Jumaat, 22 Januari 2010

wanita idaman...........

Wajah yang keibuan mampu membuat lelaki berasa tenteram ketika sedang strees, cemas, gelisah dan merasa senang hati ketika mahu bermanja.
Jika anda merupakan wanita bujang atau bergelar isteri, jangan pula tunggu sampai melahirkan anak baru hendak
menonjolkan sikap keibuan.
Setiap wanita ada potensi keibuan dalam diri masing-masing.
Apapun, berikut ialah ciri-ciri yang
memungkinkan anda disukai lelaki:
Memahami
Sikap memahami wanita membuat lelaki berasa dihargai dan diterima seadanya. Sikap ini tercermin dari perasaan mudah memaafkan, memilih waktu yang tepat
untuk berbincang masalah dan sebagainya.
Contohnya, ketika lelaki melakukan kesilapan, wanita yang memahami tidak terus menghamburkan kata-kata yang kasar atau menuduh bukan-bukan, sebaliknya cuba mengerti letak duduk persoalan.
Menghargai
Wanita yang menghargai lelaki ialah wanita idaman lelaki. Berbeza dengan kaum wanita yang suka diperlakukan dengan lembut, lelaki suka dihargai, dipuji dengan tulus ikhlas dan diberi kepercayaan. Penghargaan daripada wanita membuat lelaki berasa bangga.
Menjaga penampilan
Lelaki menyukai wanita yang pandai menjaga penampilannya agar sentiasa
kelihatan cantik, bersih, kemas dan menarik.
Penampilan yang baik menunjukkan wanita tersebut menghargai dirinya.
Dia akan murah senyuman, pandai merawat tubuhnya, meningkatkan kualiti hidupnya dan memberi yang terbaik kepada dirinya.
Dia suka dan bersyukur dengan dirinya dan secara tidak langsung
memancarkan pesona yang menyebabkan lelaki juga menyukainya.
Apabila sudah berumahtangga, wanita tersebut terus menjaga penampilan dirinya dan kesihatan tubuh badan walau sudah beranak-pinak. Siapa yang tidak suka isteri yang masih kelihatan cantik dan ramping walau sudah mempunyai tiga anak?
Pandai berbicara
Lelaki tertarik dengan wanita yang pandai berkomunikasi dan boleh diajak berbual. Walau topik perbualan yang disukai lelaki berbeza dengan topik kegemaran wanita,
wanita tersebut dapat mengimbanginya.
Dia bukan sekadar teman berbual yang pasif, tetapi dapat memberi respon dan pendapat yang baik. Dia juga tahu menjadi pendengar yang baik, serta mengalihkan topik yang agak serius kepada perbualan yang lebih menarik.
KAUM wanita yang bersikap memahami akan membuatkan lelaki rasa dihargai.
Lelaki juga suka dengan wanita yang suka bergurau dan pandai berjenaka serta boleh menerima jenaka lelaki dengan baik dan berfikiran terbuka
.
Bersikap keanak-anakkan
Dalam batas yang wajar, sifat keanak-anakan seorang
wanita menjadi daya tarikan di mata lelaki.
Mereka berasa terhibur dengan keletah anda.
Tetapi, tentulah ia bukan sifat keanak-anakkan yang melampau dan menyakitkan hati sebaliknya sikap keanak-anakan yang menyenangkan.
Misalnya, kemanjaan wanita yang membangkitkan naluri kebapaan dan kelelakian seorang pria. Wanita yang ceria membuat lelaki lebih ghairah.
Pandai bergaul dan menyesuaikan diri
Wanita yang pandai bergaul dan menyesuaikan diri mempunyai nilai lebih di mata lelaki. Wanita tersebut tahu menghadapi orang yang lebih tua dan cara berhadapan dengan orang yang lebih muda.
Apabila berhadapan dengan suasana yang baru, wanita tersebut tidak gentar. Malah, cepat menyesuaikan diri. Dia mudah diajak ke mana saja dan tidak kekok sama ada di bandar atau di kampung.
Menghormati diri sendiri
Lelaki suka dengan wanita yang menghormati dirinya sendiri sebagai seorang wanita, bersikap sopan dan mempunyai etika. Wanita yang menghormati dirinya sendiri mempunyai keyakinan serta tahu baik dan buruk.
Jadi, dia tahu apa yang dia inginkan serta menjaga maruah dirinya. Dia tidak akan merendah-rendahkan dirinya dan tidak akan membiarkan lelaki memperlakukan dirinya sesuka hati.
Simpati dan prihatin
Lelaki suka wanita yang murah hati, mengambil berat, simpati pada nasib yang susah,
sayangkan kanak-kanak dan tidak memilih bulu.
Kebaikan yang wajar dan spontan mencerminkan hati yang mulia.
Kecantikan dalaman dirinya memancar keluar dengan indah dan mempesona.

