Ahad, 21 Februari 2010

tak sedor diri

apabila suami tua mabuk bercinta
KENAPA
dengan orang muda
ataupun berkahwin lagi satu
APAKAH YANG MENDORONG
lelaki tua yang sudah mempunyai
anak.cucu2 -bercinta semula
KESANNYA
merosakkan sistem sosial semasa.
BIDANG PSIKOLOGI
mempunyai pandangan begini.
lelaki tua jadi begitu disebab
dikala itu dia amat memerlukan cinta
daripada perempuan.
dan kehadiran perempuan muda
membuatkan empangan emosi pecah.
DAN KESANGGUPAN
melakukan apa sahaja menjadikan
kadang2 timbul sangkaan
orang tua ini diguna2kan.
HAKIKAT
dia mencari cinta
DARI JINGGO
dari bacaan seterusnya.
fitrah cinta dan perhatian lelaki
kepada perempuan hanya akan
berhenti di kubur sahaja.
UNTUK ITU.
suburkan cinta suami
kerana pada lelaki.
cinta bukan pada emosi semata2
tapi pada tindakan fizikal.
sedangkan perempuan.
lebih kepada emosi.

18 ulasan:

ONE ZABA berkata...

bukan tak sedor diri....

tapi test market je tu.

- jinggo - berkata...

apa nak test lagi...
tak larat dah kut...ha...ha

maiyah berkata...

peringakt mana pun bleh mncari cinta.. tapi kene pd keadaannya..

roha berkata...

Salam.
Cinta tidak mengenal usia. Sapa-sapa bole kena panah cinta. Bila dah kena pahah cinta, lupa pulak diri seketika. Cinta pada makhluk adakala terluka, tapi...cinta pada ALLAH SWT tidak kecewa dunia akhirat. Cinta kepada hamba Allah kerana Allah itulah cinta sebenar cinta. Cinta terletak pada hati bukan pada mata. Bukan tak sedor diri, tapi itulah panah cinta. Siapa terkena ingat sampai bila-bila. Usia bukan penghalang cinta. Jodoh tentuan Ilahi. Tepuk dada tanya iman.

MaizaC'Joe berkata...

Salam Jinggo

mencari cinta.. cewah.. sapa2 pun boleh cinta, nak cari cinta, suka cinta.. kenangan cinta, perasaan cinta... terasa cinta.. cuma tunggu seru kot.. :)

yg penting cinta pada Allah
keluarga & si dia.. kan.. kan..
gurau2 lagi... jng lupa pada diri juga..

p/s banyak hal2 cinta sejak2 nie.. bercinta ka?.. gurau2 lagi...

- jinggo - berkata...

puan maiyah
semakin membaca buku terasa ' pelik' cinta lelaki ni....
saya pun lelaki ha...

- jinggo - berkata...

cgu roha
menariknya komen ni.
cinta pada Allah - tanya pada iman.
semuga kita dipermudahkan untuk meyempurnakan cintaNya

- jinggo - berkata...

hang ni maiza
saya tulis pada frust hang kata saya frust
tulis pasal cinta kata saya bercinta...
nak tulis pada apa lagi....ha....

zaijb berkata...

"kerana pada lelaki.
cinta bukan pada emosi semata2
tapi pada tindakan fizikal."


makan hati pada perempuan....itu lah kesan jikalau cinta hanya pada fizikal...so perempuan akan diam kan aje dan simpan byk2 dlm hati....
tetapi lelaki.. hendaklah perlu adil dan lebih faham... krn perempuan semulajadi lebih pada emosinya...
jika tak nak kehilangannya... jagalah hati nya...
sebab itu ramai perempuan suka lelaki yg berumur... kerana sikap caring dan memahami yg diutama kan...

itu sekadar pendapat saya...

- jinggo - berkata...

hai zaijb
macam nak mencurah perasan aja..je...
sebagai ' org tua ' saya faham...
emosi.emosi dan emosi

zaijb berkata...

haa.. kalau faham tersangatlah bagusnya...
utamakan sikap caring yea... itu sangat penting...

sesibuk mana kita... perasaan kena jaga...
cgu kan lebih tua so mesti lebih faham... thanks.

Marzalina berkata...

patut la ramai lelaki tua yg kawen ngan wanita muda..fitrah agaknya hehehe

cj'alhafiz berkata...

yeah!!! nice post cg.....
lelaki mmg lebih pentingkan belaian, manja2.... prempuan lak lebihkan perasaan dan emosi...... so, untuk bahagia, kita kna paham dri masing2...

my update: http://cjalhafiz-lifejournal.blogspot.com/2010/02/take-hike.html

- jinggo - berkata...

alamak zaijb
...............
faham dan faham

- jinggo - berkata...

intan.
untuk memelihara hubungan sosial.....elakkan dari perkahwinan begini.

- jinggo - berkata...

cj
terima kasih kerana memahami...ha

Cikgu Norhaliza™ berkata...

Salam saudara,

Kerana itu, pabila lelaki-lelaki di luar sana berada di persimpangan, sama ada untuk menambah yang satu menjadi dua, atau tiga atau juga menjadi empat, perlukan petunjuk dariNya, samada kita telah membuat pilihan yang tepat atau kurang tepat kerana kelak akibatnya bukan shj kita yang tanggung , malah yang lahir selepas itu juga akan menerima tempiasnya.

日月神教-任我行 berkata...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,a片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,性愛

Eco Kid Adventure on Facebook