Khamis, 4 September 2008

cerita aku

lama tak jumpa - banyak perkara itu dan ini menjadi simpulan - kadang2 dalam hidup kita tidak akan dapat banyak perkara yang kita mahu. kita tewas terkadangnya.memang sakit - tapi itu bukan alasan untuk kita menadahkan hidup pada cerita yang sudah tertulis - berdasarkan cerita dalam buku ( banyak buku terlupa tajuk ) kita kena belajar dari bencana : kita tidak akan makan kalau tidak lapar , kita tidak akan ke klinik kalau tak sakit...kesimpulannya begitu.BELAJAR DARI BENCANA - pertemuan dengan Raihanah - memberikan aku cerita baru : untuk aku.biarkan apa yang berlaku dalam hidup ada ruang untuk kita BERBINCANG - tapi tidak semudah itu seandainya kita tidak sertakan keinginan untuk mencari PENYELESAIAN - duduk ( perbetulkan postur badan ) - rendahkan suara - tidak ada siapa menang kalah - ASERTIF ( ini pandangan saya : saya hargai pandangan anda ) - dalam soal memberi KRITIKAN. kajian pernah di jalankan menyatakan orang kita memang tidak pandai menKRITIK orang - resamnya kita akan JATUH kan orang -bukannya pada subjek yang mahu dikritik.dalam diri kita ada satu ' tempat ' yang orang lain tidak boleh kacau. EGOnya - jangan jatuhkan - kalau EGO + EMOSI = impak mungkin berbeza bergantung kepada karektor seseorang....




aku jinggo ( berdasarkan tarikh lahir )


1. Ketulenan - Hadir dengan idea baru. - Memperolehi sesuatu dengan cara yang tersendiri. - Golongan ini merupakan yang paling jujur dan boleh mempelajari dengan baik teknik diplomasi. - Mereka suka mengambil inisiatif dan suka menjadi yang terbaik dan kebiasannya adalah pemimpin atau boss. - Bekerja sendiri merupakan pilihan terbaik mereka. Perkara yang perlu dipelajari: Idea dan pendapat yang lain mungkin baik atau lebih baik. Berfikirlah secara terbuka.

MAC - berpersonaliti menarik dan menawan mudah didampingi sangat pemalu dan pemendam. rasa sangat baik secara semula jadi, jujur, pemurah dan mudah simpati sangat sensitif pada perkataan yang dituturkan dan alam persekitaran suka pada kedamaian sangat peka kepada orang lain sesuai dengan kerjaya yang memberi khidmat kepada orang lain - tidak cepat marah dan sangat amanah tahu balas budi dan kenang budi pemerhatian dan penilaian yang sangat tajam kecenderungan untuk berdendam jika tidak dikawal suka berangan-angan suka melancong sangat manja dan suka diberi perhatian yang sangat tinggi kelam kabut dalam memilih pasangan suka dengan hiasan rumahtangga punya bakat seni dalam bidang muzik kecenderungan kepada benda yang istimewa dan baik jangan terlalu moody.

Tiada ulasan:

Eco Kid Adventure on Facebook