Isnin, 19 Januari 2009

KISAH ORANG YG PATUT MENANG

mereka memang dilahirkan untuk MENANG
Semua orang secara normal nak MENANG.
Kenapa mesti menang : sebab itu fitrah - sebagaimana kata Dale Carnegie -
bila menang kita akan di anggap penting. Tentunya orang akan nampak kita. Itu fitrah.Manusia mahu dianggap penting dalam semua hal.Kenapa dianggap penting adalah satu lagi batu loncatan untuk naik keatas.
Bagaimana nak Menang
Semalam dan semalam kita berhadapan dengan 2 personiliti yang MENANG.
Faizal Tahir dan YB Mohd Wahid
Mereka menang kerana mereka memang berhak untuk menang. Mungkin mereka memang dilahirkan untuk memang.
Mari kita tengok Faizal Tahir : dari Bahasa Badannya tentunya dia tidak buat kerja main2.
Setiap sudut padanya ada untuk Menang + Kepuasan
( walaupun terkadangnya sedikit tersasar ).
Orang yang menang dikatakan : Menampakkan yang mereka patut Memang.
YB Mohd Wahid - 5 penggal di ADUN bermakna sudah hampir 20 tahun dilapangan. Kalau tidak bagus tentunya dia tidak Menang. Apa yang dia ada - penampilan sosial.
Itu yang dia ada : tentunya dia bijak tahu bagaimana mahu MENGURAT pengundi.
Yang penting sejauhmana kemampuan keduanya
MENGURAT orang lain untuk MENANG.

Kepada kedua : kalian orang hebat.memang dizahirkan untuk memang.
Tapi kita sama jadikan peringatan : Yang Menang tidak memang semua , yang kalah tidak kalau semua. Moral untuk kita : Kalah dan Menang adalah hasil dari apa yg kita mahukan..Kita Menang sebab itu memang sepatutnya hak kita. Sejauhmana tindakan kita untuk Menang.
Dan semuanya mesti bermula dengan LANGKAH 1.

Kita Kalah : terima ini sebagai ' kememangan kita dilewatkan '...

16 ulasan:

ONE ZABA berkata...

satu lagi...menang membeli alah memakai. Biar pape asal bergaye. Kalau kita menang membeli, ada klas agaknya. Pada dasarnya, hutang keliling pinggang, kat paha pun ada jugak gayut hutang.

mountdweller berkata...

sdr. jinggo,

mereka memang dilahirkan untuk memang. Itulah hakikatnya.

Perjalanan takdir memang sudah ditentukan. Segala usaha yang dilakukan adalah sebagai alat untuk merealisasikan hakikat itu sahaja sebenarnya.

Segala kerja kuat, semangat untuk menang dan kecekalan, semuanya telah dibekalkan olehNya bagi insan terpilih tadi melengkapkan kemenangan. Kita boleh nampak mereka mempunyai satu karisma yang tidak ada pada sikalah.

rantong berkata...

Sekadar mengingatkan. Amalkan doa ini.

Dari Surah Al-Baqarah ayat 286, bermaksud;

"Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau kami melakukan kesalahan. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau babani kami dengan beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tidak sanggup kami memikulnya. Maafkanlah kami, ampunilah kami, dan rahmatilah kami. Engkaulah Pelindung kami, maka tolonglah kami menghadapi orang-orang kafir".

ujie berkata...

idup ni x selalu yer kita menang jer kan kan kan..kekadang ada yang kalah..kalau kita dah tahu yang kita pasti memang da tentu kita x mau usaha lebih kan.sbb tu ada kalah ada memang baru sonok.

ada tu pulak yang kalah menangis yang menang pon memangis.hairan..he3

- jinggo - berkata...

cgu one : terlupa plak.itu pun dikira MENANG juga...

macam biasa apa yg dikaitkan dengan memang mesti kena KELUAR lebih sikit kan....

dalam apa2 hal....kita memang nak menang...

- jinggo - berkata...

Puan Mounth : betul2...orang yg Menang memang sudah ditakdirkan untuk menang.....

dalam 2 kes dalam N3 saya tu : memang budak faizal tu tak menang semua....tapi komitmen untuk menang tidak dinafikan.
begitu juga dengan YB KT...komited

dan macamana pulak dengan kita !
yang pastinya untuk menang tidak menHALALkan semua carakan.....

- jinggo - berkata...

saudara rantong : terima kasih kerana ingatan semuga kita diberkati dan dirahmatiNya....dalam proses nak MENANG......

- jinggo - berkata...

ujie...yang kalah menangis tak percaya yg dia kalah : yang memang menangis...syukur !

Selalu perempuan bila SAH aja...MESTI nangis...aku dah jadi bini orang.
dah Menang...syaitan dah kalah...he3.

ujie berkata...

he3.pandai ler jinggo ni..tp tu la hakikat yer kan he3...

aH Lian~ berkata...

hahahaha
ayat memang tak leh blah~

mademoiselle ain berkata...

saya rs faizalh berhak utk menang sebab dia ada kerisma dn personaliti tsendiri..

tp lagu MUH pun best juga.. mengangkat martabat lagu indie di msia..

mountdweller berkata...

sdr. jinggo,

Untuk menang atau dapatkan sesuatu dalam Islam ada caranya. Pilihannya adalah cara halal dan haram. Tujuan tidak akan menghalalkan cara. Saudara betul.

- jinggo - berkata...

ain - faizal memang patut menang.tapi bukan semua.....

kenapa agaknya dia warnakan kuku...

- jinggo - berkata...

Tuan Mount

terima kasih kerana keprihatinan untuk menjadikan ruang ini semakin seronok....

SITI KHADIJAH berkata...

menang..
semua org dalam hidup ni mmg akan buat sesuatu sampai menang!tapi..kemenangan yang sebenar adalah yg kita cipta dengan hasl sendiri..tak kiralah kemenangan peribadi ke..keluarga..organisasi..sesuatu yg dibuat dengan keikhlasan dan kesungguhan=kemenangan..

- jinggo - berkata...

khaty : pandainya...he....kita mesti menang.
ingat buku : BERANI MENANG......jadikan itu sebagai panduan untuk Menang

Eco Kid Adventure on Facebook