Selasa, 13 Januari 2009

AnAk Kita aNak OraNg


Ada orang ambil gambar.Mak.Ayah.Adik kena bom...
Ha.....Ha.....Bom lagi.Bom lagi...
Sebab itu memang kerja kita....
Kita memang dizahirkan untuk bunuh semua orang Islam...
Peduli apa dengan bantahan dunia : sebab Amerika dibelakang kita.
Tengok2.Ada budak menangis.Ada budak kena bom....
Adik keluar rumah...katanya nak ke kedai.
cari mak dan ayah : seharian tak balik
MATI : KENA BOM

Dirumah - Abang dan Adik Menangis - kenapa mak dan ayah pergi lama sangat.kami takut.kami lapar.kata pergi sekejap aja.....

Dan seterusnya anak2 kita.Sejauh mana kita mampu sedarkan bahawa - tidak mungkinkah ini juga adalah cerita kita.Mak.Ayah.Adik kena bom.Dan ada orang lain yang ketawa...padan muka....dulu semasa negara kamu aman kamu dipimpin oleh orang yang menjadi semua undang2 seakan cerita sendiri.semua sistem yang kamu ada seakan sistem yang diatur berdasarkan kepentingan sendiri.kamu sombong dengan kuasa.kamu angguh dengan nikmat.hari ini bila negara kamu tidak stabil : MEMANG KERJA KAMI ( ZIONIS ) UNTUK MENHANCURKAN KAMU!!!!

12 ulasan:

Tirana berkata...

Jinggo..

Jika diteliti, memang banyak kesilapan yang kita, umat Islam hari ini lakukan sebab itulah kita dipijak dan dizalimi sedemikian rupa..mungkin jugak Allah memberi peringatan kepada kita..supaya kembali kepada Al Quran dan As Sunnah yang telah lama kita tinggalkan dari menjadi pedoman hidup kita...Sejauh mana malapetaka yang menimpa rakyat Palestin itu dapat menyedar dan menginsafkan kita.. Payah nampaknya kita nak ambil pengajaran selagi bencana itu belum berlaku ke atas diri kita sendiri. Rakyat Palestin mungkin telah dapat ambil pengajara..mungkin.. Namun hati saya cukup tersentuh bila melihat kanak-kanak yang menjadi mangsa...

- jinggo - berkata...

Puan : saya berpandangan sama dengan puan.Saya mengikuti perkembangan HAMAS + FATAH ni dulu lagi....semangat ASABIYYAH kuat sangat.Sesama sendiri pun dah tak boleh duduk semeja..macamana tu.

Macam PAS - UMNO...kalau tgk TV3 pagi tadi berita.masyallah.itu ke kata2 yg keluar dari seorang pemimpin......

Memang tersentuh bila kanak2 dijadikan mangsa tapi disebaliknya cerita itu seakan di undang oleh mak dan ayah mereka......

Israel tidak kuat tapi kita yg lemah......saya emosi sedikit ( sebab jumaat ni nak join demo....tgk kumpul tenaga )

semuga anak2 kita dipaksi yg betul

ujie berkata...

sedih lak bc n3 jinggo hr ni..x sanggup tgk kemusnahan..takut!!

Mak Su berkata...

dorang tu mmg spesis bongkak dari jaman nenek moyang depa lagik, sehingga dinyatakan sendiri oleh Allah swt dalam Quran, bukan kita-kita ni sesaja nak emosi nak tuduh-menuduh.... :(

elakkan diri kita dari masuk sekandang ngan mereka, kerana sekor kerebau bawak lumpur semua habih terpalit, walaupun tadi dah mandi wangi-wangi dah

- jinggo - berkata...

ujie : kalau takut : mari kita sama2 berdoa semuga Nik Aziz.Pak Lah.Najb.Anwar Ibrahim.Kappal Singah...duduk semeja.

Lupakan sengketa.....

- jinggo - berkata...

Ok untuk pertama kali mak su nampak serius sikit.

Bayangkan yg dalam tanah anak mak su yg selalu masuk dlm N3 tu......saya tak boleh bayangkan.kena nyamuk pun kita risau....ni kena bom...

Mak Su berkata...

jinggo, huhuhu, selisih malaikat 44... :(

janganlah cakap cam tu ek, seriau darah aku

- jinggo - berkata...

Mak Su : tahu takut....untuk tu kita kena berbaik sangka dengan semua orang.....amin.

mountdweller berkata...

Salam sdr. jinggo,

Kita bukan berdoa dan mahukanya. Bila kita tinggalkan Alqur'an, tinggalkan Allah, tinggalkan hukumnya...maksiat dan mungkar akan berleluasa jadi dalam keadaan yang jahil dan perbuatan kufur ini, balasan Allah adalah 'bala' yang ditimpakan. Tengoklah nanti, bala akan turun sekiraya kita berpaling dari Allah.

Kita tengok gejala huduh di Negara kita hari ini. Si kafir laknat sudah berani mempertikaikan Hukum kita/hukum Allah, sudah berani mengungkit hak-hak Melayu, sudah berani mempertikaikan penggunaan Bahasa Melayu, sudah berani provoc Melayu/Islam dengan kepala babi.

Sebab apa? sebab kuasa kita, kuasa Melayu telah kian lemah disebabkan perpecahan. Sebab kita tidak berpegang pada Tali Allah. Masing-masing dari kita ingin menunjukkan kuasa. Kita lupa kuasa Allah adalah kuasa hakiki dan Maha Kuasa.

Cuba kita toleh ke belakang, tengok sejarah. Semua kuasa Islam/Kerajaan Islam tumbang dan dilenyapkan oleh sikafir kerana leka dan membelakangi Allah. Tidak Mustahil kita akan menjadi salah satu darinya.

Allah menghukum Palestin dengan sengsara perang juga adalah kerana perpecahan. Bukan setakat Hamas dan Fatah saja bahklan seluruh Arab telah berpaling dari Allah. Allah telah malukan mereka dengan kekalahan, tetapi mereka masih juga tidak insaf dan bersatu.

ari berkata...

Ya...bebaiklah sesama kita...
Sesama Agama...Bangsa...dan negara...
Agama...
Agama diletakkan paling utama..

- jinggo - berkata...

Tuan : berderau saya membaca komen tuan.

memang kita jangan lari dari fakta.saya mengikuti rapat perkembangan Fatah dan Hamas.Ketidakmahuan untuk duduk dan membelakangkan objektif dan kepentingan semasa sehingga menidakkan yg kita sembahyang kiblatnya sama....

Akar umbinya adalah perpecahan.kita tidak mahu duduk dan membelakangkan kepentingan...yang berlaku di Palestin adalah satu pengajaran yg besar.

terlalu besar.kalau tuan tgk hari2 kat TV3 - buruknya pemimpin kita mencatur kata.....kita lemah.kita goyah....

Saya tentunya tidak berpaksi pada mana organisasi politik : tapi kecendurangan menyatakan hukum Al Quran itu segalanya.....apa lagi yg kita mahu....

- jinggo - berkata...

cgu ari : kita menyeru dlm doa semuga org2 yg memegang kuasa diatas.....tgk2lah kami dibawah...

kita muak.dan bosan dengan percaturan yg melemahkan.......nanti akan ada orang ambil teropong !!!!

Eco Kid Adventure on Facebook