Selasa, 9 Februari 2010

aku sanggup lakukan apa sahaja..........


agak2 budak2 sekolah
AKU SANGGUP LAKUKAN APA SAHAJA
apa agaknya yang sanggup.
belanja dikantin hari2 kut
tolong bawa beg hari2 kut
tolong siapkan kerja sekolah
TOLONG APA LAGI
budak sekolah nak pergi KoKo ni.
RASA2 NYA
nak marah ke
nak gelak ke
nak abaikan
SETIDAKNYA ANAK INI
kongsikan surat ini.
DARI JINGGO
sukakan orang
ini subjektif
KITA BERHAK SUKA ORANG
atas faktor apa kita suka orang
dan bagaimana kita menyalur sukanya kita pada orang
ini lah membezakan kita dan kita.
SEBAB APA KITA SUKA ORANG
fizikalnya kah
sosialnya kah
dengan perubahan persekitaran hari ini.
mari kita menilai orang yg kita suka
DARI SUDUT
keterampilan sosial.

26 ulasan:

Tirana berkata...

Dulu, masa sekolah, saya memang particular tentang memilih kawan untuk dijadikan sahabat baik. Kriteria yang saya tengok ialah:-

1.otaknya - mesti nak kawan dgn yang bijak dan pandai.

2.tingkahlakunya - mesti nak kawan dengan orang yang baik dan bersopan.

3.peribadi dan sikapnya - mesti nak kawan dengan orang yang positif peribadi dan sikapnya seperti pembersih, rajin, bertanggungjawab dan lain-lain.

4.rupa paras - mesti nak berkawan dengan yang handsome..hahahah

- jinggo - berkata...

puan

saya dulu
memang dah peminat..ha..
cinta pertama saya
rozita suratman.
sebab ayah dia ada ladang nenas.
hari2 makan nenas..

putus cinta tu - bila kena panggil atas pentas - kena tangkap hisap rokok...ha.....

yang pertama tetap dalam ingatan....

zaijb berkata...

teringat lak masa kecik2.. masa tue baru darjah tiga dah dapat surat cinta...uhh panjang gak dia tulis...
yang pasti lepas baca... saya terus menangis..huhuhu...

kenapa saya menangis... uhh saya tak suka kawan saya buat macam tue...
tapi sekarang lain pulak..hahaha...

- jinggo - berkata...

he...
ada satu peringkat
zai jb
budak pompuan benci dikaitkan dengan lelaki - betul tak...

rasanya fitrah sukakan orang ni normal...menarik

yangbaik berkata...

kawan masa sekolah tak ramai
sebab saya memang tak pandai berkawan
lagi plak... tak cantik kot.. hehehe

blueCITY® berkata...

hahahaha...

ini ke dikatakan cinta monyet?
ekkekek

budak2 sekarang
semua maju
heeeeeeeee

ONE ZABA berkata...

zaijb...ko suka yerk!!!

nanti aku tulis satu surat untuk ko.

jangan marah wak ha!!!

- jinggo - berkata...

yang baik2
bagusnya manusia hari ini bukan pada difikir
tapi mesti dilihat - pada yang baik2..

- jinggo - berkata...

blue
bukan sekadar maju - mereka juga taU APA yang tak sepatutnya mereka tahu..........

- jinggo - berkata...

ha..cguone
langkah mayat dulu........ha
TU BAHASA KLASIK

zaijb suka DAPAT surat
nanti kita karang tulis sorang sikit....

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

tingat sek rendah dlu..tulis srt cinta gk..

hahahaha

maiyah berkata...

kalo peringkat remaja mmg slalu ada rasa camni, dlm bab mula suka pd sesorang akan watkan ada saja perkara yg cuba dilakukan

HayatRaihan berkata...

haha..
raihana...
nme dh same ngn saya...
xsgka budak kecik ni de peminat..

- jinggo - berkata...

gadis separa........
semua orang ada nostalgiakan..
saya
banyak kut..ha....
ha..................

- jinggo - berkata...

puan maiyah

bila kita sukakan orang'
mesti ada lenggok yg berbeza...
betul tak.
kalau di sekolah mesti ada

pecah kaya
pecah gelas
sudah baca
harap balas

- jinggo - berkata...

raihanah
he...
rindunya nak panggil nama tu
banyak peminat raihanah ni...

Pn Kartini berkata...

Tertarik pada pengisian blognya.. menjadi SUKA pada bloggernya..lantas terbina ikt ukhwah walau hanya di alam maya..!...:):)

**Menyukai seseorg dtg dgn sendiri tanpa ada paksaan..pasti ada aura positifnya tu!

a kl citizen berkata...

assalammualaikum jinggo

perasaan berubah mengikut usia dan kematangan kita kan...

dulu2 saya suka budak lelaki yang nakal2.. sebab rasa macam diorang tu happening...

- jinggo - berkata...

puan krtini
aura - mungkin ini adalah seni yug tidak dizahirkan...
kita suka pada apa yg ada kena dengan ura kita.......

betul tak

- jinggo - berkata...

cgu normah

gitulah - dulu masa sekolah budak main nakal - awek pertama hilang sebab nakal....

sekarang getik benor rasanya tgk budak nakal ni....

tak suka

sonata anak kancil berkata...

pernah dapat surat - ala2 surat cinta kot...letak dalam buku he3x.....nampak muka hamba Allah tu...lariiiiii......!

- jinggo - berkata...

cgu sonata..
semua kita ada kenangan.
manisnya masa tu
moral
bila anak kita mengalami cerita yang sama...

jangan marah

zai berkata...

hmm..nak hantar surat kat cikgu jinggo jugakla..bagi alamat !!!!!

zaijb berkata...

amboi k.zai mana boleh... nanti ada org jeles..he... gurau jeee...

cgu nak alamat juga...haha....


p/s- one... nak kena piat telinga yea he.....

MaizaC'Joe berkata...

salam Jinggo

haha... nak tumpang ja nie.. sebabnya xprnah ada pengalaman tulis surat cinta haha... K.zaijb ehem.. org lain kali minta la alamat awal2.. tapi xapa.. sempat lg tue.. hehehe.....

Syd berkata...

ada sambungan rupanya di sini..

buka di dalam.. dalam mana gamaknya...:P dalam kereta abi kah?

teringat zaman nakal dulu.. zaman dimana...hmmm zaman muda saya terlalu nakal.. mak saya kata.. satu satu anaknya yg nakal dalam diam..

Eco Kid Adventure on Facebook