Rabu, 16 Disember 2009

kita ada mimpi...

KITA ADA IMPIAN.
dihujung tahun
diawal tahun
AZAM BARU
KEINGINAN BARU.
ada yang mampu dizahirkan
ada yang sekadar cerita.
KEPADA JINGGO
proses dimana saya diajar dan belajar terlalu
menarik untuk dikongsikan
AMAT MALANG
kalau saya simpan ilmu yang mana saya telah dipilih
belajar dalam situasi yang berbeza
SATUNYA
adalah proses membikin manusia.
SETERUSNYA
impian + azam.
cari rumah kedai.
Pusat Bimbingan Pelajar
bukan Pusat Tusyen.
saya mengambil kira pengalaman berurusan dengan DBKL - dimana satu unit
yang menguruskan Pusat Pembimbingan Pelajar @ Remaja yg dikendalikan sepenuhnya
oleh Unit Sosial DBKL - NADI.
TEMPAT BELAJAR dan BERSOSIAL
sebab kalau kita mengambil kira satu daripada pemasalahan paling
besar kepada pelajar kita adalah
FOKUS.
mulanya dari tempat belajar yang tidak praktikal untuk belajar.
jadi pusat bimbingan adalah tempat untuk pelajar belajar
tempat semua aktiviti sosial yang sesuai akan dijalankan disini.
DAN SAYA AKAN BEKERJA UNTUK ITU.

16 ulasan:

Pn Kartini berkata...

Salam...

Antara mimpi..
Hanya di khayalan mainan tidur
Yang kan lenyap
tika terceliknya mata
Namun Impian..
Ia tertanam di sudut sanubari
Yang perlu dipupuk..disemai..dibajai
dan diatur langkahnya
bersama kentalnya keazaman
dalam menagih impian

InsyaAllah..
Impiankan jadi kenyataan...:)

:):):)
Sesekali menyusun bait2 kata..:):)

Cikgu Norhaliza™ berkata...

Salam Jinggo,

CN juga ada mimpi.... moga mimpi2 kita jadi kenyataan..

yangbaik berkata...

salam...

semoga apa yang diimpikan bakal jadi kenyataan...

sedih baca harian metro hari ni (16/12)

2_one berkata...

azam baru..keinginan baru..tindakan dan hijrah..

Tirana berkata...

Impian saya ingin menjadi seorang yang lebih berfikir secara kritikal..yang boleh meluahkan idea dan pendapat yang bernas. Untuk itu kena banyak membaca dan menulis.

- jinggo - berkata...

pnKatrini

terima kasih sesama
cantik bahasa..
yang sedang membuat penafsiran....

- jinggo - berkata...

cgu CN
orang yg tidak ada mimpi
ada
didalam kubur - disana ada mimpi lain...

- jinggo - berkata...

sis yg baik hati
apa yg saya nak usahakan ini adalah rentetan dari cerita metro hari ini...
mungkin ada ruang untuk kita memberi...

- jinggo - berkata...

2 one
semuga tidak menjadi satu lagi omongon kosong...

- jinggo - berkata...

puan tirana
sekarang pun dah kritis.
hebat
terlalu hebat
saya cadangkan buat buku ok.....

insan pendidik berkata...

impian tu satu keazaman
yang perlu direalisasikan
berkat usaha dan perancgn rapi
bersama sumber dana yang cukup
InsyaAllah menjadi satu kenyataan

- jinggo - berkata...

cgu IP
semuga kita dipermudahkanNya dalam semua keinginan..
saya tengah jenuh mengumpul info untuk apa yg di mimpikan...

MaizaC'Joe berkata...

Salam Jinggo

Keinginan.... impian.. keazaman... keupayaan.. mimpi akan jadi realiti. InsyaAllah..

- jinggo - berkata...

maiza
semuga kita semua dipermudahkanNYa pada setiap keinginan........

ONE ZABA berkata...

risau je kalau masa mimpi tu tersebut nama pelik-pelik. ada jugak yang kena tidur kat luar.

日月神教-任我行 berkata...

成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,正妹,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,a片

Eco Kid Adventure on Facebook