Jumaat, 20 Februari 2009

INI YANG DITINGGALKAN.

ini yang di tinggalkan
saya kembali melunasi TANGGUNGJAWAB sebagai Pendidik.
dalam skop yang berbeza dengan pendidik - pendidik lain.
Kem Kecemerlangan dan JatiDiri
sebahagian pelajar yang MEMANG memerlukan - amat memerlukan atas tangkapan awal saya
SK SERI PERAK - SENTUL.KUALA LUMPUR
diantara sekolah yang tidak yang tidak ada banggunan macam sekolah2 lain.
sekolah yang 'menumpang ' di bawah flat Seri Perak
kita bayangkan diatas sekolah ada rumah
kita bayangkan......
sekolah yang mungkin tidak ada padang sendiri
sekolah yang mungkin tidak ada kantin sendiri
sekolah yang mungkin tidak ada ' taman ' itu dan ini
apa sekolah ini ada
sebarisan guru2 yang komited.
atas rasanya TANGGUNGJAWAB - dan kerjasama KAUNSELOR sekolah
Cgu Linda ( orang perak )
SEMUGA APA YG BAKAL BERLAKU BEBERAPA JAM DARI SEKARANG
MAMPU UNTUK KITA SEDARKAN MEREKA
YANG MENAIKKAN BELON BUKAN WARNANYA - TAPI ISI DALAM BELON

16 ulasan:

IndukYati berkata...

salam semua

Belon dinaikkan dek "isi" dalamnya,
bukan belon itu naik kerana murid itu yang meniup,tetapi guru yang meniupkan ilmu pengetahuan,maka belon itu akan naik...tanpa ilmu seseorang akan terjun ke lembah hina,tanpa ilmu dan amal pun begitu juga,malah lebih teruk jika ada ilmu dan beramal pun tanpa iman maka kacau bilau lah pemikiran..

-SRISUFI- berkata...

salam cikgu..

saya setuju dgn komen di atas.sgt setuju.

apapun semoga program berjalan lancar.Selamat mendidik anak bangsa.

perjuangan masih panjang


aza aza faithing


=)

addyaholix berkata...

pada saya guru itu sebaik-baik pekerjaan. kerna di setiap kejayaan manusia, pasti berdiri seorang guru. saya belum berjaya, tapi berdirinya saya sekarang juga kerna doa seorang guru.

sekolah saya dulu juga tak punya bangunan sendiri. atas sekolah, bawah kedai makan, kedai runcit dan salon rambut cina.

sekolah saya juga tak punya padang, time pendidikan jasmani kami berjalan berbaris ke padang perumahan yang letaknya hampir 1km.

sekolah saya juga tak punya taman, taman yang kami ada cuma balkoni-balkoni buruk yang cikgu hiaskan dengan pokok-pokok yang separuh hidup separuh mati.

walau sekolah saya tak punya bangunan sendiri, tak punya padang sendiri, dan tak punya taman sendiri, tapi itu tetap sekolah saya. tempat pertama saya mengenal huruf dan abjad.

dan sekolah buruk itu akan kekal jadi sekolah saya sampai bila-bila.

Mak Su berkata...

belon itu sapa yang punya?

arryani berkata...

Mak Su

Kalo Mak Su msuk gelanggang, cnfm saya nak tergelak...

Ilang idea nak komen.

p/s Sori eh Cikgu Jinggo. Amik masa jap nak tenangkan diri...

jane berkata...

mak su....belon itu man belon yg punya!!!!!!

teringat sekolah saya dulu...jamban dia boleh nampak isi di dalamnya....dan pernah terjadi peristiwa tragis, seorang murid jatuh ketika kelam kabut nak membuang...

bayangkan siksanya guru2 saya kala itu !

- jinggo - berkata...

terima kasih saudara induk kerana perhatiasn...

kerana kita sama yakin potensi seseorang bermula dengan diri sendiri...

- jinggo - berkata...

sri

saya kehabisan kata dan suara

degil...
amat degil.

tapi cabaran.

- jinggo - berkata...

addy

dalam temph hari ni ada dah berjumpa dengan 2 kenalan baru dari sekolah yg sama dengan addy.

nanti kita berurusan.

- jinggo - berkata...

mak su

saya dah hilang suara.
nak rehat.sekejap...

Miss Jaz berkata...

salam mr jinggo...sebenarnya rinnnduuu kat blog nie...selalu singgah,tapi entah tak tau kenapa tak tau nak komen apa...sebab mungkin apa yg diperkatakan semuanya jue setuju..he..he..kita pon dah jarang bertukar2 pendapat..mungkin sbb kita bz kot..he.he..

Luth Textile berkata...

Salam, i need ur advice.. Nakkan pendapat dari anda disini

Thnkx..

aH Lian~ berkata...

kata kata itu sgt bermakna.
seperti apa yg dikumen
induk yati~

- jinggo - berkata...

cgu jue

kita memang selalu busy
sorang disini
dan sorang disana...

- jinggo - berkata...

luth

nanti saya masuk.
terima kasih kerana kita berurusan.

- jinggo - berkata...

ahlin

terima kasih
kerana masih berurusan

Eco Kid Adventure on Facebook