21 ulasan:

white rose berkata...

dh ade ciri2 ni pun lelaki still memilih...

bkn mdh nk cari yg mdh,
bkn ssh nk cri yg ssh...

RENUNG2KAN...FIKIR2KA...

~Insan Biasa~ berkata...

hati2 mencari kesempurnaan...

Ruby berkata...

salam cgu...

setiap insan menginginkan kesempurnaan dalam hidup...

tetapi dalam keadaan mengejar kesempurnaan itu, kadang-kadang kita lupa kekurangan itu membuatkan sesebuah kehidupan itu lebih bermakna...

semoga kita memperolehi kesempurnaa yang kita impikan di samping menerima kekurangan seadanya...

maiyah berkata...

setuju ngan white rose.. tp sbg wanita bleh ada cara utk memikat hati suami

MaizaC'Joe berkata...

Salam Jinggo

emm.. "wanita idaman"
tak di nafikan semua orang nak yg terbaik antara terbaik. faktor2 itu, maiza setuju sbb itu yg di perlukan sebelum memulakan. Itu adalah hak + impian + pilihan + kehendak masing2.. semua boleh memilih dan patut memilih sebab orang itu yg akan bersama kita (bkn main2)... dan dah tentu juga mahukan kesempurnaan dlm sesebuah pertalian.. sebelum mengikat ada baiknya perlunya sedikit ketelitian bkn bermakna 'terlalu memilih' mahukan kesempurnaan.. cuma kadang nak dapatkan 'sesempurna' bkn suatu yg mudah.. sbbnya manusia tak sempurna.. cuma hati diri tahu menilai, jg berbalik pada jodoh yg telah di tentukan. moga kita semua memperoleh apa yg di inginkan..

zaijb berkata...

Daku hanya insan biasa... terimalah diriku seadanya....

- jinggo - berkata...

white rose
untuk memilih
kita ada plihan
kerana dalam hidup ini...
semuanya dikaitkan dengan pilihan

- jinggo - berkata...

wan anis

hati2 mencari kebahgian.
dan tentunya saya ada pilihan kan....
dan kita semua ada pilihankan...

- jinggo - berkata...

cgu ruby
mendalamnya bahasa..
kita kena terima juga ketidaksempurnaan dimana2...
kerana itulah uniknya manusia : saling lengkap melengkapi...

nak cari ksempurnaan...
tunggu bidadari aja kut

- jinggo - berkata...

maiyah
kepada yang berkesempatan untuk memlalui semuanya
ambillah N3 ini sebagai satu ilmu....
kepada yang tidak.
macam jinggo...he.......

skill memilih menantu kut..
ha..lambat lagi

- jinggo - berkata...

maiza
pada saya : jangan dikejar kesempurnaan nanti akan nampak ketidak sempurnaan...
kita akan mencari titik hitam dihamparan putih..

teori nya mudah.
berbaik sangka

- jinggo - berkata...

zaijb

aku ada kerana kau ada...
ha........
ha........
jangan marah.

annie berkata...

mencari2 ada ke tidak ciri2 tu dalam diri insan yg dilahirkan pada bulan Januari ini....hmmm, penilaian selalunya dibuat oleh orang yg melihat bukan kita yg empunya diri. Begitulah selalunya, kannn..

zan-xray berkata...

wanita yang ada disisi saya adalah yang terbaik. tak mau berpaling lagi (InsyaAllah .. ) walaupun bukan semua ciri ada.

ONE ZABA berkata...

zaijb.....fewittttt!!!

sungguh mencairkan kata-katamu itu!!!

wak jinggo...jgn tunggu lama-lama....

IRIS berkata...

Cikgu,

=)

Kalau sudah dinamakan rusuk kiri yangg bengkok, luruskanlah dengan berhemah supaya tidak patah.

Best entry ni.

- jinggo - berkata...

anie
jadilah diri sendiri...
itu yang terbaik...

- jinggo - berkata...

zan
kita berbaik sangka dengan semua keadaan - kerana itu mungkin terbaik untuk kita..

- jinggo - berkata...

cguone
tengah cair ni..
ha...ha..

- jinggo - berkata...

iris

menarik komen ni...
hebat.

Syd berkata...

salam

berdoa dan memohon padaNya moga diberikan yang terbaik untuk diri

kadang yang terbaik untuk diri, bukan yang terbaik di mata orang lain.

berlapang dada menerima seadanya.. jodoh ini sama saja seperti rezeki allah yang lain lain, bila tiba masa dan ketika diberi lapang, ada masa pinjaman di tarik balik andai tidak di jaga.

kuih yang hampir masuk ke mulut, lagikan jatuh ke tanah...

Eco Kid Adventure on Facebook