Sabtu, 14 November 2009

jinggo - kamu mesti kuat.....

terima kasih kerana komiten berterusan rakan2 guru dari Sk Asunta 2.
kerana bukan mudah nak mengajar pelajar yang
' begini '. apa yg penting :
kita kena laksanakan apa yang patut
kita laksanakan
( 2 pelajar balik sebab : 1 - kena denda 2 - program padat - tidur lewat )
DAN MINTA MAAF CGU2
diluar pengetahuan cgu2
sedang berperang.
PAGI JUMAAT.
dada berdebar - serba tak kena.
semua macam tidak keharuan.
saya lawan cgu2 - pagi tu.
Akhirnya saya tumpas
sehabis slot pertama.
saya terus ke Hospital Orang Asli
DR SAYA TERTEKAN
hasilnya.itu graf denyutan jantung saya
Ini hasilnya setelah saya dikurung
3 jam
dengan berbagai persoalan
kenapa aku di tahan
macamana kalau begini dan begini.
AKHIRNYA.
surat rujukan telah dikeluarkan
SAYA AKAN DIRUJUK KEPADA
orang tahu mengendalikan persoalan
TEKANAN.

27 ulasan:

pija5120 berkata...

salam jinggo,

sesekali kena berehat...

zai berkata...

Salam Jinggo..

Jangan terlalu memberatkan fikiran dengan masalah..ingatlah selalu semua orang pun ada masalah masing2..cara pengendalian masalah dan menanganinya sangatlah penting..masalah takkan pernah tamat..akan tetap datang dan pergi..jadi luahkanlah..kami semua pembaca setia mendengar dan membantu..

Tirana berkata...

Padanlah sehari dua ni asyik terfikir pasal jinggo..dok terasa macam ada sesuatu yang tak kena...dan betul rupanya firasat saya...

Untuk kebaikan diri sendiri, teruskan dengan pemeriksaan susulan..Bila dah tahu punca tekanan, mudah bagi kita untuk mengambil langkah selanjutnya bagi mengurangkan tekanan tersebut..

ONE ZABA berkata...

hujung-hujung tahun ni , musim hujan pulak...bawak-bawak la berehat. tambah pulak pada usia kita dah semakin remang-remang senja perlu banyakkan ketenangan rohani dan jasmani.

doktor ada bagi obat tak tu???

kalau ada ... jangan ngelat tolan obat tu!!!

Cik Amy Sensei berkata...

salam..

moga cepat sembuh..

Pn Kartini berkata...

Salam..
-Banyakkan rehat
-jangan lupa makan ubat
-Tenang2 fikiran..
Moga cepat sembuh..
...risau lak dibuatnya..Ingat!..pe2 kesihatan perlu diutamakan..

ZOOL@TOD berkata...

Bila saya discaj dari IJN perkara pertama yang saya mahu lakukan ialah mengajar.

Nasihat rakan saya, Zool, you berehatlah. Pastikan diri sihat sepenuhnya dan jangan bebankan diri dengan tugas-tugas mengajar. Doktor memberi cuti sakit supaya you berehat. Tinggalkan tugas you. Jangan risau, pasti ada rakan lain yang akan mengambil alih.

Nasihat yang sama saya tujukan buat Cikgu Jinggo. Percayalah, tanpa kita melakukan tugas itu, ianya tetap akan berjalan (sempurna atau tidak belakang kira). Yang paling penting jaga kesihatan diri terlebih dahulu supaya kita dapat melakukan yang lebih baik di masa hadapan.

MaizaC'Joe berkata...

Salam Jinggo

rehatkan diri, minda, lapangkan fikiran. bersabarlah.. kerna kasih, cinta dan sayangNya maka kita di pilih untuk tempuhi dugaan dariNya setakat yg kita mampu. Istighfar banyak2.. jangan lupa mkn ubat, buat rawatan susulan.. moga cepat sembuh.. take care..

-maiza-

- jinggo - berkata...

cgu pija

terima kasih kerana perhatian.
terharu rasanya.
saya perlu rehat.

maiyah berkata...

bykkan rehat, rasa mcm byk stress je.. makan ubat :)

- jinggo - berkata...

kak zai..
saya murung dikaitkan dengan apa yg saya fikirkan...
kadang suara2 memberikan impak yang terlalu besar...
kita belajar lagi....

- jinggo - berkata...

puan tirana.
terima kasih.
sebab saya dah cuba lawan dengan banyak pendekatan...
berdasarkan ilmu itu dan ini...
sekejap ok
sekejap tak ok...
akhirnya saya semakin tahu puncanya....
sunyi...

- jinggo - berkata...

cgu one
terharunya..
kita kawan...ha....rasanya macam nak ke gunung aja jinggo ni....
ha.....

- jinggo - berkata...

cgu amy
terima kasih kerana doa seorang sahabat....terima kasih.

- jinggo - berkata...

cgu tini
terima kasih banyak2
terharu dengan sokongan....

- jinggo - berkata...

enzool
semasa saya di tahan @ dikurung
memang saya teringat : bacaan saya di blog enzoll
saya anggap apa yg berlaku adalah satu titik mula untuk saya melihat kembali...
dunia jinggo dari sudut lain.
terima kasih

- jinggo - berkata...

maiza

terima kasih kerana sokongan.
terima kasih.

- jinggo - berkata...

puan maiyah
betul tu..
rehat
cukup makan
cukup tidur..
jalan harus ke depan

zaijb berkata...

salam cikgu,

yang penting kena tido secukup nya... sekurang2nya 6 jam sehari...
lakukan aktiviti yg aktif spt berjoging, gym... memang sgt berkesan utk mengatasi tekanan.

arryani berkata...

Kenali diri Cikgu..

cari apa yg diperlukan....

Pegilah lawat One. Boleh jadik, roti canai banjir kt sana boleh meredakan sikit...

Slamat istirehat...

- jinggo - berkata...

zaijb
saya sedang menguruskan hal2 yg berkaitan - terima kasih.

- jinggo - berkata...

aryani
seterusnya...
terima kasih - banyak2..
memang ada cadangan nak kesana.....
tunggu cgu one saya call.

Abd Razak berkata...

Salam...

Banyakkan berihat...
Teruskan dgn usaha utk memulihkan tekanan darah tu...
Moga Allah permudahkan...

- jinggo - berkata...

enrazak.
tekanan darah..
ada yang tak betul dimana...
terima kasih kerana sokongan.

addyaholix berkata...

kamu memang betul-betul perlu rehat bang. rehat bukan cuma tubuh, tapi juga akal. lekas sembuh bang jinggo!

- jinggo - berkata...

addy
terima kasih.
memang gitulah..
asasnya rehat
selain punca2 lain yang kecik2.....
suara hati selalu berbisik....

日月神教-任我行 berkata...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,a片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,性愛

Eco Kid Adventure on Facebook