Khamis, 18 Mac 2010

kisah seorang anak.

seorang anak bertanya
MACAMANA
kita nak tegur orang yang
kita rasa tidak betul.
jawab seorang abi
kita umpamakan begini.
KALAU AIR MASUK DALAM KEPALA
APA KITA BUAT.
jawab seorang anak
KITA MASUKKAN AIR
DAN KITA KELUARKAN
jawab seorang abi.
maka begitulah kisah kehidupan diluar
kalau nak tegur orang.
masuk dalam dunianya
dan keluarkan dia bersama.
CERITANYA MUDAHKAN
mana ada manusia yang sedia
untuk dikatakan tidak betul
KALAU PUN TIDAK BETUL
untuk itu - mari kita sama2 keluarkan
KETIDAKBETULAN ITU SESAMA.

8 ulasan:

ONE ZABA berkata...

kebetulan pulak sama sama tak betul...

- jinggo - berkata...

ha...
kalau macam tu macamana agaknya......

2_one berkata...

ye btol...msuk dlm dunia nya....cuba ikut rentaknye....biar dia selesa dgn kite n cari titik lemahnye...msuk kan pancing tarik dia keluar dari kepompong yg gelap itu.....

roha berkata...

Salam.
Teguran berhemah. Baru ada kesannya.
Wassalam.

- jinggo - berkata...

2one
itu juga satu lagi skill dalam hubungan sosial - sebagai pejuangan ada kala ketikanya kita kena ambil kisah........
yg semua orang betul.

- jinggo - berkata...

cgu roha
rasanya begitulah...
lepas ni mari kita praktiskan.

Alimaz-Kembara Terasing berkata...

tegur dgn cara baik...bukan dengan mimik muka danmaki hamun....pensyarah kat sini kalau kami juruteknik buat silap bukan nak tegur dgn baik....siap kutuk kat belakang lagi...pensyarah la ni mmg tak dak moral...nama ja pensyrah tapi akai tak dak....

Elynna Suhaily berkata...

maksud cikgu, yg filli filli tu ke?

Eco Kid Adventure on Facebook