Isnin, 2 Februari 2009

kisah orang melompat

ini mengisahkan pasal orang melompat...

sekarang macam musim orang melompat
mari kita lihat apa melompat pada kita
lompat katak
lompat galah
lompat tikam
lombat jauh
lompat kijang
lompat tinggi
SEMUA DIKAITKAN DENGAN PERUBAHAN
pasti tidak ada orang melompat kebelakang
dan pasti lagi melompat untuk mencari suasana baru
cerita baru
idea baru
semangat baru
MARI KITA BELAJAR DARI CERITA ORANG2 YANG SUKA MELOMPAT
biasanya orang melompat adalah orang yang :
tidak senang
tidak suka
tidak ngam lagi
AKHIR MELOMPAT
Moral
Nak lompat ok - jangan lompat ke tempat yang kita semakin kebelakang.
Mari kita fikir2 kan...
DALAM BANYAK LOMPAT : Lompat apakah yang paling gerun !!!
Lompat parti - sebab menyusahkan ramai orang
yang tak susah cuma diri sendiri dan orang yang mendapat kelebihan dari lompatan tersebut.
DAN KITA - KITA : MARI MAKAN LOMPAT TIKAM

23 ulasan:

mademoiselle ain berkata...

lompat dari blog ke blog?
mcm mane?

- jinggo - berkata...

ain

tu nak cari apa agaknya....
mungkin sunyi cari kawan
mungkin nak jadi peluang niaga
mungkin nak jadi jodoh
mungkin.....nak syok sendiri kot

kita kat mana agaknya...

Tirana berkata...

Jinggo...

Saya kecik-kecik dulu suka main lompat katak..hehehe

Kadang-kadang perlu jugak melompat bila di tempat lama sudah tidak serasi dengan kita atau di tempat lama lebih membawa sesuatu yang negatif kepada kita.

Tapi sebelum melompat, kena tengok juga tempat baru yang bakal kita landing samada di situ tanah rata, lembah, bukit atau gunung. Kemudian ukur diri sendiri..mampu atau tidak kita landing di tempat baru itu. Lagi satu kena cari cara melompat..lompat katak, lompat kijang, lompat jauh, lompat galah atau lompat tinggi. Dan yang pentingnya kita tak menyusahkan sesiapa dalam proses membuat lompatan.

Dan bagi tenaga untuk membuat lompatan, kita makan lompat tikam..sedapnya lompat tikam..lama tak makan..hehehe

ONE ZABA berkata...

yang pasti nya duit rakyat akan terbazir jugak kerana duit itu akan melompat-lompat untuk meraih sokongan.

Habshah berkata...

Assalammualaikum,

Saya hanya suka makan kuih lompat tikam. It's sweet.

Thanks

- jinggo - berkata...

Puan Tirana

Mendalamnya ayat : betul2 nak melompat kena tengok dimana nak melompat ( sebab orang tak melompat di atas ) - kalau jatuh ditempat yg tak betul : nak patah balik...

kisah orang nak melompat - rasanya dia orang dah pekena lompat tikam kut - berani sangat bagi orang marah !

dan suka dengan skill melompat.kalau pakai payung terjun macamana....( ada orang sedia )...

untuk itu marilah kita jual lombat tikam di behrang tak lama lagi..

- jinggo - berkata...

cgu one zaba

rasanya itu duit kita : sampai mati saya tak izinkan duit saya digunakan untuk aktiviti2 yg tidak memenangkan kita...

yang pastinya kita tunggu dan lihat....

- jinggo - berkata...

cgu habsah

hari2 lalu kat sekolah cgu - tgk anak murid cgu hari2

ingat nak 'melompat ' ke sekolah cgu kalau ada peluang....

kat bukit beruntung : ada kedai kat 7 eleven yg jual lompat tikam...

mountdweller berkata...

Salam jinggo,

Nak lompat, lompatlah dengan tidak menyusahkan orang. Rupanya katak dari Pasir Mas sudah membiak sampai ke Perak.

Agak-agaklah, mereka ni lompat ke belakang atau ke depan. Kalau lompat ke depan tak lah bimbang sebab target lompatan boleh nampak. Tapi kalau lompat ke belakang agak bahaya, takut terlompat ke lubang najis!

Tirana berkata...

Jinggo...

nak lompat guna payung terjun kena berada di atas kapal terbang. Kalau berada di atas tanah, skill lompatan menggunakan payung terjun tak boleh guna..hehehe.. Nak lompat dari atas kapal terbang memang kena ambil risiko yang tinggi..silap2 haribulan..payung terjun tak berkembang..maka jatuh berkecai bila sampai ke bumi...

- jinggo - berkata...

tuan

saya nak tergelak membaca komen ni : baca dalam PahangDaily - kalau betul duit banyak tu digunakan....masyallah.

saya rasakan : dia orang melompat dalam keadaan yg paling selesa : ada orang tolong lompatkan.....

- jinggo - berkata...

Puan

sama macam komen diatas - melompat tanpa menggunakan tenaga sendiri.
minta orang tolong angkatkan.

rasanya ramaikan orang nak tolong angkat ( ini kiasan ): sebab ada orang yg akan ketawa terbahak2 dikala ada orang lain menangis teresak2.....

::SRISUFI:: berkata...

salam cikgu..

aduhai..
terasa geram gak nengok kisah lompat melompat nih..
baru diuji ngan mehnah sikit dah lompat pagar..yang propanya 'depa' ler..

siap pak menteri isytihar lompat tu tak tahannya...

takper...2 org melompat...20 org lompat masuk pagar balik..kita ada senjata akal utk fikir arah nak melompat..


hehehe

biella_hillaryduff berkata...

akhirnya...
pntadbiran krjaan negeri mnjadi trumbng-ambing..
kbjikan rakyat tidak terjamn..
jika sudah wakil rakyat mereka lompat parti...

erisya nor berkata...

tuan J..yang menariknya bila seseorang lompat parti kerana tak dapat ganjaran tertentu (jawatan dsbnya) hmmm....berbaloikah parti baru tuh menerimanya?

- jinggo - berkata...

Sri

kita kaitkan semuanya dengan niat samada zahir atau tidak.
sudah terang lagi nyata : apa jua tindakan ( berdasarkan apa yg berlaku ) menjadikan kita semakin tahu....siapa sebenarnya pemimpin kita..
semuga kita tidak tergolong dalam kelompok manusia yg dijanjikan kelaknatanNya.

- jinggo - berkata...

saudari beilla.

pastinya buat semula piliharaya : duit kita juga akan akan digunakan....bukan sedikit.

- jinggo - berkata...

Puan Erisya

itu cakap kita kot.tapi cakap orang yg nak menang lain pulak bunyinya..

yang kita menang
yang lain kita 'ejas' kemudian....he...he...

- jinggo - berkata...

Puan Erisya

itu cakap kita kot.tapi cakap orang yg nak menang lain pulak bunyinya..

yang kita menang
yang lain kita 'ejas' kemudian....he...he...

nurdaniella berkata...

cikgu, tak suka la melompat ni.. penat..

mademoiselle ain berkata...

saya rs...
syok sndiri n cari idea...
tak da smpai nk cr jodoh lagi..hoho

- jinggo - berkata...

memang penat nur
tapi kalau dikejar anjing - kita mesti kena lompat.....

- jinggo - berkata...

ain...

itu sekadar pandangan....

Eco Kid Adventure on Facebook