Khamis, 18 Februari 2010

lelaki memang macam tu kut !

kajian pakar2 psikologi menyatakan
TINGKAH LAKU
suka memberi hadiah adalah
FITRAH
lelaki masa bercinta
lelaki bakhil pun
HATINYA AKAN JADI PEMURAH
TAPI
akan berhenti memberi hadiah
bila sudah berkahwin
menurut kajian pakar
sikap ini dikaitkan dengan sikap untuk mempengaruhi
wanita yang dicintai.
DARI JINGGO
rasanya budaya memberi
hadiah bukan budaya kita.
BILA KALI TERAKHIR KITA
MEMBERI HADIAH KEPADA
ORANG TERSAYANG.
memberi hadiah
menerima hadiah
dikaitkan dengan emosi
SEBAGAIMANA PERNAH DIKATAKAN.
dalam hubungan sosial kita hanya
tahu satu perkara
KEUNTUNGAN EMOSI.
jadi fikirkan.

14 ulasan:

ONE ZABA berkata...

hadiah tu tanda zahirnya aje.

hadiah batinnya lain la pulak!!!

- jinggo - berkata...

ha..
hadiah batin
itu pun hadiah juga kan.....

insan pendidik berkata...

hadiah bukan dalam btk material je...

DaHLia berkata...

lelaki memang macam tu!












tapi bukan semua laaa..kan?

zai berkata...

hmm...hadiah batin tu kadang isteri tak minta pun nak bagi juga walau isteri kata tak nak, tak payahla..lain kali jer...tapi laki nak bagi juga..itu yg kata tak malu betulla..lelaki mmg macam tu kot agaknya... :)

- jinggo - berkata...

cgu IP
kita kena biasakan bagi hadiah kut....
sebab ada kesan yg berbeza

- jinggo - berkata...

dahlia..
macam







ada pengalaman aja.

- jinggo - berkata...

kak zai
hadiah batin - hadiah pada isteri.....
he...
tanya cguone
saya tak boleh campur dalam bab ni

zaijb berkata...

ohhh macam tue ke... nak mintak hadiah bole dapat ke..he

MaizaC'Joe berkata...

Salam Jinggo

maiza selalu jg dapat hadiah. dapat hadiah memang best.. tapi tak adalah kaitan dng hadiah org yg dah kahwin2..

hehe.. k.zai dah minta hadiah la... boleh dapat ka tak hadiah.. emm..

MaizaC'Joe berkata...

ha.. lupa.. lelaki yg tak bagi hadiah pada orang istimewa.. lelaki yg kedekut.. bg la hadiah, murah pun tak apa la.. janji ingat.. ini masa harum, mekar2 ja bagi hadiah.. lepas tue apa pun tak ada.... huh..

- jinggo - berkata...

zaijb
nak hadiah apa...
he..
lain macam aja bunyinya

- jinggo - berkata...

maiza
lelaki bagi hadiah ada 2 jenis
sebelum dapat
selepas dapat....
hang fahamkan...
yg penting jadkan ianya budaya - sebab hadiah dikaitkan dengan emosi

Pn Kartini berkata...

Salam..:)
Pe2 atas keikhlasan hati..
Andai tanpa ada ikhlasnya..tak bermakna jg pemberian hadiah tu..kan..:)

Pe2..SUKA bila terima hadiah..!!!
aduhaiii..:):)

Eco Kid Adventure on Facebook