Selasa, 15 Disember 2009

hebatnya manusia ini...

KITA KONGSIKAN BEGINI.
cukup menarik pertemuan yang mahu dikongsikan
seorang manusia yang mungkin sesiapa
yang sudah biasa dengan
buku dan bidang pembanggunan manusia.
akan jumpa manusia ini
AHMAD FAISAL MOHAMAD YUSOF
seorang yang memberi jiwa untuk mempastikan
manusia dipaksi yang betul
KITA KONGSI LAGI CERITA INI
kesemua kita adalah pekerja.
bekerja terbahagi kepada tiga kumpulan besar
OCCUPATION
berkerja sekadar bekerja.baginya tidak penting untuk apa peningkatan
dalam bidang kerjaya.cukup dapat gaji dan stop.
yang penting cukup bulan gaji.
PROFESSION
kelompok jenis ini tidak hanya bekerja bagi menunaikan tanggungjawab
tetapi sentiasa memikirkan bagaimana untuk meningkatkan
kualiti tugas dan pekerjaannya.
VACATION
orang dalam kelompok ini tidak lagi memikirkan soal
apa aku akan dapat.
tetapi apa yg aku dapat beri
setiap ruang dan peluang akan diberikan untuk mempastikan
ada penambahbaikan satu organisasi yang diduduki.
DARI JINGGO
hari ini berjumpa
dan bersembang panjang dengan EnFaisal
saya buat kesimpulan besar terhadap
siapa jinggo
siapa EnFaisal
dan siapa kita dan kita.
untuk difikirkan.
SAYA YAKIN DAN PERCAYA.
ramai orang hebat lahir daripada keinginan dalamannya
untuk mempastikan
APA JUA YANG DILAKUKAN HARI
mesti lebih baik dari semalam.
ruang dan peluang terbuka luas.
sebagai pendidik
sebagai pelajar
sebagai YB
sebagai apa sahaja
JANGAN JADIKAN KERJA KITA
sebagai
OCCUPATION
kata2 biasa yang pernah kita dengar dari dalam kelompok ini
bior lantak apa kamu nak jadi
cukup bulan aku dapat gaji.

14 ulasan:

Mak Su berkata...

saya kerja konsep lalala :)

ONE ZABA berkata...

lusa gaji.....

2_one berkata...

perkongsian yg menarik...

- jinggo - berkata...

mak su
saya kerja kat kem...he...he..
bukan fun fair...

- jinggo - berkata...

cgu one
saya hari ini dah gaji...he...he.....

- jinggo - berkata...

2 one..
semuga kita sesama mendapat ilmu yang baik....

MaizaC'Joe berkata...

salam jinggo

perkongsian yang menarik..
tak ramai yang fikir " apa yg aku nak beri " sebaliknya " bila la nak masuk gaji" emm....
maiza... dua2 penting..
-maiza-

a kl citizen berkata...

assalammualaikum

menjadi manusia luar biasa memang perlu jiwa luar biasa

zaijb berkata...

salam,

selalu fikir macam tue lahh cukup bulan dapat gaji... akhir tahun dapat bonus...hehe...

selalu kita bekeje atas rasa tanggungjawab yg telah di pikul...
rasanya saya perlu berubah...hu..

Tirana berkata...

Saya dilahirkan untuk jadi HM (Home Manager)..hehhee..Tak kira apa kerja kita, setiap orang ada tanggungjawab tertentu yang perlu dilaksanakan sebagai manusia. Jika tanggungjawab diabaikan akan berlaku kepincangan.

- jinggo - berkata...

maiza

terima kasih kerana pandangan
tapi percaya.
hidup ni macam main boomerang - kalau rasa nak pergi jauh dalam kerjaya.
permudahkan semua urusan yg berkaitan bidang tersebut.

- jinggo - berkata...

cgu KL

menjadi manusia luar biasa
tentunya ada harga yg mesti dibayar....

- jinggo - berkata...

puan tirana

lama tak mengomen di sini.
sibuk jadi HM yang praktikal...
he...jawatan baru ke HM tu...

- jinggo - berkata...

zaijb

saya mungkin lain kut.
gaji sudah jadi no 2.
satunya adalah sumbangan....
semuga yang lain2 dipermudahkanya

Eco Kid Adventure on Facebook