Rabu, 3 Februari 2010

mengorat lagi....

Sebagai seorang wanita untuk menambat hati lelaki bukanlah semata-mata dengan menggunakan kuasa kecantikan, tetapi banyak perkara-perkara yang perlu kita titikberatkan untuk menarik
perhatian lelaki terhadap diri kita.
Sentiasa tersenyum dan jngan bersikap sombong apabila berinteraksi dengan sidia.
Pandai memasak adalah ciri-ciri utama mengapa lelaki mudah terpikat dengan anda
Berwatakkan menarik
Jujur dan sentiasa merendah diri
Lakukan apa yang dia suka dan jangan lakukan
apa yang dia tak suka.
Mempunyai bentuk badan yang menarik
(terpulang kepada individu)
Mempunyai tingkah laku yang baik dan lemah lembut
Pandai dalam memainkan peranan sebagai seorang wanita
ketika berada disamping lelaki yang anda minati
Jangan terlalu mengongkong
Ketika berinteraksi dengan mereka jangan lupa gunakan
bahasa tubuh yang anda ketahaui seprti mata dan tangan
Sering memberikan kad ucapan buat sidia yang kamu minati
sebagai rancangan pertama memikat dirinya.
Lelaki sukakan wanita yang suka berterus terang
tanpa menyembunyikan sesuatu.
Apabila berhadapan dengan lelaki yang kamu minati,
renung matanya dan tunjukkan sifat humor kamu.
Ini adalah taktik untuk memberitahu si dia bahawa
kamu boleh didekati tetapi bukan bererti kamu ini
perempuan murahan dan mudah didekati.
Jangan bersikap selalu jual mahal apabila
berada bersama mereka
Bijak menyesuaikan diri dalam apa jua keadaan.
Tidak mudah putus asa dan sentiasa berdiri di atas kaki sendiri
tanpa meminta pertolongan dari orang lain.
Jangan suka bercakap benda yang tidak berfaedah ketika bercakap dengan mereka.
Jangan bandingkan apa2 dengan lelaki-lelaki
yang pernah kamu kenali
Menjadi temannya ketika dia susah dan senang lelaki suka kamu menjadi pendengar yang setia dan tidak suka wanita yang suka membangkang yang paling penting lelaki suka dimanjai dengan belaian dan kata-kata yang romantik
Bunyi derapan kasut ketika berjalan juga mampu menarik perhatian lelaki
Lelaki tidak suka jika kamu memakai solekan yang terlalu tebal
Mengetahui bila hari lahirnya
Menghormati dirinya,keluarga dan
teman-teman yang rapat dengannya
bersikap matang dalam tutur-kata dan tingkah laku.
Lelaki tidak suka wanita yang bersikap terlalu kebudak-budakan
Jangan terlalu teruja ketika bertemu dan berbual dengannya.
Jangan terlalu bersikap ganas dalam perbualan
Jangan terlalu menunjukkan bahawa kamu ini
terlalu baik dan sempurna
Jangan perasan bahawa kamu
memnpunyai paras rupa yang jelita.
Sentiasa memegang prinsip sederhana dan tidak boros di dalam perbelanjaan.
Bersikap keibuan adalah antara tips yang
perlu kamu titik beratkan
Sentiasa bercakap lembut dengan mereka.
KETAHUILAH MEREKA INI ADALAH GOLONGAN YANG TERLALU SENSITIF
DAN SUKA AKAN KELEMBUTAN APATAH LAGI DARI SEORANG GADIS
Kenali siapa dirinya yang sebenar sebelum kamu memulakan langkah untuk memikat.
lelaki sukakan wanita yang suka menjaga kulit.
Jangan biarkan wajah kamu dipenuhi jerawat batu.
Aset penting bagi kamu untuk memikat lelaki adalah
mata,punggung dan gaya langkah kamu yang kemas.
Jangan bersikap terlalu kuno
Bertanya khabar sekurang-kurangnya dua kali seminggu agar
tali persahabatan dengannya tidak putus begitu sahaja.
DARI JINGGO
satu lagi teori kehidupan yang dijadikan
bahan untuk dikongsikan.
DIBACA.
dan pastinya
ITULAH LELAKI.
kadang2 terasa kita macam dah cukup semua
tapi bila sampai di media tindakan.
keadaannya berbeza.
saya amat yakini.
kehidupan yang semakin rencam
skill untuk menguasai seni kehidupan
harus dikuasai.
LELAKI DIATAS.
sudah dikuasai.

27 ulasan:

Mak Su berkata...

okie dokie cikgu jinggo :)

blueCITY berkata...

ramai juga

masa mengorat hipokrit
bukan diri sendiri
semua baik
semua hebat
yang buruk disorok

bila dah declare
sedikit2 terbuka
lama2...

dah kawin lagilah
kentut pun dah tak malu
huwaaaaaaaaa

zan-xray berkata...

lagi satu Jinggo...
jangan asik minta topup telefon hehe..

