Ahad, 24 Januari 2010

kalau sudah benci

Kemelut kisah cinta tidak menjadi... membabitkan
Linda Onn, Scha Al-Yahya dengan Fahrin Ahmad seronok untuk diperhatian.
Ketika cinta Scha dikatakan sudah beralih kepada pelakon dan pengacara kacak, Awal Ashaari,
tiba-tiba Linda yang selama ini sudah mengunci mulutnya mengenai Fahrin membuat kenyataan berani.

Linda dikatakan mengambil kesempatan dengan cuba "masuk jarum", lalu rapat dengan Scha untuk mengeruhkan lagi keadaan mungkin bertujuan membalas dendam akibat kelukaan hati yang masih belum sembuh
(SUMBER MINGGU MALAYSIA 24.01.2010)
HARI INI
kalau kita membaca kisah yang menarik
untuk dijadikan panduan.
dijadikan ingatan
HIDUP MESTIKAH BEGINI
Bila cinta bertukar benci
yang menariknya ada keinginan untuk
MENJATUHKAN ORANG YANG TERSEDIA JATUH
kita mulakan begini.
BIAR APA PUN BERLAKU DALAM HIDUP
kita yang memilih
dan kita sudah pun memilih
dan kita juga memilih
UNTUK BERPISAH.
dan keharusan dihujungnya
KITA BERTANGUNGJAWAB
dengan apa yang kita pilih
dengan apa yang kita putuskan
APA YANG BERLAKU HARI INI.
semua orang ada cerita
fitrah manusia
SENTIASA BETUL PADA KAPASITINYA.
kita kongsikan disini.
ALANGKAH TIDAK MOLEKNYA
kita melebarkan ruang untuk membuka ' aib ' orang lain.
dan kita berusaha untuk melebarkan
samada betul @ salah.
KITA ADALAH SEBAHAGIAN DARI KEAIBAN TERSEBUT
kerana kita memang sudah memilih
DARI JINGGO
ini pandangan peribadi
saya minta maaf.
terpanggil untuk berkongsi.
SEBAB KESAN DARI PERMUSUHAN
akan merosakan sistem hubungan
yang pernah kita pilih

23 ulasan:

MaizaC'Joe berkata...

Salam Jinggo

semua orang ada cerita. sesetengah orang boleh bersabar dng dugaan yg di terima, marah tapi tetap di pendam.. tapi bila dah lama marah mula bertukar benci, mula membuka aib, berusaha menjatuhkan lagi. "Bila cinta bertukar benci" susah nak di selamatkan sbb tahap kesabaran, kekuatan ada pd trtentu.. bertanggungjwb.. kerna ada jln yg dah di pilih.. 'berpisah'--->rosak perhubungan..

minta maaf.. komen maiza yg sekadar itu sj.. semoga kuat tempuhi semuanya...

Ruby berkata...

salam cgu...

Bila cinta bertukar benci...

tiada siapa akan dapat menduga bila dan di mana perkara ini akan berlaku...

sebab itu dalam sesebuah hubungan perlu sedikit ruang untuk menerima kekurangan dan kelemahan pasangan masing2...

jika kekurangan dan kelemahan itu tidak dilihat dengan mata hati... mungkin pilihan yang kurang bijak akan diambil...

berhati-hati dalam membuat pilihan kerana kita perlu bertanggungjawab atas pilihan masing2...

belajar dari kesilapan...

zaijb berkata...

Hati orang kita tak tahu...
tapi jika di takdir berpisah jangan lah pula begitu...
mungkin sudah suratan tiada jodoh...

Bersabarlah...walaupun hati terguris di sakiti....

Abd Razak berkata...

Salam sdraku...

Barang siapa menutup aib seorang muslim, maka Allah akan menutup aibnya di dunia dan akhirat.

~Insan Biasa~ berkata...

sebab itulah perlu bersederhana dalam segala hal termasuklah dalam berkasih sayang sesama makhluk Allah..
namun manusia selalu terlupa dan leka.
herm...dah pun dinamakan manusia , sering tersalah langkah bila belum kena...

