Isnin, 16 November 2009

ubat terbaik.....

mungkin ini satu lagi perkongsian untuk boleh ' mengeluarkan '
suara2 kecil yang selalu berbisik.
menyatakan itu ini.
kesal itu dan ini.
resah itu dan ini
salah itu dan ini.
SEMUANYA DALAM DIRI SENDIRI.
seharian menhabiskan masa mencari ' orang2 agama ' untuk mencari semula
titik mula dimana harus dimulakan.
TOLONG JUMPAKAN SAYA DENGAN SESEORANG INI.
itu pintaan saya.
menunggu.
dan berhasil.
INI HASILNYA.
saya tersasar dalam membuat beberapa penafsiran2.
ketidakmampuan semasa menerima ketentuanNya.
ketidakmampuan semasa menerima ini aturanNya
ketidakmampuan semasa menerima ini kehendakNya.
SEMUANYA DALAM DIRI SENDIRI.
yang dibedakan samada kita mampu zahirkan dalam bentuk tindakan.
dan dihujung pertemuan.
KITA SUDAH MEMILIH HIDUP BEGINI.
BERTANGGUNGJAWAB LAH.
kerana amat2 diyakini.
kecelakaan hidup tidak datang secara terus
proses yang beransur2.
TERIMA KASIH KERANA ' KESULITAN ' INI.

19 ulasan:

arryani berkata...

Bangun!!!

Bangun!!!

Bangun!!!

Terus melangkah...

terus ke depan..

Be strong..

Org lain juga ada ketikanya sakit tuk terus melangkah..

Tapi...langkah mereka tak mati kat situ..

Be strong n be good..

Tirana berkata...

BICARA KENDIRI TAHAP 5. Inilah masa untuk praktikkan....Semoga Allah permudahkan semua urusan agar yang menyesakkan dada akan segera berlalu..

Abd Razak berkata...

Salam...

Belum terlambat untuk tindakan seterusnya...
Berusaha, berdoa dan bertawakal...
Insya Allah lazatnya akan terasa...

~Insan Biasa~ berkata...

saya tumpang ambil kekuatan dari post dan komen2 membina di sini yea....

MaizaC'Joe berkata...

Salam Jinggo

teruskan bermohon padaNya, be strong, semoga sentiasa di beri kekuatan dan di permudahkan segala urusan sentiasa dlm LindunganNya.. ingat.. krn CintaNya SayangNya.. maka kita sentiasa di pilih.. "sikap positif sangat mempengaruhi untuk dapat mengekplorasi seluruh potensi diri dan meraih kejayaan mahupun kebahagiaan"

GO Jinggo GO!!

-maiza-

- jinggo - berkata...

puan aryani
saya dah bangun.
basuh muka..
jogging
dan bangun.............

- jinggo - berkata...

puan tirana.
rasanya dah ok sikit
baru boleh pratikkan apa yg sepatutnya dipraktikkan..
terima kasih kerana ingatan.

- jinggo - berkata...

enrazak
rasanya begitulah..
selagi nyawa dikandung badan - belum ada istilah yg terlambat......

- jinggo - berkata...

wak anis...

jangan dilayan suara2 kecik yg kadang membesarkan cerita kecil........
kena ambil kekuatan.

- jinggo - berkata...

maiza..

terima kasih kerana sokongan..
terima kasih.

blueCITY berkata...

salam jinggo...

saya penah sampai kesini dulu
ingin jumpa ustaz haron din
tapi org terlalu ramai
saya hanya boleh jumpa org2 bawahannya sahaja
saya malas menunggu
terus saya balik
tanpa hajat saya belum selesai

saya pernah jumpa ustaz didikan haron din juga
ditaman rumah saya
sekali sahaja saya pergi
saya kena kembali utk rawatan susulan
tapi saya tak kembali
kerana?
entah saya rasa mcm malu
sesuatu dlm diri saya sekat dari jumpa ustaz lagi,
kawan2 mula marah2 saya
kerana tak habis kan perubatan
entah...
saya pun tak pasti kenapa?

- jinggo - berkata...

blue

saya sembang macam2 semalam
dari cerita sakit ganguan sehinggalah ke Nik Aziz bla..bla...dan bla....

kesimpulan ok semua menarik tgk ramai melayu yg masih percaya - penyembuhan terbaik melalui saluran agama.

maiyah berkata...

menarik.. kecelakaan hdp tdk dtg secara terus meyingkap setiap penafsiran dan hasilnya :)

zaijb berkata...

salam cikgu,

sebagai renungan utk diri kita bersama...

“Tidak ada sesuatu musibahpun yang menimpa seseorang melainkan dengan izin Allah” (QS. At-Taghaabun : 11).


“Tidaklah menimpa seorang mukmin rasa sakit yang terus menerus, kepayahan, penyakit, dan juga kesedihan, bahkan sampai kesusahan yang menyusahkannya, melainkan akan dihapuskan dengan dosa-dosanya”. (HR. Muslim no. 2573).

>>> bersyukur kita mendapat penyakit atau musibah... krn Allah masih mengingati kita dan meyayangi kita.

zai berkata...

terkadang kerana banyaknya halangan dan ujianlah yang akhirnya akan menentukan hala tuju hidup kita samada ingin berubah atau ingin kekal hidup sebegitu..melaksanakan mmg tak semudah mengucapkannya tapi kita perlu kuat demi utk orang2 yg kita sayang..ANAK2 DAN KELUARGA..sudah pasti !!!

uNiqUe oRgaNisM berkata...

perlu kita ingat.... ujiaN e 2 tmpaT utK mgUji kecekalN kiTa dan menEmpuH kesuLitan e 2 adlh jalaN biAsa menuJu 1 PERUBAHAN..WSALAM

- jinggo - berkata...

zaijb

terima kasih kerana perhatian - sesekali mengingatkan - macam pokok yang kena disiram.....
walaupun dah tumbuh....
sesekali........
terima kasih

- jinggo - berkata...

kak zai

saya percaya kepada perkataan.
perubahan.
tidak mudah - tapi mesti dilakukan....

- jinggo - berkata...

bro asraff..

terima kasih kerana banyak2 - kerana sokongan dan perhatian...

Eco Kid Adventure on Facebook