Khamis, 3 Disember 2009

jauhnya KAMU ni jinggo



jauhnya KAMU ni jinggo
jauh dalam soal apa
MUNGKIN PENGHAYATAN HIDUP BERAGAMA.
dimana salahnya.
kita mulakan begini.
AYAH CUKUP SEMPURNA MEMBERI DIDIKAN AWAL
tidak ada tidak kena dimana.
sebagai guru agama dan aktivis setempat ayah cukup dikenali.
yang membezakan.
JIWA REMAJA SEMASA.
budaya blues gang + sweat charity masa tu.
saya tersasar bila selepas penilaian darjah 5
terus ke asrama.
mulalah cerita.
AYAH DAN FAMILI KOLOT.
KETINGGALAN ZAMAN.
satu persatu ditinggalkan amalan.amalan semasa - gitar tong.
masuk Universiti dan seterusnya ke Landsdale.
semuanya jauh - semakin jauh.terlalu jauh.
SEHINGGALAH.
saya disakitkan.teruk.amat teruk.terlalu teruk.
2 MINGGU TERAKHIR INI.
satu kebetulan @ memang ini sudah dijanjikan
kami berhadapan dengan anak2 asnaf + anak yatim.
DAN HARI INI.
bersama team Abuya.yang berpusat di Country Homes menjadikan saya seakan mahu kongsikan semua perkara.
CGU - ABUYA DI LANGKAWI SEKARANG
sihat ke dia
MACAM TU LAH
itu mula perbualan kami dan seterusnya.
MARI MENGENAL TUHAN
satu persatu dibuka satu persatu
kisah kehidupan yang selama ni.
cukup untuk dikongsikan.sesekali mari kita kembali melihat
KADANG2 JAUHNYA PERJALANAN
ADA YANG TERTINGGAL.

23 ulasan:

addyaholix berkata...

kamu sakit bang?

Pn Kartini berkata...

Salam..
Manusia boleh berubah ..tidak selamanya kan sama seperti semlm..mungkin esok menjadikan diri kita terbaik andai jitu keazamannya..:)

Mak Su berkata...

kadangkala sibuk memandang ke hadapan, ada beberapa perkara tertinggal pandang :(

Brahim Nyior berkata...

Salam Bro Jinggo..

Sakit? Sakit itu datang dari Allah.

Sekian lamanya kita sihat, kekadang diberinya kita sakit, supaya kita bersyukur dengan nikmat sihat.

Saya pun demam, sejak balik dari rumah mertua, badan rasa sengal-sengal...

ONE ZABA berkata...

biasanya tertinggal berus gigi.... tiap kali pergi meting atau kursus terpaksa la beli berus gigi baru.

jangan marah.....

ZOOL@TOD berkata...

KADANG2 JAUHNYA PERJALANAN
ADA YANG TERTINGGAL.

Kalau masih berkesempatan cuba dapatkan kembali apa yang tertinggal. Memang ianya takkan sama, sekurang-kurangnya kita cuba untuk memperbetulkannya kembali.

maiyah berkata...

pastikanlah jgn ada yg tertinggal hehe

zaijb berkata...

salam,

tapi sekurang nya kita dah menyedari...
harap tak lupa lagi...

MaizaC'Joe berkata...

Salam Jinggo

Sakit itu anugerah darinya. Harus kuat tempuhi satu persatu. Bersyukur juga kerana masih di beri waktu, mencari dan mengenal lebih lagi. Setiap yg terjadi ada hikmahNya. "2 minggu terakhir" mungkin itu himahnya. Alhamdulillah masih lagi di beri kesempatan.. jika itu keazaman, InsyaAllah pasti di permudahkan.

-maiza-

uNiqUe oRgaNisM berkata...

seLagi kiTa maSih dIsiNI... seLagi e 2 kiTa maSIh boLeh meNcaRi.. yaNg maNa kaNan yG mN kiRi...... tRuskAn uNtuK beRubaH ke aRah yG leBiH baIk..

2_one berkata...

kite hidup didunia ibarat seorang pengembara...allah rindu mendengarkan rintihan suara kita yg berpanjangan...allah mengasihimu setiap masa,diuji keimanan.sedangkan ramai terbiar dilalaikan.hnya ynag terpilih sahaja antara berjuta mendapat rahmatNYA.dlam derita ada bahagia dlm gembira ada terselit duka tak siapa yg tahu tak siapa pinta ujian itu dtg..

- jinggo - berkata...

addy
ujian Allah pun macam sakit
dan setiap penykit tentunya ada ubat...

- jinggo - berkata...

puan kartini
perubahan bukan fitrah manusia.....
selagi ada ruang : jangan diabaikan.....
yang penting - ruang masih diberikan.

- jinggo - berkata...

mak su
jangan pandang belakang...
sesekali kena tgk juga

- jinggo - berkata...

yop brahim
sakit tu kan nikmat
dan seronoknya nikmat tu masih ada............
sakit
sihat...
kita diajar
dan kita belajar

- jinggo - berkata...

cgu one
saya selalu tertinggal minyak rambut........
he........

- jinggo - berkata...

enzoll
seronoknya nikmat kesedaran begini....
harapkan ini bukan cerita retorik diri sendiri....

- jinggo - berkata...

puan maiyah
kalau tertinggal
memang kena tune seterusnya

- jinggo - berkata...

ZAIJB
esok masih ada...
selagi ada ruang.....
kita jangan miss kan ruang...

- jinggo - berkata...

miza
sekarang nikmat
sihAT PULak
semuga diberi ingatan....
dan di kekalkAN.........

- jinggo - berkata...

ASRAFF DAN ONE
semuga apa yg berlaku pada jinggo - pengalaman bersamna untuk dikongsikan...
kita bejar
dan kita diajar

insan pendidik berkata...

salam jinggo,

IP pernah ke Country Homes. Ke markas kumpulan ini. Menyaksikan pemandangan berwarna warni. Selebihnya no komen.

- jinggo - berkata...

cgu IP
sama2 lah kita
saya pernah berkampung disana..
yang lain no komen.....

Eco Kid Adventure on Facebook