Selasa, 10 November 2009

hari yang teruk

Mungkin ini yang dikatakan
PENGARUH KUASA TARIKAN
serba tak kena.
seawal pagi.
talian internet kat rumah rosak.
kereta tak mahu hidup
bateri lupa tutup
dah keluar.jiran call
paip tak tutup.
lagi malang - seterika pun tak tutup.
NAK JUMPA KAWAN
janji pagi - ditunda pukul 4 ptg
dari rumah ke Pekan Bukit Beruntung.
5 km - berjalan kaki.
orang lalu lalang - sorang pun tidak ada
keinginan nak berhenti.
BUAT N3 BARU PASAL ' VIRUS ' DI DUNIA BLOG
ada tetamu ' warning '. N3 tu tidak sesuai kalau tidak...
ANAK2 CALL
nak duit beli itu dan ini .
SEKARANG
kesimpulan hari ini.
saya akan stop disini dari berurusan dengan orang.
saya kirakan ada yang tidak sempurna dimana2.
mungkin yang terbaik.
ke masjid Bukit Sentosa.
dan menanti esok.
STOP

23 ulasan:

Teja berkata...

sikit je dugaan tu... nnt2 ok la

- jinggo - berkata...

cgu
memang sikit
tapi emosi semasa ni - geram nya hari...
he..
sabar jinggo
sabar.....
tarik nafas............

Teja berkata...

sabar banyak2... ramai kwn sekeling yg ambil berat, may b ade yg trlanjur.. maafkan dia ok

- jinggo - berkata...

cgu teja..
sebaik2 - saya memaafkan semua orang hari ini...
mungkin akan memulakan cerita lain untuk hari esok kut...

lambat lagi nak esok.

Teja berkata...

hehe... lambat lg, betul.... tp esok masih ada dn tetap akan kunjung tiba..

izzah berkata...

Allah nak bagi hint tuh.. :)
kejap lagi mesti dah ok..
bila dah rehat..boleh melepaskan penat...
banyak lagi nikmat Allah..
ujian hari nie..
esok tak tau lagi..
good day cikgu!

- jinggo - berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
ONE ZABA berkata...

horman negetif terlebih kut hari ni....

- jinggo - berkata...

cgu one
ada la ni berdosa dengan sapa2 he.....
kadang2 kita semua macam tu kot...
ada aja yg tak sempurna.
semua salah diri sendiri...

lain kali ; nak mulakan pagi jangan bebal dengan ciptaan Allah........
he....

- jinggo - berkata...

cgu izzah

rasanya semua dah ok...
banyak betul belajar hari ini...ha......
ha....

MaizaC'Joe berkata...

Salam Jinggo

hari2 kita tak semestinya sentiasa positif kan... tapi tindakan.. aura positif kn ada.. hee.. dugaan hidup biasa la.. kdng rasa mcm nk terbang, kdng rasa terbuai-buai aja.. kadang mcm nak lari.. tenangkan diri.. InsyaAllah ok la tue.. dah ok kan.. Alhamdulillah.. "semoga hari ini lebih baik dr semalam" dan juga akan datang... sabar sentiasa "bersangka baik"

-maiza-

Pn Kartini berkata...

Salam..
Memang menguji kesabaran...
Mungkin ada sesuatu berlegar di benak minda hinggakan terlupa utk yg lain..ermmm...
Pe2...wajar utk tenang2kan diri dulu..
Tarik Nafassss..
Hembuss!!Tarikk..:):):)

- jinggo - berkata...

maiza..
kadang2...
begitulah semua kita.
ada hari ini ' luck ' tidak bersama kita....
yang penting
kita diajar dan belajar...

- jinggo - berkata...

cgu tini.
rasa macam tu lah.
saya memang mulakan pagi dengan benda yg tak sempurna..
...
sabar
dan belajar sesuatu dari apa yg terjadi..

Tirana berkata...

Sedih, marah, geram, sakit hati...semuanya dalam minda kita...hanya kita saja yang boleh kontrol perasaan sendiri dan juga kita mampu buat pilihan...antara sedih dan gembira, kita nak pilih yang mana, antara marah dan tidak marah, kita nak pilih yang mana? Terpulang pada kita sendiri...Orang lain tak ada kuasa mengawal apa yang kita raaa..Berbicaralah yang positif dengan diri sendiri (BICARA KENDIRI TAHAP 3 DAN 4)

arryani berkata...

Nk cakap perkara biasa...

kang Ckgu ckp ni luar biasa plak..

tapi...
pd saya,
benda ni tetap pekara biasa...

Ada masanye kita akan lalui benda2 ni semua...

- jinggo - berkata...

puan tirana
saya diajar lagi
menggunakan teknik yang selalu kita sebut2 selalu....
minda mengawal fizikal..
terima kasih.
saya semakin yakin dan percaya melalui latihan praktikal begini

- jinggo - berkata...

puan aryani...

terima kasih kerana terus menjadi mengomen setia....
dan kita yang tahu : siapa kita....
kadang2 ada kalanya kita tidak mampu simpan sendiri...

sedikit perkongsian
untuk keluarkan aura negetif

Sasha berkata...

alahai... kesiannya dia... what a huru-hara day u had!... bertimpa2 kejadian yg kurang bernasib baik dalam satu hari... ini kenangan pahit yg bakal buat kita tersenyum satu hari nnti...

Mulakan hari dgn PERASAAN ceria!

- jinggo - berkata...

shasa..

mulakan hari dengan PERASAAN ceria.
kuasa tarikan tu
terima kasih kerana perhatian...
kita belajar
saya menjalankan latihan praktikalnya...

a kl citizen berkata...

assalammualaikum

langit tidak selalu cerah...
mendung tidak selamanya...

banyak2 berdoa dan bersabar

Abd Razak berkata...

Salam...

Kehidupan kita tidak selalunya cerah..

Dlm semua keadaan kena bersabar

ASYIQ berkata...

Salam Jinggo...

Ada hari2 mmg mcm tu, serba tak kena. Tarik nafas pjg2...bwk bertenang.

Sedikit masa legalah tu.

Eco Kid Adventure on Facebook