Isnin, 1 Februari 2010

sabar !

kunci bagi segalanya ialah
KESABARAN
kita memperolehi anak ayam
dengan menunggu telur menetas
bukan memecahnya.
CERITANYA BEGINI.
hari yang panas.
memandu dalam keadaan ingatan
NAK TIDUR.
tiba2.
BAM !!!!!!
ada orang salah masuk lorong.
terlanggar kereta.
tgk pada kereta
tgk pada itu dan ini.
BUKAN ORANG ASING.
seseorang yang bergelar ' kawan '.
DAN SEPERTI ADANYA.
buta ke.
ni sapa nak ganti ni.
ALAMAK !
sapa langgar sapa.
dimudahkan.
PUJUK DIRI.
MAAFKAN DIRI SENDIRI
MAAFKAN ORANG LAIN.
bersangkabaik ajalah.
SABAR.

8 ulasan:

zaijb berkata...

Tanpa kesabaran hidup ini pasti tertekan dan penuh kekecewaan....
dan untuk berjaya tiada jalan pintas... kita perlu berusaha dan jangan mudah putus asa.

Ruby berkata...

Salam cgu

orang-orang yang berjaya dalam hidupnya adalah orang-orang yang sabar...

MaizaC'Joe berkata...

Salam Jinggo

sabar ada pada tahapnya.. mula-mula tue terlepas juga.. tapi bila di fikir "nak buat mcm mana dah nak jadi, mujur tak apa-apa" pemandu ok ka??...... kereta tak apa hantar bengkel.. hati tue la.. bengkel diri, pujuk diri.. sabar..

zai berkata...

hmm..dah biasa sangat dah lalui situasi camni..yg bagusnya tiap kali xcident kete masuk bengkel kuar ngan body dan cat baru hehehe..

Tirana berkata...

Saya pernah dimaki hamun sebab accident (tak tahu sapa salah). Saya diam seribu bahasa..dengar aje orang tu (melayu) maki hamun saya. Last sekali dia malu sendiri sebab dok maki hamun saya sedangkan saya tak kata apa pun kat dia...Api kalau disimbah dengan minyak tanah, maka akan merebaklah ia.

Abd Razak berkata...

Salam...

Sesungguhnya Allah bersama orang-orang yang sabar.

roha berkata...

Salam.
Begitulah kehidupan ini. Malang tidak berbau. Jika malang boleh berbau ayam goreng ke, sup ayam ke, sambal tumis petai ke, rendang ke, minyak wangi ke dari jauh kita dah bau boleh lah kita bersedia dan mengelak cepat-cepat.Tapi, malang memang tidak berbau. Redhakan ajelah apa yang telah berlaku semoga ada hikmah yang dikehendaki Nya agar kita lebih berhati-hati dan lebih memahami. Sabar tu kan sebahagian daripada iman. Sabor je lah.....

faizal yusup berkata...

cari suami pemandu stemroll.. sure sabar orangnya... hawhawhaw..

Eco Kid Adventure on Facebook