Jumaat, 23 Januari 2009

ini yang ditinggalkan

Ini yang ditinggalkan : Logo Baru.NGO baru.di dukungi oleh bukan orang baru.
Atas kesedaran bahawa tidak kemananya - kita dengan cerita MATLAMAT yang dihujung kita menjarakkan ikatan yang tersedia longgar.
Saya minta maaf seandai kita BERCANGGAH kata disini. Saya secara zahirnya saya tidak melihat diri saya sebagai ORANG POLITIK. Saya aktivis sosial. Penglibatan terus untuk melihat bangun generasi2 hari esok berdasarkan paksi yg betul.
Polimik kita semakin tidak berpenghujung. Konsep Menang - Kalah seakan tidak memberi apa2 keuntungan kepada generasi hari ini. Keinginan untuk melihat kesempurnaan tidak mampu dizahirkan selagi kita berpaksi kepada :
aku betul ( sentiasa betul ) kamu salah ( dan apa yg kamu buat sentiasa salah )
Yang MENANG dengan keangguhan + kesombongan dan yang KALAH tidak sudahnya dengan PROVOKASI yang semakin menakutkan. Ancaman dalam dan luar memberi warna seterusnya pada generasi yang membangun + melihat dan seterus membuat tafsiran.
Saya kembali ke MEDIA latihan + pendidikan.Ini sahaja mungkin MEDIA yang sentiasa JUJUR pada faktanya.

10 ulasan:

ckLah @xiiinam berkata...

Salam cikgu...

Adakalanya bagi ckLah, mengalah itu lebih baik. Tapi, ada masa-masanya ckLah juga rasa perlu memenangkan diri. Tengok situasi lah... Betulke ckLah ni cikgu...?

Unknown berkata...

....salam cikla :

teman ni mengalir darah dato sagor.aktivis melayu...sedih benor rasenya ngengokkan orang2 kita...sekarang dah sampai masanya teman join NGO macam ni...

hidup melayu
hidup perak....

sonata anak kancil berkata...

teruskan semangat juang!
'semangat' saya dizahirkan melalui proses P & P (kelas RK - 100% mim )

noriza berkata...

Tahniah atas semangat dan kesedaran yang ada. Namun bagi saya yang mungkin sedikit kecewa dengan persekitaran politik kini mulai mencari kebebasan diri. Tidak semua tindakan baik kita sentiasa akan disanjung bagi mereka yang tidak mahu berfikir. Oleh itu saya perlu berubah....

Sulamankasihabadi berkata...

selamat berjuang!!!!

Unknown berkata...

Salam jinggo,

Mengalah biar bertempat, menang biar bermanafaat.

Unknown berkata...

cgu sonata

semuga kita diberkatiNya pada media dan ruang yg dizahirkan pada kita...

yang pastinya niat kita harus dihadapan....

Unknown berkata...

cgu noliza : melibatkan diri dalam mana2 organisasi dikaitkan dengan potensi dan minat.

pastinya kita tidak membutakan minda : madsudnya persoalan prinsip dan niat.

semuga kita meletakkan diri pada landasan yg betul.
Melayu harus diletakkan pada landasannya.
Islam didasarkan pada AlQuran dan SunnahNya....

pengabaian dimana2 mungkin sedikit tempang...

Unknown berkata...

ujie : saya akan meneruskan perjuangan..

selagi niat kawan2 tidak menyimpan.

Unknown berkata...

Mengalah biar bertempat, menang biar bermanafaat.

tuan.

bermakna kata2 tu.
terima kasih saya akan lunasi....

Eco Kid Adventure on Facebook