Sabtu, 28 November 2009

diantara yg tidak dikorbankan



sapa yang biasa dengan teluk intan
mungkin ada tahu
dan ramai yang tak tahu kedai MeeRebus ni
MeeRebus Kamaruddin
dari dulu hingga sekarang masih tidak
diKORBAN
identitinya
TERINGAT
masa kecik2 : kalau ke teluk intan memang tak sah
kalau tidak kesini.
dan hari ini zaman dah berubah.
2009
SETIAP KALI
balik ke teluk intan : mesti singgah kesini
banyak dah berubah dipersekitaran.
KEDAI INI
masih dengan identitinya tersendiri.kerusinya.mejanya.air manisnya.
DARI JINGGO
suka dapat berbual panjang dengan PakDin.
sepatah katanya yang diolah - dari bahasa perak.
HIDUP KITA : BIAR PUN TAK SEHEBAT MANA
dari pandangan orang
TAPI BAGAIMANA KITA BERKONGSI ' KEHEBATAN '
DENGAN ORANG LAIN.
dan begitulah
kalau semua orang balik teluk intan.masuk dan datang dengan kenangan.
ini satu kehebatan.

nak tolong promosikan satu bahan bacaan terbaru.menarik untuk dijadikan satu lagi bahan yang mesti beli @ baca.

15 ulasan:

Kamsiah berkata...

teluk intan..baru 2 kali samapi sana..dok plan nak pi cuti ni..ada mak sedara dan bapa sedara hubby yg keje kat balai polis teluk intan tu

- jinggo - berkata...

puan kamsiah
bagus tu..
saya pusing2 teluk intan...
banyak dah berubah
satu yang tidak.
kedai tu lah...
singgah jangan tak singgah

ZOOL@TOD berkata...

teringat masa sekolah kat SEMESTI, kalau nak balik tapah mesti singgah makan kat sini (makan mee rebus telur + air laici = RM1.60). Paling murah di Teluk Intan dan antara yang paling sedap.

Sekarang harga mee rebus telur dah RM2 (masih paling murah di Teluk Intan (mungkin di Perak barangkali))

- jinggo - berkata...

ha.enzool
tak ramai orang tahu kedai ni
yang orang tahu
MASTAN GHADI...sesekali berkongsi pengalaman dengan orang yg tahu......
memang hebat kedai ni
identiti ' air manis ' cukup membuatkan - kami - mesti singgah.

adiltu berkata...

jeng jeng jeng...suka pi jalan2 carik pasal..hehehhe

ZOOL@TOD berkata...

Dulu kami panggil kedai koboi sebab set-up kedainya terlalu simple, dah lama tak ke sini (berbelas tahun).

- jinggo - berkata...

cgu adil...
terima kasih kerana ' jalan2 ' kesini - semuga kita dapat sesuatu dari perkongsian ini...

- jinggo - berkata...

enzool
masih macam tu juga...
semuanya sama..
cuma PakDin tu dah tak berapa sihat...
yang menariknya kedai ni - hnya ada satu aja...

ONE ZABA berkata...

nanti kami cuba try test....


erkkkk....kenyang daging ni!!!

zaijb berkata...

salam,

yang sgt menarik gambar kat atas tue... harga2 nya... berubah mengikut tahun yg dicatat...

ape yg ada kelainan kat mee rebus nie yea....

Aidil Fadzil berkata...

Salam, mee ni salah 1 kegemaran. boleh cuba ni. nampak sedap jeee

- jinggo - berkata...

cguone..
jangan lupa
kedai tu depan menara condong teluk intan...

- jinggo - berkata...

zaijb
sapa2 orang teluk intan
tak tahu kedai ni..
wajib buang daeraH kut.

- jinggo - berkata...

adil...
berbaloi2..
jom kita tukang promosikan..

yangbaik berkata...

salam... erk kedai tu kat mane? Hubby saya memang peminta mee, kalau resepi lama2 lagi dia suka..

Eco Kid Adventure on Facebook