ONE ZABA berkata...

gitu la dunia artis....

dan dunia tu la yg jadi ikutan .

yg untung tetap tokeh surat khabar.

tengok contoh baru-baru ni...

kisah dato mustapa dan mastura. kalau tak dikaitkan dengan noraniza idis..pasti org tak baca pun.

blueCITY berkata...

oh ya ke camni alkisahnya antara linda on, scha n fahrin,
ishhhhhhhhhh artis!!

saya kalo dah benci
malas nak ambik tahu semua hal2 org tuh
heeeeeeeeee
tapi, so far
tiada org yg saya benci
semua dah saya maafkan
grrrrrrrrr

zan-xray berkata...

apa nak dikata kalau cinta bertukar benci.
lagi kalau melihat orang yang ditinggalkan bahagia disamping dengan orang lain.

tak pe linda, fahrin tinggal kan u tak pe, abang Jinggo kan ada hehe.
jangan maree ye Jinggo gurau je

arryani berkata...

Bila amik tau lg..maknanya suka lg la tu...aahaha

Saya sokong One...yg tersenyum dlm hal ni ialah tokey paper..

Buleh plak buat tajuk "Madu Noraniza Idrs bla...bla...bla..."

Ape kena mengenanya???

Tak lain, nk naikkan ranking marketing...

Zuraini bt Kamarudin berkata...

akhirnya...SEE U IN COURT
semua rahsia akn terdedah..
pilihan yg sngt tidak tepat..
patutnya msing2 saling memaafkan...
nama pun celebrity...
apa nak buat..
jinggo...lets bygone be bygone..
insyallah hidup akn aman damai..

- jinggo - berkata...

maiza
setiap orang ada cerita : sejauh mana cerita ini memberi penambahbaikkan pada diri....
ini yg membezakan

Zuraini bt Kamarudin berkata...

akhirnya...SEE U IN COURT
semua rahsia akn terdedah..
pilihan yg sngt tidak tepat..
patutnya msing2 saling memaafkan...
nama pun celebrity...
apa nak buat..
jinggo...lets bygone be bygone..
insyallah hidup akn aman damai..

- jinggo - berkata...

ruby
persoalan
sebelum benci ada cinta..
dimana hilang semua kecintaan itu..
kebencian dikaitkan dengan keinginan mencari titik hitam.......
dimana
untuk dibesarkan.

- jinggo - berkata...

zaijb
mendalamnya bahasa..
suka dengar lagu casey...
jangan ada benci...

- jinggo - berkata...

enrazak
semuga orang yg berkeinginan untuk membenci : tahu mengenai komen ni....ini pandangan agama.

- jinggo - berkata...

cgu anis...
betul2
kita berpada2..
kerana sapa yang tahu esok untuk siapa...........

- jinggo - berkata...

cguone
betul2...
yang untung surat khabar
dan yang untong juga....orang yg menulis dan nak hebahkan aib orang

- jinggo - berkata...

blue
saya dah maafkan kamu
hari ini hari gaji
bila nak belanja.............

- jinggo - berkata...

zan
abang jinggo memang ada..
tapi tak berkenanlah
' kaki ' macam tu.........
silap kena saman.ha....

- jinggo - berkata...

aryani
ada satu lagi
masa kes Norman Hakim dan Abby
bertengkar.....
wartawan kiri kanan
untuk apa............
nak hebahkan aib orang.....

- jinggo - berkata...

kak zu
bila sampai di mahkamah
bolehlah usung tilam sekali...ha.....ha...

yangbaik berkata...

salam,
itu semua publisiti murahan
dah semacam jelik membaca cerita yang tak berfaedah... namun itu semua boleh juga dijadikan panduan.. bak kata orang tua-tua 'jangan sehabis sayang'

ari berkata...

Salam.
Kalau suka atau cintakan orang.. jgnlah sukan atau cintanya 100%...melampau2....ku serahkan jiwa dan raga ku ....laut api rela kurenanngi.... adeh.......bila gaduh...benci pun melampau.....

Cintakan dia biar ikhlas...kalau kecewa pun kecewanya sedikit.. :-) ....

Apapun aku insan biasa.......... hihihiihi ;-)

Eco Kid Adventure on Facebook