- jinggo - berkata...

mak su
dah luluskan ujian mengorat kan.....

- jinggo - berkata...

blue
kelakar lah..
ha....
memang macam tu...
nak kentut main ' tabor ' aja...ha....

- jinggo - berkata...

zan
macam ada pengalaman aja..
itu kena masukkan dalam N3 tu...

Syd berkata...

punggung? :)

wanita bagaimana yang jinggo relakan dipikat?

dua entry berturut pasal mengorat ni..
haa....

'ainrahimin berkata...

haih...ni nak kena copy, pastu tampal kat pintu bilik ni, utk tatapan tiap2 ari, beri harapan pada diri supaya berubah...hahaha...siaplah lelaki kat luar, eden nak ngorat ekau ni ha...huahuahua

HayatRaihan berkata...

haha..mr jinggo?
dah jumpe wanita yg sesuai ke?
hehe

- jinggo - berkata...

syaidah
itu kan ilmu
yang harus dikuasai...
sebab kadang2 kita abaikan

- jinggo - berkata...

ain
apa lagi...
copy dan tampalkan..
kongsikan..
hidup ain..............

- jinggo - berkata...

hayat
dah kut
dah lama mengorat dan diorat
raihanah harun.
awek saya...
he....

Syd berkata...

ayat kuno dalam artikel itu tiba tiba mengingatkan saya, perkenalan dengan seorang kawan lelaki melayu yang urban. begini katanya

" i dont think you will be good in my bed"...

mengerikan... menjadi tauladan.. pun begitu.. sebelum beliau berumahtangga.. sempat juga meminta maaf kerana mengeluarkan ayat semberono..

isteri nya bertudung, saling tak tumpah seperti saya..

zai berkata...

hmm...masa kak zai muda2 dulu..kak zai semua reject lelaki kaya dan terlalu hensem..sbb rasa mereka ni semua kurang setia..

pandang pula dalam cermin..diri sendiri terlalu banyak kurangnya..mungkin mereka merasa mereka telah memilih yg terbaik tapi yang indah itu tak semestinya bernilai dan yang buruk itu tak semestinya tiada harga..

Sentiasa bersyukur dgn apa yang ada dari dulu kini dan selamanya...kerana sesungguhnya antara kita tiada yg sempurna.

zaijb berkata...

salam...

wahhh... tips ini lebih panjang dr biasa... memang menarik...

kalau lelaki ingin perempuan begitu dan begini... dia juga perlulah bersikap seperti yg ia inginkan... maksudnya... kalau inginkan romantik... dia perlu lah menunjukan sikap romantik juga...he..

bila hati dah suka... terimalah diriku dan cintailah aku seadanya... kerana diriku ini tak sempurna...
moga ia akan berkekalan....

ONE ZABA berkata...

zaijb....fewittt!!!!

yg berdua dalam gambar kat atas tu, sedia untuk diorat ke tu!!!

- jinggo - berkata...

syaidah
nak moden sangat pun - batasannya kena adakan...
jangan keterlaluan nak mengorat sehingga terbabas....

- jinggo - berkata...

kak zai
dah beranak pinak ni kan
bermaksud
sudah melepasti fasa 1
fasa seterusnya jangan berhenti mengorat.....
nak mengorat lelaki ni..
mengorat perutnya.

- jinggo - berkata...

aduhai cgu one
bacalah komen zaijb tu...

sapalah lelaki yg bertuah tu..
romantiknya.
ha....

- jinggo - berkata...

cguone
itu iklan...
sapa2 berani mengoratlah.....ha.

MaizaC'Joe berkata...

Salam Jinggo

kebelakangan ---> banyak betul n3 mengorat.... harap2 bertemu dng seseorang yg dpt menerima seadanya..

ari berkata...

Sokong Mai...... Wat ever pung...lelaki semuanya mau perfect....serba serbi ada....dats y manja...kah kah kah kah....ooppppsss terlebih sudah....sooowwry.... patutlah cgu tak ngorat saya..... heheheh - just kidding.... ;-)

ari berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
- jinggo - berkata...

maiza
saja nak berkongsi - benda yang remeh temeh selalunya kan...
hari ini semuanya dah jadi penting....

- jinggo - berkata...

ari..
ha...ada kesitu pulak...
ha..kita berkongsi N3 ini sebagai ilmu aja ok.

Kunang-Kunang berkata...

tips yang bagus tapi pada saya semuanya dah berlalu.

Saya masih berpegang kepada prinsip perempuan jangan tunjukan sangat kalau suka pada seorang lelaki. Tengok reaksi dia pada kita dulu.

Maksudnya biar dia mengurat kita dulu bukan kita mengurat dia dulu.

Old fesyenkan cikgu Jinggo.

- jinggo - berkata...

kak hanim
saya masih percaya kepada pendekatan tradisonal...sebab asasnya ada...
cuma pendekatan terkini.
agar tidak terlalu ' kekampungan '....betul tak....

Eco Kid Adventure on Facebook