Jumaat, 1 Januari 2010

kita mulakan 2010 begini....

saya semakin yakin.
banyak cerita yang semakin menyerlah betulnya kefahaman ini.
orang yang memberi akan mendapat lebih banyak
DARI ORANG YANG MENERIMA.
memberi bermaksud
kita adalah penyumbang
dikelompokkan penyumbang dalam dua kelompok
memberi
mengambil.
memberi tidak akan pertikaikan apa aku dapat dapat
mengambil - masih memberi tapi dihujungnya
APA AKU AKAN DAPAT.
mari kita mulakan memberi dengan keikhlasan
yang ini
MARI KITA FIKIRKAN BERSAMA
sebab diyakini
biar apa pun yang berlaku
kita
DI AJAR
kita
BELAJAR
DIHUJUNGNYA
anggaplah kita memilih
semua apa yang berlaku dalam hidup kita
suka duka semua adalah dikaitkan dengan pilihan
kerana diyakini
KITA ADALAH APA YG KITA FIKIRKAN
dan kita adalah apa yang kita percaya.
DARI JINGGO
mari kita memulakan ' kuasa tarikan '
yang paling besar
hidup tanpa keluh kesah
sebab kita yang memilih dan menentukan
BAGAIMANA ATURANNYA

15 ulasan:

Zuraini bt Kamarudin berkata...

pilihan sentiasa dlam tangan kita sendiri...
semoga di tahun baru ni langkah biar dngn niat yg baik..insyallah...
dan sentiasa lah hiasi dengan
senyuman..
sesungguhnya senyuman itu penawar yg paling mujarab

ONE ZABA berkata...

hari pertama tahun baru dah disogok dengan kenaikan harga gula. bermakna hari pertama tahun baru dah bermula dengan keluh kesah!!!!

zan-xray berkata...

susah nak hilangkan mengeluh ni...
apa2 pun hidup mesti diteruskan..
selamat tahun baru

~Insan Biasa~ berkata...

selamat tahun baru wak.....

2_one berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
2_one berkata...

happy new year jinggo..lame xmenjenguk..sy dah baca semua post jinggo yg sy trlps..apapun sy diajar dan sy belajar dri blog ni..tahun baru brmakna umur sy makin mningkat,komitmen makin bertambah,perjuangan makin hangat..dan usaha perlu digandakan..sy igt pesan cgu jinggo.."KITA ADALAH APA YG KITA FIKIRKAN dan kita adalah apa yang kita percaya"..thnx..

zai berkata...

salam jinggo...

selamat tahun baru 2010..semoga tahun ini memberi ilham baru utk jinggo..dan semoga satu hari nanti boleh bergelar seorang usahawan yg terkenal dan berjaya dan bergelar datok.

- jinggo - berkata...

kak zu
selain dari pilihan - kita juga berpeluang memilih apa yg kita tidak pilih....
dengan cara memilih..
macamana tu...
nanti kita kongsikan skill tu..

- jinggo - berkata...

cgu one
bersedialah untuk seterusnya - apa lagi yg akan naik..

- jinggo - berkata...

brozan
mengeluh.
keluh kesah
ada fitrah kita..
selagi itu menjadi diri kita...
jiwa akan terus berantakan..
betul tak.

- jinggo - berkata...

cgu anis
lama tak mengomen kat blog jinggo -azam baru kut dtg kembali ke blog jinggo

- jinggo - berkata...

2 one
yang pastinya.
awal tahu tetap apa yg kita inginkan.
tulis
dan pamerkan serta komitmen dan dsiplin...
kita akan jadi apa yang kita inginkan

- jinggo - berkata...

kak zai..
aduh jauhnya doa tu
semuga jinggo dan rakan2 dipermudahkanNya...
dato' jinggo...

feeza berkata...

Selalunya, bila kawan minta tolong.."ari ni aku susah, sok2 aku plak"...cuba kita tukar ayat.."aku tak minta ko balas kat aku apa2, cuma kau berilah bantuan pada sesiapa yg memerlukan bantuan kau, walaupun orang itu pernah menyakiti hati mu.." berapa ramai dari manusia yg dapat melakukannya...? Maaalaaaysiaaa Boleh!!!

Asmnie berkata...

jgn sesekali menyesali pilihan yang telah dibuat.. kerana ianya satu anugerah yagn tidak ternilai.. ambil iktibar dan jadikan panduan..kerana kita masih ada pilihan yang perlu dilaksanakan... kembali kepadaNYA pasti akan dibantu untuk pilihan yang terbaik...

selamat melangkah di 2010

Eco Kid Adventure on Facebook