Ahad, 18 Januari 2009

kisah orang nak kahwin...

Kahwin - kenapa kita nak kahwin.
Selain dari itu fitrah untuk menyatuan dua jiwa.apa lagi.
kenapa orang yang semuanya bercinta : ini mungkin kesudahnya.
tapi kepada.
mak ayah :
mereka akan kehilangan
mereka pening - mana nak sediakan itu dan ini.
adik 2
akan kehilangan : kakak dan abang dah duduk rumah lain.tidur bilik lain....
kepada orang kampung
kita berpesta lagi
kepada budak kompang.
sekurang dapat juga duit untuk beli credit,
kepada lembu...
kenapa ada orang kenduri lagi...
bekas kekasih
hari2 yg dilalui adalah menyakitkan.
DAN KEPADA AKU.
Selamat Pengantin Baru Uji :
semuga tuhan permudahkan dan perkahwinan ini diberkatiNya.Awal2 nak bagi tahu.Saya tak dapat dapat...kerana perjuangan belum selesai.Pada tarikh itu saya dilapangan....

14 ulasan:

Tirana berkata...

Kepada saya...semoga kekal rumahtangga yang terbina sejak lebih 20 tahun lalu...hehehe..

Kepada Jinggo...bila agaknya nak dapat pengganti..hehehe..gurauan di pagi hari untuk menceriakan suasana..jangan ambil hati ye..

ONE ZABA berkata...

kepada saya...kawen tu bestsss. Perkahwinan itu menyambung keturunan (jika ada rezeki), menambah sedara mara dan tidak kurang juga memutuskan hubungan. Perkahwinan juga mengubah rutin harian hidup seseorang.

- jinggo - berkata...

Puan Tirana : lamanya 20 tahun..tentunya dalam tempoh tu MACAM2 ADA...

Saya : pada semua keadaan saya sentiasa bersangkabaik....pada diri sendiri dan pada orang lain...

Pertanyaan dihujung : berkahwin dengan kerjaya aja kut...

- jinggo - berkata...

Cgu OneZaba : kalau kita Uji dah nak kahwin...macam cgu cakap.Rutin org berkahwin yg berubah..

Lepas ni seminggu dua kita kena intai2 dari jauh ada kut si uji ni....

ujie berkata...

salam jinggo..mekasih banyak2.terharu yer..uwaaa....

debaran makin terasa...

dugaan bagi kami..semalam bakal kak ipar ujie xcdent.sedih x terkata..

pe yang ujie harapkan lepas ujie kawen ni hubungan persahabatan antara kita semua masih terjalin...

n ujie doakan jinggo lalui hari2 yg mendatang dgn penuh bermakna.semoga cinta masih ada dalam diri jinggo.:-)

- jinggo - berkata...

Pengantin dah jawab : apa saya nak cakap lagi agaknya.kad dah keluar.tok ketua dah panggil meeting.ketua kompang dah aturkan orang2....kugiran ( ada ke ) dah mula praktis...he...

itu dulu kut.

Perkemaskan diri uji.fizikal dan mental - dunia uji akan berbeza. bukan macam dulu lag.

Jauhkan abang misai tu.....he...

Tirana berkata...

Lamanya 20 tahun..hehehe.. Memang MACAM-MACAM ADA. Manis, pahit, masin, payau, tawar..bergabung sekali..menjadikan saya seorang yang kebal kot..hehehe.. Pengalaman mengajar kita macam-macam..menjadikan kita matang tentunya...

ujie berkata...

jgn la mjauh kan diri..kecian abg misai rindu nak tgk muka yg x cute ujie ni hehehe...

kugiran ada..tp jinggo yang x da ti :(

- jinggo - berkata...

Puan Tirana : kepada rakan2 sudah disediakan ruang untuk bersama seterusnya....apa yg berlaku untuk seterusnya kita pun tak tahu.

Sebagaimana saya katakan : pada semua keadaan saya bersangkabaik...

- jinggo - berkata...

ujie untuk seterusnya.....semakin sibuk agaknya.semua orang macam tu....

SITI KHADIJAH berkata...

PADA SYA : masih awal lg kut nak masuk 'dunia' yg org cakap best tu.hehehe.opss.

ape2 pun sy nak ucapkan selamat pengantin baru buat semua bakal2 pengantin.semoga kekal ke akhir hayat..jadilah pasangan yg setia dan saling menghargai =)

kpd JINGGO : bila agaknya giliran org kat sane?keje keje la jgak.kawen nti jgn lupe ajak.=)
hehehehe.ngeee

- jinggo - berkata...

kahty : itulah sebahagian kerja orang2 yg dah cukup umur.cukup duit dan cukup...kemampuan.

semuga ruang disini mampu kita manafaatkan bersama....perjalanan khaty masih jauh dan panjang.

Marzalina berkata...

Semua cakap bab kawen..tapi saya lak..bab kawen xtau nak cakap apa...hehe...lidah terkelu seketika untuk berbicara bab ni.

- jinggo - berkata...

he...intan.fitrah tu...
jangan tunggu lama2

Eco Kid Adventure on Facebook