Khamis, 25 Jun 2009

inilah kita....kawan2 kita

Semalaman bersama rakan - rakan
jemaah yang bertudung labuh.berkupiah putih
ini pandangan saya.
biar apa label sekali : kita seharusnya adil pada diri kita dan orang lain
Hari ini secara sedar ataupun tidak kita berhadapan dengan ramai kawan2 yang mahu menjadi setiap ruang mampu dimanafaatkan sebaiknya
berdasarkan dari pertemuan dengan ramai rakan dalam ' gang baca2 '
BUKU YANG DIKAITKAN DENGAN PEMBINAAN KEROHANIAH SEMAKIN LARIS
ramai kita semakin mencari diri.
dalam proses itu kita membentuk
KELOMPOK DEMI KELOMPOK.
KELOMPOK JUBAH
KELOMPOK TUDUNG LILIT
KELOMPOK ' SIS '
KELOMPOK SERBAN
KELOMPOK KUBIAH PUTIH
KELOMPOK JANGGUT SEJEMPUT
KELOMPOK JANGGUT PANJANG
CAMPUR LAGI
gang PAS
gang JIM
gang ABIM
gang UMNO
dan Gang Staz..
dihujungnya kita semuanya sama
MENCARI + MEMBERI DAN MENERIMA
dalam proses mencari ini.terkadangnya , kita ghairah
SEAKAN AKAN KEMARUK dengan kelebihan KELOMPOK kita...
dan pastinya di HUJUNGnya....
OK - KAU BUKAN KELOMPOK KAMI PERGI MAIN JAUH - JAUH

SAYA FIKIRKAN BEGINI
Diantara kemarukan dan sengketaan beginilah gamaknya membuatkan SENANG2 israel semakin seronok dengan kerjanya.....
kita bertelingkah hanya pada asas tidak pada dasar.
kita bersengketa hanya sekadar berlainan warna bendera DAN LABEL
DAN ITU LAH KITA.
Yang tentunya KIBLAT masih sama..

12 ulasan:

~Insan Biasa~ berkata...

dihujungnya kita semuanya sama
MENCARI + MEMBERI DAN MENERIMA
dalam proses mencari ini.terkadangnya , kita ghairah
SEAKAN AKAN KEMARUK dengan kelebihan KELOMPOK kita..

Kebiasaan yang sering terjadi-Manusia- Sering leka-lupa.

Maka itu pentingnya didatangkan peringatan demi peringatan-biarpun adakalanya seperti mencurahkan air ke daun keladi.

- jinggo - berkata...

cgu anis...

kerana itulah kita
kawan2 kita.
matang lah kita melabelkan diri...

cgu dalm kelompok mana.
saya - GERAKAN.
tak BERGERAK tak MAKAN...

~Insan Biasa~ berkata...

:-) bergerak cgu...tapi..perlahan. Yang penting bergerak dan berterusan tanpa jemu dan tanpa rasa putus asa. Kelangsungan hidup perlu di teruskan walau apa pun yang terjadi. tak gitu?

- jinggo - berkata...

saya terus bergerak berlandaskan - kewarasan - yang penting jalan harus ke depan....

arryani berkata...

Saya tercari-cari, saya dalam kelompok mana..Tak pe, saya masih boleh bersabar dan teruskan mencari lagi..

p/s smlm saya dah dptkan 3 buah buku...nnti saya kongsikan eh..

Mak Su berkata...

walau berapa banyak kelompok yang wujud pun, janganlah asyik hina-mnghina mahupun kata-mengata menyatakan aku lebih bagus dari engkau, aku lebih bagus dari engkau....biarlah part judgement Tuhan yang uruskan, ek

- jinggo - berkata...

saya dalam kelompok mana...
dan kita dalam kelompok yg menulis kat blog...
sapa2 pun tak sakit hatikan...

ini kelompok kita
dunia kita

manafaatkan ruang ini

- jinggo - berkata...

tapi mak su

itulah kita
lagi labuh tudung - lagi besar serban kadang2 lagi lebar jurangnya.....

saya minta maaf.
kalau keterlaluan....

tapi betul kan....

addyaholix berkata...

saya tak pasti saya dalam kelompok yang mana. cuma saya terfikir untuk tak mengkategorikan kelompok saya.

- jinggo - berkata...

addy

duduk dalam kelompok ok
cuma jangan bezakan diri kita dengan orang lain..
kiblat kita sama.

~ a m a ~ berkata...

hurm...
knape ckgu padam n3 yg bru bwat tuh??

- jinggo - berkata...

ama - n3 baru nanti nak buat semula.....

nak mengurangkan sensitiviti.

Eco Kid Adventure on Facebook