Rabu, 2 Disember 2009

jangan tido dalam bas

manisnya kenangan ni.
jalan2 dengan ana ke zoo negara
BANYAK BAS SEKOLAH - ROMBONGAN SEKOLAH.
dari kampung
berdasarkan pada pakaian dan telo bahasa.
DARI PERAK.
kita mungkin ada cerita masing2
memang manisnya kenangan buat lawatan di KL masa tu.
MASA TU TAK INGAT TAHUN BILA.
sekolah buat rombongan lawatan ke KL.
kali pertama nak menjejakkan kaki ke Kuala Lumpur.
masa cerita KL terlalu besar.
umpama mimpi nak ke LA.
memang kecoh + jakun sikit.tidur malam sebelum
memang tak menarik.
lambatnya jam bergerak.dan lagi tak menarik kalau naik bas ' pemandu india '.
TELUK INTAN
memang banyak ladang lagi masa tu.
jadi faham2 ajalah.dari teluk intan ke KL - bukan satu lagu.
MASIH INGAT.
tidur dalam bas
gantung baju kat cermin
nyanyi lagu2 pengakap.
CGU2 MASA NI LAH ADA YANG AMBIL KESEMPATAN.
mengorat sesama sendiri.
TEMPAT TIDUR.
paling murah dan murah - dalam bas.
tempat lawatan
MESTI
tugu negara.muzium.zoo negara.dan beberapa tempat lain yg ada perkataan ' negara '
DAN HARI INI.
tgk budak2 datang dari kampung.
ceritanya mungkin sedikit sama tapi berbeza.
KL sudah bukan asing sangat pada setengahnya.
kali datang dengan.
HANDPHONE DAN MP3 DITANGAN.
dan cgu2 di kampung.
KALAU KE KL.MARILAH KE KEM JINGGO.
kesian budak2 tu tido dalam bas.
kesian nak ke tandas susah.
ADA YANG TER' KUCIL ' DALAM SELUAR.
mesti ada.

20 ulasan:

2_one berkata...

hehe..mmg manis kenangan time sekolah..tapi zaman dah berubah kan..budak skrg xkira dikg ke bandar lbh kurang cm dah up 2 date lah.tambah2 kalo mak ayah keje nye ok..bg yg keje biasa2 tu lain kes lah.tp dowg still trdedah pd perubahan sekeliling krn media skrg mcm2 ad..

ONE ZABA berkata...

terlalu nak jimat tu yang tido dalam bas. nak mandi cari masjid. makan nasi bungkus. datang malam...balik malam. akhirnya budak keletihan. tidur sepanjang jalan.

ASYIQ berkata...

Sekarang kalau nk buat rombongan ke KL smua budak2 buat muka monyok....org kg dh tak jakun dgn KL.


Satu lg kalau nk gi KL mrk lebih suka ke Times Square atau Sunway Lagoon dr ke tempat2 yg ada nama 'Negara" tu....


Ada juga hp yg lebih canggih dr cikgu sendiri.


Kem Jinggo ni sng ke nk dtg dr centre KL?

Sulamankasihabadi berkata...

salam jinggo..biasa la tu. dulu pon ujie begitu.he3

penah tido dlm bas, sampai jatuh ..huhu

MaizaC'Joe berkata...

salam Jinggo

bab rombongan yg best. sama la maiza, dulu klu nak join mlm sblm dah tak boleh tidur.. tak sabar maklum la orang kg ja.. tp sekarang zaman dah berubah, ckp ja nak buat rombongan ke KL semua dah tak kisah. berbeza dng budak kg, walau KL bkn asing bg mereka, tapi masih ada yg tak sabar ke KL.. bkn semuanya mampu..

-maiza-

Tirana berkata...

Saya pun jakun bila mula2 sampai di KL dulu..tapi sekarang ni dah naik muak pulak tinggal di KL ni..Rasa macam nak pi duduk dalam hutan, baru aman dan tenteram..berkawan dengan binatang kadang2 lagi seronok dari berkawan dengan orang yang macam2 kerenah..hehehe

insan pendidik berkata...

salam jinggo,

IP dah bertapa lame kat KL nih. KL tak seindah yang dikhabarkan.Tak berapa sesuai untuk membina insan kecil ini.Seringkali jumpa anak didik yg melanggar budaya sendiri. Terlalu kuat pengaruhnya di sini. Apalagi persekitarannya pd hari ni.Agaknya sbb itu orang macam jinggo diperlukan...

- jinggo - berkata...

2 one
tapi seronok dengan cerita lawatan ke KL.
rasanya ada lagi - orang2 yang terasa jauhnya KL....
nak tgk KL - tgk kat TV.
bestnya.
............

- jinggo - berkata...

dan memang jimat
cguone.
saya tak boleh bayangkan macamana tu..
kami dulu.
tumpang mandi rumah sedara cgu...
ada yg terberr..........
tandas moden.
he...

- jinggo - berkata...

cgu asyik
jawap yg hujung dulu.
senang - saya di gombak aja...

pasal lawatan tu - budak2 sekarang memang tak minat dalm bab negara ni....

he.bawak pergi tgk sureheboh penuh kut.

- jinggo - berkata...

uji.
zaman kita dulu lain kut
tgk uji rasyid dan hail amir dlm filem - dan di KL..
meriahnya
hari ini...
kalau boleh nak pindah duduk comeron highland

- jinggo - berkata...

maiza.
bukan sekarang memang tak ada apa2 pasal lawatan ni.
pasal hiburan dan artis mungkin ada apa2 kut....
he...

- jinggo - berkata...

puan
marilah duduk kat hutan sebelah kem saya.
kosoong lagi.
he...
hari2 boleh layan bunyi monyet dan burung.....

- jinggo - berkata...

cgu IP.
kajian terbaru menyatakan :
tahap kecersdasan IQ anak di KL jaruh - disebabkan pencemaran udara yg memberi kesan terhadap uratsarf...
kalau macam tu.
moh kita balik kg....

Kunang-Kunang berkata...

Orang kampong ingin nak ke KL. Orang KL nak balik kampong.

Budak-budak memang seronok datang ke KL dengan cikgu dan kawan2 sekolah walaupun dah biasa datang KL.

Keseronokannya mungkin berlainan bila datang dengan ibubapa.

a kl citizen berkata...

assalammualaikum

dulu2 memang takut datang KL...

uNiqUe oRgaNisM berkata...

fiRst tiMe sY nK ke kL...peRsoaLan daLm beNak fiKiran saYa... aPa yaNg heBt sGt KL niH??....n lastly..i got tHe aNsweR...MalaysIa mMg beZ.. aLhmduLiLLah...

izzah berkata...

org KL pun dulu2 tempat lawatan zaman sekolah rendah..still..zoo..muzium..tugu..dan semua yang ada nama negara....hehehe...sama jer dok KL ker tak dok KL...

zaijb berkata...

salam,

biasalahh yg terkucil tue... sediakan pampers banyak2 kat dlm bas...senang sikit he...

saya nie 5 tahun keje kat kl tapi zoo, muzium.. tugu.. tak pernah pun pergi... tp kalau shopping semua tempat dah pergi..hehe...

Che' Pit berkata...

betul2.. kalau buat lawatan masa skolah dulu, mesti tempat yang ada "NEGARA" kat hujung nyer..

Hmm cgu2 bawak2 lah ke kem cgu jinggo,
hmm cgu jinggo, bawak2 lah sy sama join yer, ngeh ngeh ngeh..

Eco Kid Adventure on Facebook