula amat memahami......

- jinggo - berkata...

cguone
saya barang kitar semula
mana serasinya
ha...............

maiyah berkata...

moga segala anganan bisa jadi kenyataan.. ada unsur indon le plak hehe

Eco Kid Adventure on Facebook